Σύνδεση

KIA

Kia Soul 1.6 diesel (136 PS): Στιλ και ουσία

To Κia Soul υπήρξε ανέκαθεν μία ιδιαίτερη περίπτωση αυτοκινήτου και ένα σημείο καμπής για την ίδια την εταιρία και την ευρωπαϊκή της πορεία. Με ένα άκρως προχωρημένο design που το καθιστά ξεχωριστό και αναγνωρίσιμο σε όλη την κατηγορία (πράγμα διόλου εύκολο αν αναλογιστούμε πόσα νέα μοντέλα κυκλοφορούν στις μέρες μας σ’ αυτή την συνομοταξία οχημάτων) συνεχίζει με μερικές ευπρόσδεκτες ανανεώσεις σε επιλεγμένα σημεία να αποτελεί μία πρόταση που σίγουρα τραβά το μάτι και το ενδιαφέρον. Πολύ δε περισσότερο όταν πέρα από την προφανή έλξη που ασκεί η εξωτερική σχεδίαση (κυρίως στο νεανικό κοινό) διαπιστώνεις ότι έχεις να κάνεις με ένα ιδιαίτερα πρακτικό από κάθε άποψη όχημα.

Το νέο μοντέλο που βρίσκεται εδώ και λίγο καιρό στην αγορά έχει περάσει ένα ελαφρύ facelift με μικρές εκσυγχρονιστικές αλλαγές στα φωτιτικά σώματα, κάποια μικρή διαφοροποίηση τους προφυλακτήρες και τις νέες ζάντες αλουμινίου. Από εκεί και πέρα, και παρά τα 8 συνολικά χρόνια που έχει στην παραγωγή, το Soul εξακολουθεί να δείχνει φρέσκο και μοντέρνο, με την “τετράγωνη” αισθητική του και τις πολλές ευρηματικές λεπτομέρειες να το καθιστούν ένα από τα πιο άμεσα αναγνωρίσιμα σχήματα της κατηγορίας. Κάτι που γίνεται ακόμα πιο αισθητό στην έκδοση της δοκιμής μας με την πολύ όμορφη διχρωμία στην οροφή και το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού.Η νεανική διάθεση συντηρείται και στο σαλόνι, με την σχεδίαση να ακολουθεί την λογική της εξωτερικής εμφάνισης χωρίς παράλληλα να αδιαφορεί για τους τομείς της πρακτικότητας και της εργονομίας. Τα υλικά δείχνουν ποιοτικά, με έναν πολύ ισορροπημένο δέσιμο μεταξύ μαλακών και σκληρών επιφανειών, ενώ η θέση οδήγησης είναι ιδανική για τον τύπο του αμαξώματος, με ψηλά τοποθετημένη την βάση του καθίσματος αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό ώστε να νιώθεις άβολα. Η εργονομία των διακοπτών είναι μέσα στα πλαίσια της Κορεάτικης εταιρίας, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και ευανάγνωστος. Στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται μία οθόνη επτά ιντσών η οποία διαχειρίζεται το πλούσιο σε δυνατότητες σύστημα infotainmet που εφαρμόζει η ΚΙΑ και στα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας της.

Σε ότι αφορά τους χώρους το Soul είναι μία μάλλον ευχάριστη έκπληξη, καθώς παρά τα 4,140 μέτρα του αμαξώματος καταφέρνει να έχει ένα ευρύχωρο σαλόνι, με ιδιαίτερα πλούσιους χώρους για τους επιβάτες λόγω και του τετραγωνισμένου σχήματός του. Ο χώρος των αποσκευών είναι ικανοποιητικός, στα 354 λίτρα, αν και θα θέλαμε λίγο πιο χαμηλό το κατώφλι και λίγο μεγαλύτερο το άνοιγμα έτσι ώστε να γίνεται πιο εύκολη η φόρτωση. Πάντως το σχήμα του είναι κανονικό και εύκολα εκμεταλλεύσιμο, ενώ όποιος ζητήσει κάτι παραπάνω η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ανεβάζει την συνολική χωρητικότητα στα 1.367 λίτρα.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εφοδιάζεται με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων με τους 136 ίππους και τα 300 Νm ροπής. Στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με αρκετά καλή κλιμάκωση. Το τελευταίο βοηθά τα μέγιστα στον σβέλτο χαρακτήρα του αυτοκινήτου σε κάθε είδους διαδρομή (και ιδίως μέσα στην πόλη) ενώ παράλληλα συμβάλλει και στην διατήρηση της κατανάλωσης σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, της τάξεως των 6-6,5 λίτρων/100 χλμ., με οδήγηση χωρίς ιδιαίτερη αυτοσυγκράτηση. Λίγο ο θόρυβος γίνεται αισθητός, περισσότερο στις χαμηλές ταχύτητες και σε επιταχύνσεις με φουλ γκάζι, όμως στο ταξίδι και γενικά σε πιο χαλαρές μετακινήσεις μένει στο παρασκήνιο.

Σε ότι αφορά την οδική του συμπεριφορά, το Soul είναι ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο είτε κινείται κανείς στην πόλη είτε σε μεγαλύτερες διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο. Εστιάζοντας κυρίως στην άνεση και την ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης, το Soul θα εξυπηρετήσει μία τετραμελή οικογένεια σε όλες τις ανάγκες της με ελάχιστες παραχωρήσεις. Ταξιδεύει άνετα και ήσυχα στην Εθνική, με επαρκέστατη σιγουριά ακόμα και στα πολλά χιλιόμετρα και μία ποιότητα κύλισης που σε συνδυασμό με την μακριά τελευταία σχέση του κιβωτίου δημιουργεί ένα περιβάλλον ήσυχο και πολιτισμένο.Η επιλογή των ελαστικών με τις μεγάλες ζάντες και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά έχει μια κάποια επίπτωση όταν το Soul περνά πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες, όπου ιδίως στις μικρές ταχύτητες εντοπίζεις μια αδυναμία στην πλήρη απορρόφησή τους.  Η αίσθηση του τιμονιού είναι επαρκέστατη για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου (και βελτιώνεται ακόμα περισσότερο στην ρύθμιση Sport) ενώ και τα φρένα εκτός από την καλή αίσθηση δείχνουν ικανά να αντέξουν σε παρατεταμένη χρήση χωρίς σημαντικό πρόβλημα.

Συμπερασματικά, το Soul ήταν και παραμένει μία ξεχωριστή περίπτωση αυτοκινήτου μέσα στην γκάμα της ΚΙΑ αλλά και σε όλη την αγορά των μικρών crossover. Το κύριο όπλο του είναι η εμφάνισή του, η οποία προφανώς απευθύνεται σε ένα πιο νεανικό και πιο ανοιχτόμυαλο κοινό. Πέρα από αυτά έχει και πολλά άλλα δυνατά στοιχεία, όπως οι χώροι, η άνεση των επιβατών και βέβαια έναν οδηγικό χαρακτήρα που το καθιστά ένα όχημα πασπαρτού για πόλη και εξοχή και με ικανότητες να καλύψει τις πολλές ανάγκες του ενός και μοναδικού αυτοκινήτου μιας σύγχρονης ελληνικής οικογένειας.

Με κόστος που ξεκινά από τα 19.490 για την πετρελαιοκίνητη έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο και ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού ακόμα και από την βασική έκδοση (6 αερόσακοι, ESP, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό κ.λπ.), αποτελεί μια πολύ ελκυστική επιλογή. Το αυτόματο κιβώτιο (μαζί με κάποια έξτρα στο επίπεδο του εξοπλισμού), χρεώνεται επιπλέον 2.000 ευρώ, κάτι που ανεβάζει την τιμή του αυτοκινήτου της δοκιμής μας στα 21.490 ευρώ. Όπως και να έχει πάντως, μιλάμε για ένα πραγματικά ξεχωριστό αυτοκίνητο, με μεγάλες δόσεις στιλ που δεν θα περάσει πουθενά απαρατήρητο και μια πρακτική προσέγγιση στις καθημερινές ανάγκες που ικανοποιεί κάθε αγοραστή της κατηγορίας.

Παναγιώτης Τριτάρης

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”3860″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured