Σύνδεση

Citroen

Citroen DS3 Cabrio 1.2 (130PS): Γαλλικό στιλ με premium “αέρα” (και τιμή)

To DS3 ήταν και παραμένει η πιο ευτυχής στιγμή της μάρκας “πολυτελείας” της Citroen, καθώς είναι το πιο εύστοχο και σαφώς το περισσότερο ενδιαφέρον οδηγικά (τουλάχιστον για τα Ευρωπαϊκά, και δη τα ελληνικά, δεδομένα). Η σχετικά πρόσφατη ανανέωση βελτίωσε ακόμα περισσότερο την εικόνα του, φρεσκάρισε αρκετά σημεία που είχαν αρχίσει να δείχνουν την ηλικία τους, και γενικά ανέδειξε την αρχική δυναμική του σχεδίου, που ακόμα και μετά από 7 ολόκληρα χρόνια από την αρχική παρουσίαση, δείχνει μοντέρνο και νεανικό.

Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής έχουμε να κάνουμε με μία ειδική περίπτωση. Την έκδοση cabrio, η οποία αποτελεί μία από τις γαλλικές αυτοκινητικές παραδόσεις των μικρών ανοιχτών μοντέλων, που άλλοτε είχαν μεγάλη επιτυχία εμπορική και σχεδιαστική, και άλλοτε οδήγησαν σε μερικές από τις πιο παταγώδεις αποτυχίες που μπορούμε να θυμόμαστε (ιδίως σε ότι αφορά την ποιότητα της κουκούλας και την διάρκειά της στον χρόνο).

Η περίπτωση του ανοιχτού DS3 σαφώς ανήκει και στις καλύτερες στιγμές αυτής της γαλλικής ιδιαιτερότητας, καθώς η εταιρία, σοφά ποιώντας, ακολουθεί την σχολή της ανοιγόμενης οροφής πάνω σε ράγες, χωρίς να καταργήσει τις κολώνες αλλά και την “αψίδα” του αμαξώματος. Πρόκειται για μία ασφαλή επιλογή, η οποία έχει σημαντικά πλεονεκτήματα, τόσο σε ότι αφορά την αντοχή στον χρόνο όσο και σε κάποιες άλλες ιδιότητες που ανακαλύπτεις στην καθημερινότητα, όπως για παράδειγμα ότι μπορείς να την ανοίξεις και σε κίνηση χωρίς να ενδιαφέρεσαι για τα χιλιόμετρα με τα οποία κινείσαι.

Η κατασκευή της είναι από εξαιρετικής ποιότητας ύφασμα πολλαπλών στρώσεων, με αρκετές εγκάρσιες ενισχύσεις σε όλο το μήκος της. Ενώ το ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι ανοίγει εντελώς, αναδιπλούμενη μέχρι και πίσω από τα κεφάλια των επιβατών, πάνω από την πόρτα του πορτ-μπαγκάζ.

Αυτό βέβαια δημιουργεί κάποια αυτονόητα προβλήματα, όπως για παράδειγμα ότι περιορίζει εξ’ ολοκλήρου την ορατότητα προς τα πίσω. Ενώ και όταν χρειαστεί να ανοίξεις την πόρτα του πορτ-μπαγκάζ θα πρέπει να περιμένεις έτσι ώστε η οροφή να τραβηχτεί μέχρι την ενδιάμεση θέση για να καταστεί αυτό δυνατό.

Η υιοθέτηση πάντως αυτής της λύσης έχει σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με ένα πλήρως ανοιχτό cabrio (πολύ δε περισσότερο αν μιλάμε για “φθηνό” κάμπριο), καθώς περιορίζει σημαντικά τις ταλαντώσεις του αμαξώματος οι οποίες είναι αναπόφευκτες έτσι κι αλλιώς. Από την άλλη η σχεδίαση της Citroen έτσι όπως έχει εκτελεστεί στην περίπτωση του DS 3 έχει ένα σημαντικό μειονέκτημα, που δεν είναι άλλο από το απίστευτα μικρό άνοιγμα για τον χώρο αποσκευών. Πρόκειται για ένα σημείο που χρειάζεται σαφώς αναθεώρηση καθώς κάνει σε πολλές περιπτώσεις τον χώρο αποσκευών σχεδόν χωρίς νόημα (και όχι με ιδιαίτερα ογκώδη αντικείμενα), την στιγμή μάλιστα που το πορτ-μπαγκάζ παραμένει σε γενικές γραμμές αναλλοίωτο σε σύγκριση με την κανονική έκδοση, έχοντας 245 λίτρα χωρητικότητα.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, το ενδιαφέρον στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας εστιάζεται χωρίς δεύτερη κουβέντα στον 1.2 τρικύλινδρο τούρμπο με τους 130 ίππους. Το έχουμε ξαναπεί και το επιβεβαιώνουμε για άλλη μια φορά ότι πρόκειται για ένα από τα δυο-τρία καλύτερα σύνολα σ’ αυτούς τους “τουρμπισμένους” μικρούς κυβισμούς, με γραμμική απόδοση σε μεγάλο εύρος στροφών, καλό τράβηγμα από χαμηλά, αρκετή δύναμη ψηλά και έναν χαρακτήρα που σε καμιά περίπτωση δεν θυμίζει τρικύλινδρο σύνολο (και μάλιστα μόλις 1,2 λίτρων).

Όσο για την κατανάλωση, αυτή εξαρτάται από το πόσο προσεκτικός είναι κανείς με το δεξί πεντάλ, με μία μέση λογική τιμή να είναι στα 6,5 λίτρα σε ταξίδι στην Εθνική οδό και τιμές στα 8 λίτρα (και πιο πάνω ακόμα…) αν κανείς εξαντλήσει τις σπορ διαθέσεις του μικρού DS.

O συγκεκριμένος κινητήρας είναι και αυτός που δίνει τον γενικότερο τόνο στην έκδοση της δοκιμής σε ότι αφορά τα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Το DS3 χαρακτηριζόταν από την αρχή της παρουσίας του από ένα έντονο “γαλλικό” ταμπεραμέντο της κλασικής σχολής, με κοφτερή οδική συμπεριφορά, άμεσο και καλό σε αίσθηση τιμόνι και ένα σύνολο αναρτήσεων και πλαισίου που σε προκαλεί να το οδηγήσεις σβέλτα. Θυμίζει έντονα ένα καλό GTi (κάποιοι θα πουν ότι είναι ότι πιο κοντινό στο Mini, αλλά ας κρατήσουμε τις αποστάσεις…), με άμεσες και προβλέψιμες αντιδράσεις, και έναν παιχνιδιάρικο χαρακτήρα που σίγουρα το ξεχωρίζει από όλα τα Citroen και DS (και όχι μόνο) των τελευταίων ετών.

Η σπορ ρύθμιση της ανάρτησης στην συγκεκριμένη έκδοση, μαζί με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά είναι δίκοπο μαχαίρι. Από την μια προσθέτει επιπλέον πόντους οδηγικής έντασης σε δρόμους με καλό οδόστρωμα και πολλές στροφές. Από την άλλη όμως στο συνηθισμένο ελληνικό οδικό τοπίο με τις λακκούβες και τις ανωμαλίες είναι μάλλον περισσότερο σφιχτό από ότι χρειάζεται, αφήνοντας πολύ από το “δράμα” του δρόμου να περνάει στο εσωτερικό και κάπου-κάπου να κουράζει.

Αν συνυπολογίσουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα cabrio και ότι αυτό συνεπάγεται στην μειωμένη ακαμψία του αμαξώματος, τότε τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα, καθώς όση δουλειά και να έχει γίνει στις ενισχύσεις οι οποίες μάλιστα έχουν αυξήσει το βάρος κατά 30 κιλά, οι στρεβλώσεις κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Όχι πάντως σε βαθμό που να είναι ενοχλητικές και κυρίως όχι στον βαθμό που γνωρίζει όποιος είχε την τύχη (ή την ατυχία…) να είναι κάτοχος ενός παλαιότερου μικρού cabrio αυτής της κατηγορίας.

Συμπερασματικά, το DS3 Cabrio είναι σίγουρα μία ιδιαίτερη περίπτωση αυτοκινήτου, το οποίο απαιτεί συνειδητοποιημένο και με ξεκάθαρες απόψεις καταναλωτή. Η Citroen έχει κάνει τα πάντα για να δημιουργήσει την αίσθηση ενός premium προϊόντος, με ένα πολύ όμορφο και ποιοτικό εσωτερικό (σημαντικά αναβαθμισμένο στη νέα του γενιά) και έναν σχεδιαστικό και οδηγικό χαρακτήρα που πραγματικά το ξεχωρίζει από τον συρμό της κατηγορίας του.

Στο δια ταύτα όμως δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τον σημαντικότερο ανασταλτικό παράγοντα: την τιμή του. Η έκδοση με τους 130 ίππους και το πολύ πλούσιο πακέτο εξοπλισμού Sport Chic που είχαμε στην δοκιμή μας αγγίζει τα 25.142 ευρώ (υπάρχει και η βασική έκδοση με τον 1,2 των 82 ίππων και τιμή εκκίνησης τα 17.045 ευρώ). Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για αρκετά χρήματα για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς σήμερα αλλά και σε σχέση με τον περιορισμένο μεν αλλά πολύ καταξιωμένο ανταγωνισμό. Από την άλλη, αν το δεις σαν ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σπορτίφ μοντέλα της κατηγορίας του το οποίο παρέχει ως bonus η ανοιχτή οροφή, τότε η ζυγαριά αρχίζει να γέρνει προς μια κάποια ισορροπία.

Παναγιώτης Τριτάρης

 

DS3 Cabrio 1.2 Pure Tech (130PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.948×1.715×1.483 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.464 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 245  λίτρα
Βάρος: 1.130 κιλά
Κινητήρας: 1.199κ.εκ., 3 κύλ., turbo βενζίνης
Ισχύς: 130 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9,0”, 203 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 4,52 λίτρα/100 χλμ.
CO2: 105 γραμμάρια/ χλμ.
Τιμή από 25.142 €

 

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”3800″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured