Σύνδεση

Featured

FIAT 124 SPIDER: Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ

Όταν πριν μερικές εβδομάδες γράφαμε τις εντυπώσεις μας από το Abarth 124 Spider ήταν κάτι παραπάνω από προφανές ότι δεν μπορούσαμε να κρύψουμε τον ενθουσιασμό μας για ένα από τα πιο εθιστικά αυτοκίνητα που οδηγήσαμε εδώ και πολύ καιρό. Σ’ εκείνη την δοκιμή πάντως δεν είχαμε κρύψει τον προβληματισμό μας για κάποια “γκρίζα” σημεία του αυτοκινήτου, με πρώτο και καλύτερο την τιμή του. Τα 50 χιλιάρικα, μετά και την γενναία αναπροσαρμογή προς τα κάτω από την Ελληνική αντιπροσωπεία, ήταν και παραμένουν πολλά λεφτά, όχι μόνο για την γενικότερη οικονομική κατάσταση στην χώρα μας αλλά και με τα δεδομένα του λίγου αλλά σημαντικού ανταγωνισμού της κατηγορίας σ’ αυτή την περιοχή κόστους .

124-11

Η δοκιμή της απλής έκδοσης του 124 Spider έρχεται να βάλει τα πράγματα σε μία σειρά. Αρχίζοντας από αυτό ακριβώς το σημείο αιχμής, την τιμή. Περίπου 20 χιλιάρικα λιγότερα είναι ένα ιδιαίτερα σεβαστό ποσό. Και όσο και αν το Abarth μπορεί να σε ξεμυαλίσει με το πάτημα της μίζας, η φωνή της λογικής λέει ότι αυτή εδώ η έκδοση είναι αυτή που έχει και τις περισσότερες πιθανότητες να τραβήξει το όποιο αγοραστικό κοινό υπάρχει στην χώρα μας για ένα roadster.

Πολύ δε περισσότερο που όπως θα δούμε παρακάτω, οι συμβιβασμοί που κάνεις σε σχέση με το Abarth δεν είναι και τόσο μεγάλοι, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που συνειδητοποιείς ότι βρίσκεσαι σε ένα σαφώς πιο ισορροπημένο αυτοκίνητο, με λιγότερες εξάρσεις μεν, αλλά με πολύ πιο φιλικό χαρακτήρα δε.

124-8

Μετά την τιμή, η πιο εμφανής διαφορά εντοπίζεται στον κινητήρα και το κιβώτιο. Ο 1.4 ΜultiAir αποδίδει εδώ 140 άλογα, τα οποία πάντως τόσο σε επίπεδο αίσθησης όσο και σε επίπεδο επιδόσεων δεν είναι και τόσο μακριά από τα 170 του Abarth. Μάλιστα χάρη και στο χαμηλό βάρος που φθάνει στα 1.125 κιλά, οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές, με το 0-100 να έρχεται σε 7,5 δευτερόλεπτα και την τελική να ξεπερνά τα 215 χλμ/ώρα.

124-13

Το ενδιαφέρον στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι δεν υπάρχει το αυτόματο κιβώτιο του Abarth (το οποίο είναι η δεύτερη πιο ατυχής στιγμή εκείνης της έκδοσης) αλλά ένα εξάρι χειροκίνητο. Και μάλιστα από εκείνα που χαίρεσαι να τα χειρίζεσαι, καθώς έχει θετικό κούμπωμα και μικρές διαδρομές. Σε συνδυασμό δε με την πολύ καλή κλιμάκωση καταφέρνει να κάνει το αυτοκίνητο σαφώς πιο εύκολο στην καθημερινή οδήγηση και ξεκάθαρα πιο ρυθμίσιμο όταν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς.

Παράλληλα δίνει την δυνατότητα στον κινητήρα να είναι τουλάχιστον 2 λίτρα κάτω σε κατανάλωση από εκείνον του Abarth σε αντίστοιχες συνθήκες (με εύρος ανάμεσα στα 7 και 9 λίτρα/100 χλμ.), κάτι που προσθέτει ακόμα περισσότερους πόντους σ’ αυτό το γενικότερα πιο ισορροπημένο προφίλ της απλής έκδοσης του 124 Spider.

124-15

Στο σαλόνι λείπει όλη η στυλιστική έξαρση του Abarth και η φαντεζί χρωματική παλέτα, όμως παρ’ όλα αυτά καταφέρνει να είναι ένας χώρος που ξεχειλίζει από αίσθηση ποιότητας και σπορ αναφορές. Δεν λείπουν και πάλι οι ενστάσεις, όπως για παράδειγμα η παντελής έλλειψη έστω και μιας θέσης για να ακουμπήσεις κάτι και η απουσία ρύθμισης του τιμονιού μέσα-έξω.

Από την άλλη όμως υπάρχει μια πολύ καλή θέση οδήγησης, o πλούσιος εξοπλισμός για τα δεδομένα αυτών των οχημάτων (οθόνη αφής 7 ιντσών, ESP, 4 αερόσακοι, Hill Start κ.λπ.) ενώ και η τυπική υφασμάτινη οροφή με την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και το εύκολο άνοιξε-κλείσε είναι σημείο αναφοράς για την κατηγορία και όχι μόνο.

124-24

Στον δρόμο το 124 Spider είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά και απολαυστικά σπορ μοντέλα που υπάρχουν στην αγορά αυτή την στιγμή (πάντα στην σφαίρα του οικονομικώς εφικτού). Ο συνδυασμός πλαισίου-αναρτήσεων είναι αυτός που σε κερδίζει αμέσως καθώς σε εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή το πως καταφέρνει να μην κουράζει και να μην “κοπανάει” στις κλασικές ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, την ίδια στιγμή που παραμένει σφιχτή και έτοιμη να προσφέρει σπορ συγκινήσεις.

124-31

Στο ίδιο μήκος κύματος και το τιμόνι, που είναι “γεμάτο” σε πληροφορία χωρίς να είναι αδικαιολόγητα βαρύ και “δήθεν”. Αν και απουσιάζει το μπλοκέ στην συγκεκριμένη έκδοση, το παιχνίδι με την ουρά είναι μία εύκολη υπόθεση και ανάλογα τις ικανότητες του οδηγού και την κατάσταση του οδοστρώματος το 124 Spider γλιστρά γλυκά και προβλέψιμα αποτελώντας μία από τις δυο-τρεις πιο ευχάριστες περιπτώσεις για να ξεφύγει κανείς από την οδηγική ρουτίνα.

SAMSUNG CSC

Ο κινητήρας είναι επαρκέστατος για σβέλτη σπορ οδήγηση και αν και του λείπει το μπρίο (και ο θόρυβος) του Abarth, υπάρχουν στιγμές που νιώθεις ότι είσαι πιο αποτελεσματικός μέσα σ’ αυτό, καθώς διαθέτει μια συμπεριφορά με λιγότερες εξάρσεις και ιδιοτροπίες και πολύ πιο ισορροπημένες αντιδράσεις κοντά στο όριο. Παράλληλα ο πιο χαμηλών τόνων χαρακτήρα του σου επιτρέπει να κινηθείς ήρεμα και απλά σε ένα απογευματινό cruising την ίδια στιγμή που με το Abarth είσαι μονίμως στην πρίζα.

124-23

Και αυτό είναι το μυστικό με την συγκεκριμένη έκδοση του 124 Spider. Χωρίς να χάνει σε εμφάνιση και την ιταλική τσαχπινιά στο μπλέξιμο των ρετρό αναφορών με τις σύγχρονες απαιτήσεις, είναι μία αντικειμενικά μία πιο λογική επιλογή από το πανάκριβο και ιδιαίτερο (έως “ιδιότροπο”) Abarth. Τα 140 άλογα είναι υπεραρκετά και πιο οικονομικά, το κιβώτιο είναι εξαιρετικό κάνοντας το αυτοκίνητο περισσότερο συμμετοχικό, το πλαίσιο και οι αναρτήσεις διατηρούν την κορυφαία σπορ αίσθηση που απαιτεί το “όνομα” αλλά και η παράδοση μιας τέτοιας κατασκευής.

124-6

Δεν θα το κρύψουμε: όσο μας άρεσε το Abarth για τους δικούς του λόγους, άλλο τόσο μας άρεσε και η απλή έκδοση. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα αυτό το λευκό Fiat 124 Spider που είχαμε στην διάθεσή μας, έμοιαζε πιο σίγουρο για τις προθέσεις και την φιλοσοφία του και με τους λιγότερους δυνατούς συμβιβασμούς από τον πανάκριβο “σκορπιό”.

124-3

Με το μυαλό στα κάγκελα και χωρίς τιμοκαταλόγους θα ψηφίζαμε Abarth. Με το χέρι στην καρδιά και το νου στην τσέπη και τα 31.000 ευρώ ακούμε την φωνή της λογικής. Ιδίως όταν αυτή η “λογική” όπως εκφράζεται από το 124 Spider δεν στερείται από οδηγικές… ορμόνες -κάθε άλλο μάλιστα!- αποτελώντας αυτή την στιγμή ουσιαστικά επιλογή-μονόδρομο για όσους αναζητούν να ανακαλύψουν (ή και να επιστρέψουν) στις πιο αγνές και όμορφες μέρες της σπορ οδήγησης.

Παναγιώτης Τριτάρης

 

 FIAT 124 SPIDER 
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.054×1.740×1.233 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.310 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 140 λίτρα
Βάρος: 1.050 κιλά
Κινητήρας: 1.368 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνη
Ισχύς: 140 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 240 Nm/ 2.250 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 7,5”, 215 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 6,5 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 148 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 274 €
Τιμή: από 31.000 €

 

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Tρελή ζήτηση για ένα Toyota RAV4 με αμερικάνικo στυλ της δεκαετίας του ’80

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Το πλήρως ηλεκτρικό VW ID.3 πείθει μεν αλλά δεν εντυπωσιάζει δε

Featured

Video- δοκιμή: νέο Toyota Yaris

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup