Σύνδεση

Ford

Δοκιμή: Ford Kuga Plug-in Hybrid

Έχοντας μπει για τα καλά σε τροχιά μετάβασης προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της, η Ford δίνει ήδη ξεκάθαρα δείγματα γραφής για το πως βλέπει όλη αυτή την πορεία.

Με την ηλεκτρική Mustang να ξεκαθαρίζει σε όλους ότι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να είναι μια μηχανή αγνής οδηγικής απόλαυσης, έρχεται με το πιο “προσγειωμένο” Ford Kuga PHEV να προτείνει μία εναλλακτική λύση για όσους διστάζουν ή δεν έχουν ακόμα τον τρόπο να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Το plug-in υβριδικό Kuga υπήρξε και παραμένει μία αναπάντεχη επιτυχία για την Ford, όντας ο πρωταγωνιστής αυτού του είδους των μοντέλων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για τα δύο τελευταία χρόνια.

Ένα ιδανικό “πάντρεμα” μεταξύ των κόσμων του θερμικού κινητήρα και της ηλεκτροκίνησης, το οποίο αγκαλιάστηκε από το αγοραστικό κοινό, εκτιμώντας παράλληλα και το γεγονός ότι η Ford δεν έμεινε μόνο στις μπαταρίες και τις φορτίσεις, αλλά φρόντισε να φτιάξει ένα αυτοκίνητο που προσφέρει απλόχερα την χαρά της οδήγησης.

Η πιο πρόσφατη του γενιά το Kuga αναβαθμίστηκε σημαντικά στο αισθητικό κομμάτι, αποκτώντας μία πιο δυναμική και σπορτίφ διάσταση, χωρίς όμως να χαθεί σε ακραίες σχεδιαστικές υπερβολές.

Η κυψελωτή χαμηλή μάσκα με τις μεγάλες εσιαγωγές αέρα και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα σε συνδυασμό με το πίσω μέρος με τις διπλές εξατμίσεις και την αεροτομή, αλλά και τους μαύρους τροχούς των 18 ιντσών, δημιουργούν ένα σύνολο που κρύβει τα 4,61 μέτρα του μήκους του και δείχνει μοντέρνο και άκρως ελκυστικό στο μάτι.

Το σαλόνι του Kuga ακολουθεί τις γνώριμες σχεδιαστικές αναφορές της Ford, έχοντας αναβαθμιστεί σημαντικά στην τελευταία του γενιά σε ότι αφορά το ψηφιακό πακέτο υποστήριξης και ενημέρωσης του οδηγού. Υπάρχει στάνταρ πλέον ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών και οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων SYNC 3.

Η συγκεκριμένη έκδοση διατίθεται στην χώρα μας αποκλειστικά στο επίπεδο εξοπλισμού ST-Line X, με πολλά στοιχεία σπορτίφ εξοπλισμού, όπως οι πανέμορφες ζάντες των 18 ιντσών με τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων, ή το πολύ premium σαλόνι με τα δερμάτινα καθίσματα (εξαιρετική η θέση οδήγησης).

Η εργονομία είναι άψογη με αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και πολλούς φυσικούς διακόπτες για τις πιο συνηθισμένες λειτουργίες, αν και η οθόνη έχει πολύ καλή απόκριση και το λειτουργικό της είναι καλαίσθητο και σωστά δομημένο.

Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι τα αναμενόμενα για την κατηγορία (μεταξύ άλλων αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Active Park Assist 2, υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων οδικής σήμανσης, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, προβολείς LED με αυτόματη αλλαγή μεγάλης σκάλας και πολλά ακόμα).

Το στίγμα τους δίνουν επίσης κάποια έξτρα στοιχεία πολυτέλειας και άνεσης των επιβατών, όπως το εξαιρετικό ηχοσύστημα της B&O ή η αυτόματη ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα χώρου αποσκευών.

Οι επιβάτες απολαμβάνουν τεράστιους χώρους και μία γενικότερη αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης χάρη και στα μεγάλα παράθυρα. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν κατά τον εγκάρσιο άξονα, αυξάνοντας έτσι ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα.

Το πορτ-μπαγκάζ στην συγκεκριμένη έκδοση, και λόγω της μπαταρίας, έχει μειωθεί στα 411 έως τα 581 λίτρα (ανάλογα της θέσης της τρίτης σειράς των καθισμάτων), που όμως και πάλι είναι αρκετά για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

To plug-in υβριδικό σύστημα βασίζεται στην συνύπαρξη ενός βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων ο οποίος λειτουργεί στον κύκλο Άτκινσον και ενός ηλεκτροκινητήρα. Ο θερμικός κινητήρας αποδίδει 152 ίππους και ο ηλεκτρικός 132 ίππους, ανεβάζοντας την συνδυαστική ισχύ στους 225 ίππους.

Η μπαταρία ιόντων-λιθίου είναι των 14,4 kWh, χάρη στην οποία η Ford ανακοινώνει περί τα 56 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας με βάση το πρότυπο WLTP.

Για την καλύτερη συνεργασία των κινητήρων υπάρχουν τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, το EV Auto (η τυπική υβριδική λειτουργία), το EV Now (για υποχρεωτική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας), το EV Later (το οποίο διατηρεί την ενέργεια της μπαταρίας σε ένα προκαθορισμένο επίπεδο) και το EV Charge (o θερμικός κινητήρας φορτίζει την μπαταρία για όποτε την χρειαστεί ο οδηγός).

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός κιβωτίου τύπου CVT ενώ παρέχονται και τα γνωστά προγράμματα οδήγησης σε ειδικές συνθήκες (Deep Snow/Sand) μαζί με τα προγράμματα για την οδήγηση στην άσφαλτο, μεταξύ των οποίων και το sport στο οποίο αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα και γίνεται πιο άμεσο το κιβώτιο και το τιμόνι ενώ δεν είναι διαθέσιμη η επιλογή της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.

Υπάρχει βεβαίως και σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, χωρίς όμως δυνατότητα επέμβασης του οδηγού στο επίπεδο παρέμβασής της. Ενώ η επιλογή της κίνησης γίνεται από περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα, όπως σε όλα τα τελευταίας εσοδείας Ford, χωρίς όμως την ύπαρξη paddles στο τιμόνι για την αλλαγή των σχέσεων, που κάποιες στιγμές μας έλειψαν.

Όλο αυτό το υβριδικό πακέτο ακούγεται μάλλον τυπικό για τα σημερινά δεδομένα του ανταγωνισμού (πλην ίσως από την επιλογή των 2,5 λίτρων για τον κινητήρα).

Εκείνο όμως που αλλάζει είναι ότι οι μηχανικοί της Ford δεν αρκέστηκαν στις προδιαγραφές αλλά φαίνεται ότι έχουν δουλέψει σε βάθος την υλοποίηση του συστήματος, έτσι ώστε και ευχάριστο να είναι στην οδήγηση αλλά και ό,τι πιο οικονομικό έχει να επιδείξει η συγκεκριμένη τεχνολογία.

Και όλα αυτά όχι στα λόγια αλλά στην πράξη. Στην διάρκεια της δοκιμής μας κάναμε -μεταξύ άλλων- μία μεγάλη εκδρομή στην κεντρική Πελοπόννησο, καλύπτοντας 450 και πλέον χιλιόμετρα σε ένα διαρκές ανέβα-κατέβα-σταμάτα στα χωριά γύρω από το Μαίναλο.

Η εκκίνηση έγινε με άδεια μπαταρία και η επιστροφή στην Αθήνα μας βρήκε με μέση κατανάλωση μόλις 5,7 λτ/100 χλμ., έχοντας κινηθεί σε εκδρομικούς μεν αλλά σβέλτους ρυθμούς.

Μιλάμε για εντυπωσιακό νούμερο το οποίο αγγίζει την κατανάλωση ενός σούπερ μίνι ή είναι και πιο κάτω και από diesel κινητήρα. Ενώ στην κίνηση μέσα στην πόλη, τα νούμερα είναι ακόμα πιο χαμηλά.

Από μηδενική κατανάλωση βενζίνης στα 50+ χιλιόμετρα που καλύπτει με την μπαταρία (είναι από τις λίγες φορές που ο κατασκευαστής επιβεβαιώνεται και στην πράξη σε αυτόν τον τομέα). Έως τιμές στα 2-3 λτ/100 χλμ. αν σε κάποια πιο μακρινή βόλτα χρειαστεί να εμπλακεί και ο βενζινοκινητήρας.

Σε όλα αυτά μεγάλη συμβολή έχει και το εξαιρετικό σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, ίσως ένα από τα καλύτερα και πιο αποτελεσματικά που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά.

Σε κάθε περίπτωση πάντως το Kuga PHEV προκαλεί εντύπωση με την οικονομία του σε καύσιμο και μάλιστα σε σταθερή βάση και χωρίς να απαιτεί από τον οδηγό κάποια εξαντλητική αυτοσυγκράτηση με το γκάζι.

Πέρα από την οικονομία, το υβριδικό σύστημα του Kuga έχει μία ευχάριστη και ρέουσα απόδοση σε κάθε είδους συνθήκη, με το κιβώτιο CVT να αποτελεί μία ευχάριστη έκπληξη με την σχεδόν παντελή απουσία των χαρακτηριστικών λειτουργίας που συναντάμε σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού.

Οι εναλλαγές ανάμεσα στην χρήση του θερμικού κινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα είναι εντελώς ανεπαίσθητες και μόνο οι ενδείξεις στον πίνακα οργάνων φανερώνουν ποια ενεργειακή πηγή βρίσκεται σε χρήση σε πραγματικό χρόνο.

Από εκεί και πέρα, η συγκεκριμένη έκδοση του Kuga αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τον premium χαρακτήρα του SUV της Ford, το οποίο εξακολουθεί να εντυπωσιάζει με την ικανότητά του να προκαλεί τον οδηγό να κινηθεί σε ρυθμούς που δεν αρμόζουν σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.

Το σύνολο πλαισίου και αναρτήσεων σε συνδυασμό με το κορυφαίο σε αίσθηση τιμόνι διατηρούν στο ύψος τους τις οδηγικές αρετές κάθε σύγχρονου Ford, παρά τα επιπλέον κιλά που καλείται να μετακινήσει η συγκεκριμένη έκδοση.

Το Ford Kuga PHEV ταξιδεύει με μοναδική άνεση και εντυπωσιακά αθόρυβα στην άσφαλτο, μεταφέρει άνετα και πολιτισμένα τους επιβάτες του στα μεγάλα ταξίδια, είναι σίγουρο και ασφαλές σε κάθε είδους δρόμο, ενώ όταν χρειαστεί -και με λίγη βοήθεια από το πρόγραμμα sport- θα βάλει τα γυαλιά σε όλα τα μοντέλα του ανταγωνισμού σε μία διαδρομή με στροφές.

Η ανάρτηση είναι αρκούντως σφιχτή -κάτι που την κάνει όμως να αντιδρά λίγο πιο ξερά από όσο θα θέλαμε σε κάποια έντονα εγκάρσια- και οι 16 πόντοι απόστασης από το έδαφος δεν είναι ο κατάλληλος σύμμαχος για να μπεις σε περιπέτειες εκτός ασφάλτου.

Όμως, πέρα από αυτές τις μικρές παρατηρήσεις, με δευτερεύουσα σημασία, αυτό που σε εντυπωσιάζει στο Ford Kuga PHEV είναι ότι πρόκειται για ένα εξονυχιστικά μελετημένο αυτοκίνητο, έτοιμο να καλύψει στο μέγιστο δυνατό βαθμό αυτά που ζητά κανείς από ένα σύγχρονο SUV της κατηγορίας του.

Συμπερασματικά, το Puma PHEV είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα SUV της ελληνικής αγοράς στις μέρες μας. Διαθέτει ίσως το πιο ολοκληρωμένο υβριδικό σύστημα σε αυτή την κατηγορία, το οποίο αποδίδει όχι μόνο στα διαφημιστικά έντυπα αλλά και στην πράξη. Και την ίδια στιγμή είναι ένα απόλυτα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που ψάχνεις με τον μεγεθυντικό φακό να του βρεις κάποιο ψεγάδι (και πάλι δεν υπάρχει).

Αν θεωρούμε ψεγάδι τα 49.990 ευρώ που είναι η τιμή πώλησης, είναι κάτι με το οποίο θα πρέπει να συμβιβαστούμε, με δεδομένη την τεχνολογία που κουβαλά αλλά και την εκτόξευση των τιμών στα αυτοκίνητα στις μέρες μας. 

Από την άλλη, αν εκμεταλλευτεί κανείς την ηλεκτρική του διάσταση και το εξαιρετικό υβριδικό του σύστημα, είναι σίγουρο ότι θα κάνει απόσβεση μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Οι δε εταιρικοί πελάτες θα επωφεληθούν και από την κάτω των 40.000 ευρώ τιμή προ φόρων, που διευκολύνει ακόμα περισσότερο την αγορά του.

Σε κάθε περίπτωση αυτή η έκδοση του Kuga δείχνει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι η σωστή και με μέτρο εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης έχει μόνο θετικό πρόσημο.

Για εκείνους που θέλουν να πιάσουν το σήμα της εποχής αλλά διστάζουν με το αβέβαιο παρόν και βλέπουν με σκεπτικισμό και καχυποψία την βιασύνη των εταιριών να καθιερώσουν την καθαρή ηλεκτροκίνηση, το Kuga PHEV είναι χωρίς καμία αμφιβολία η καλύτερη εναλλακτική επιλογή. 

FORD KUGA Plug-in Hybrid
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.614 x 1.883 x 1.666 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.675 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 411-581 λίτρα
Βάρος: 1.844 κιλά
Κινητήρας: Κινητήρας βενζίνης 2.488 cc, 152 PS/5.500 σ.αλ., 200 Nm/4.500 σ.α.λ., Ηλεκτρικός κινητήρας: 132 PS, μπαταρία 14,4 kWh,
Ισχύς (συνδυαστική): 225 PS/ 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 430 Nm
0-100, Τελική: 9,2”, 200 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 1,0-1,2 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 22-29 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 0 €
Τιμή: από 49.990 €

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξεπούλησε στην Ευρώπη το… παρ’ ολίγον ελληνικό αυτοκίνητο της Next e.Go

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Toyota: Διαθέσιμη η ανανεωμένη Corolla. Πόσο κοστίζει

Featured

Δείτε τι IQ έχει αυτός που αγοράζει κόκκινο αυτοκίνητο ή ηλεκτρικό

Featured

Ποιος κερδίζει στην πιο συγκλονιστική κόντρα που έγινε ποτέ; (Video)

Bugatti

Hyundai i20 N







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup