Σύνδεση

Citroen

Citroën C3 1.6 BlueHDi 100: Ψήφος εμπιστοσύνης στον diesel

Στην χώρα μας έχουμε μία μοναδική ικανότητα να μετατρέπουμε οποιοδήποτε θέμα σε μία διαμάχη “άσπρο-μαύρο” στην οποία όλοι (γνώστες και μη γνώστες, κυρίως οι δεύτεροι…) καλούνται να υπερασπίσουν με μένος τη μια ή την άλλη θέση. Σ’ αυτή την τυπική ιδιότητα της ελληνικής ιδιοσυγκρασίας έχει εμπλακεί και τελευταία το θέμα της πετρελαιοκίνησης, με ήδη διαμορφωμένα στρατόπεδα να έχουν πάρει τις θέσεις τους και την μάχη -περί όνου σκιάς βεβαίως- να έχει ανάψει.

Και όμως τα πράγματα είναι πολύ απλά, και πολλαπλώς λυμένα σε άλλες χώρες όπου η αυτοκινητική (και όχι μόνο) κουλτούρα είναι πιο ανεπτυγμένη και τέτοια θέματα εμπίπτουν στους κανόνες της απλής λογικής και των αριθμών. Εκεί δηλαδή που τόσο οι καταναλωτές όσο και οι εταιρίες έχουν προ πολλού κατασταλάξει στο ποιο καύσιμο εξυπηρετεί ποιόν και γιατί, μακριά από κυνήγι μαγισσών και σκόπιμες κορώνες ενάντια σε μία τεχνολογία που όλοι συμφωνούν -ακόμα και οι “εχθροί” της-  ότι έχει πολλά ακόμα να δώσει.

c3-diesel-3

Τις σκέψεις αυτές είναι αδύνατον να μην κάνεις όταν βρίσκεσαι στο τιμόνι ενός αυτοκινήτου όπως το πετρελαιοκίνητο Citroen C3 της δοκιμής μας. Kαι υποχρεώνεσαι εκ των πραγμάτων αντί να περιοριστείς στα γεγονότα και τους αριθμούς της δοκιμής να πάρεις μέρος σε μία διαμάχη τύπου “Παναθηναϊκός-Ολυμπιακός” που εν πολλοίς δεν έχει απολύτως καμία σημασία. Και βεβαίως δεν αφορά αυτό το εξαιρετικό μικρό αυτοκίνητο το οποίο αποτελεί μία από τις πιο ολοκληρωμένες λύσεις στην κατηγορία του για όποιον θέλει να αγοράσει σήμερα αυτοκίνητο και όχι το… 2040.

Για τη νέα γενιά του C3 τα έχουμε ξαναπεί αρκετές φορές. Πρόκειται για μία από τις ευτυχέστερες στιγμές της εταιρίας σε ότι αφορά τον σχεδιασμό και το γενικότερο “πακετάρισμα” του αυτοκινήτου, έχοντας την δική του προσωπικότητα και πολλές ενδιαφέρουσες ιδιαιτερότητες που το ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό. Όμορφο έξω και μέσα, συντηρεί την εικόνα του “διαφορετικού” της εταιρίας, χωρίς όμως να χάνει την επαφή με την σημερινή πραγματικότητα και τις ανάγκες για ποιότητα, εξοπλισμό και πρακτικότητα.

c3-diesel-7

Για όλα αυτά έχει φροντίσει η Citroen να είναι πλήρως ενήμερη και το δικό της στιλ, έχοντας δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα ευχάριστο και χαριτωμένο σαλόνι, με “ψαγμένο” design στο ταμπλό, αρκετό “χρώμα” σε διάφορα σημεία και πολλές πρακτικές λύσεις (δείτε για παράδειγμα τις θήκες στις πόρτες που χωράνε μπουκάλια του 1,5 λίτρου ή το αχανές ντουλαπάκι του συνοδηγού). Ιδιαίτερης μνείας χρήζουν τα εμπρός καθίσματα που είναι μεγάλα και άνετα, ενώ και η εργονομία είναι απροβλημάτιστη, με την θέση οδήγησης να είναι λίγο ψηλά τοποθετημένη θυμίζοντας κάπως crossover.

Οι χώροι είναι μέσα στα νέα δεδομένα της κατηγορίας που γενικά έχει μεγαλώσει αρκετά, με τους εμπρός να απολαμβάνουν μία μοναδική ευχέρεια κινήσεων λόγω και της σχεδίασης του ταμπλό και τους πίσω να έχουν επαρκέστατο “αέρα” εμπρός από τα πόδια και -κυρίως- πάνω από το κεφάλι. Τα 300 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία και μάλιστα έχει κανονικό σχήμα αν και κάπως υψηλό κατώφλι.

c3-diesel-10

Στο ταμπλό κυριαρχεί η πολύ όμορφη οθόνη αφής απ’ όπου ελέγχεται όλο το σύστημα infotainment του αυτοκινήτου, αν και υπάρχουν ρυθμίσεις (όπως για παράδειγμα αυτή του κλιματισμού) που θέλουν κάποιες παραπάνω κινήσεις ενώ και το λογισμικό θα μπορούσε να είναι λίγο πιο φιλικό προς τον χρήστη. Από εκεί και πέρα, το πακέτο εξοπλισμού εξοπλισμού “Feel” της βασικής έκδοσης με τον πετρελαιοκινητήρα στους 100 ίππους είναι ιδιαίτερα πλούσιο καθώς περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με Ηill Assist, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, φώτα ημέρας LED, αυτόματο κλιματισμό, κ.λπ.

Στην προκειμένη περίπτωση πάντως, το σημαντικό στοιχείο της δοκιμής είναι προφανώς η ύπαρξη κάτω από το καπό του πετρελαιοκινητήρα του γκρουπ PSA των 1,6 λίτρων στην έκδοση με τα 100 άλογα. Πρόκειται για ένα κινητήριο σύνολο που έχουμε συναντήσει και άλλες φορές στο παρελθόν και χαρακτηρίζεται από μία ιδιαίτερα γραμμική λειτουργία, με γεμάτο τράβηγμα από αρκετά χαμηλά (για τον κυβισμό του) και με καλά κρυμμένα τα χαρακτηριστικά του diesel κινητήρα αφού μόνο στις υψηλές στροφές και στις επιταχύνσεις από χαμηλή ταχύτητα κάνει αισθητή ηχητικά την παρουσία του.

c3-diesel-17

Στην πράξη πρόκειται για έναν κινητήρα που κολακεύει την γενικότερη οδηγική φιλοσοφία και προσέγγιση του C3, όντας ελαστικός και άμεσος στο πάτημα του γκαζιού, αρκετά “ζωντανός” μέσα στην πόλη και πολύ ήσυχος (για diesel) στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Όσο για την κατανάλωση, εκεί όντως παίζει στο δικό του γήπεδο, αφού στο ταξίδι βρίσκεσαι σταθερά κάτω από τα 5 λίτρα/100 χιλιόμετρα (στην χαλαρή βόλτα αγγίζεις και τα 4 λίτρα/100 χιλιόμετρα!) ενώ μέσα στην πόλη θα πρέπει να υπερβάλλεις για να ξεπεράσεις τα 5,5 λίτρα/100 χλμ.

Αυτό μάλιστα που πρέπει να επισημανθεί, όπως και σε κάθε diesel κινητήρα, είναι ότι οι τιμές αυτές έχουν επαναληψιμότητα και δεν ξεφεύγουν προς τα πάνω αν παρασυρθείς, κάτι που αντιθέτως συμβαίνει με τους μικρούς turbo βενζίνης οι οποίοι όταν πιέσεις γράφουν άνετα καταναλώσεις των 9 και πάνω λίτρων.

c3-diesel-21

Συνοψίζοντας, θα επαναλάβουμε για άλλη μια φορά ότι η Citroen κατάφερε με το νέο C3 να δημιουργήσει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα αυτής της εξαιρετικά δύσκολης κατηγορίας, συνδυάζοντας κομψότητα, χώρους και μία οδική συμπεριφορά εστιασμένη στην άνεση και την ευκολία στην καθημερινή χρήση. Σε συνδυασμό με τον πλούσιο εξοπλισμό και τις λογικές τιμές (η βασική diesel έκδοση των 100 ίππων ξεκινά από τα 14.605 ευρώ) αποτελεί μία ιδανική επιλογή για όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο ικανό να καλύψει πολλαπλούς ρόλους.

Τώρα σε ότι έχει να κάνει με την εγχώρια διαμάχη που έχει ενσκύψει τελευταία περί “θανάτου των diesel” θα μας επιτρέψετε να κρατήσουμε πιο χαμηλούς τόνους και να επιμείνουμε στην απλή λογική. Με τα σημερινά δεδομένα και με όσα μπορούμε να δούμε για το προσεχές μέλλον, η επιλογή της πετρελαιοκίνητης έκδοσης έναντι της βενζινοκίνητης έχει τα πολλά και σημαντικά πλεονεκτήματά της τα οποία και άπτονται στον εκάστοτε καταναλωτή να εκτιμήσει και να αξιολογήσει.

c3-diesel-5

Η μοναδική οικονομία σε καύσιμο δεν επιτυγχάνεται επ’ ουδενί με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σήμερα (και ίσως για την επόμενη δεκαετία), και αν αυτό είναι το κυριότερο κριτήριό σας, τότε η πετρελαιοκίνητη εκδοχή του C3 είναι μονόδρομος. Οποιαδήποτε άλλη (παρα-)φιλολογία είναι είτε εκ του πονηρού είτε αβάσιμη και κυρίως δεν αφορά κάποιον που θέλει να αγοράσει τώρα το αυτοκίνητό του και όχι το… 2040.

Παναγιώτης Τριτάρης

 

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε μία από τις πιο “τρελές” μοτοσικλέτες στον κόσμο (Video)

Featured

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup