Σύνδεση

Featured

Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi (136 PS): Ποιός χρειάζεται τα SUV;

Μοιάζει εξαιρετικά παράδοξο το καλύτερο sedan Opel των τελευταίων δεκαετιών να έχει φτιαχτεί σε μία εποχή που όλη η αγορά και οι καταναλωτές έχουν γυρίσει την πλάτη σ’ αυτού του είδους τα οχήματα. Γιατί το νέο Insignia Grand Sport είναι με διαφορά το πιο ολοκληρωμένο μοντέλο της εταιρίας σ’ αυτή την κατηγορία, την ίδια στιγμή που η και η ίδια Opel βγάζει το ένα crossover μετά το άλλο, που η αγορά των μεσαίων sedan καταρρέει πανευρωπαϊκά (στην Ελλάδα παραπαίει κάπου στο 5% του συνόλου των πωλήσεων) και αυτού του είδους τα αυτοκίνητα πασχίζουν να επιβιώσουν σε έναν κόσμο με άλλες προτεραιότητες.

Και είναι πραγματικά κρίμα γιατί αυτό εδώ το νέο Insignia όχι μόνο αφήνει πίσω το μάλλον άχρωμο και σίγουρα πρόωρα γερασμένο μοντέλο (αν και επιτυχημένο εμπορικά) με το ίδιο όνομα. Αλλά παράλληλα καταφέρνει -ίσως για πρώτη φορά με τόση επιτυχία- να κοιτάξει κατευθείαν στα μάτια τον premium ανταγωνισμό της κατηγορίας.

Και δεν είναι μόνο το ότι μεγάλωσε και έγινε πιο όμορφο και επιβλητικό. Είναι επίσης το γεγονός ότι δείχνει ευθύς εξ’ αρχής ότι έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με μία μεγαλύτερη φροντίδα και μελέτη των αναγκών της αγοράς, με προσοχή στην λεπτομέρεια και μακριά από την συντηρητική αύρα που είχε αποκτήσει το προηγούμενο Insignia μετά από 9 χρόνια στην αγορά.

Η αλλαγή πλεύσης γίνεται εμφανής και από το όνομα, με το Grand Sport να μην είναι “κενό γράμμα” ούτε ως προς το “Grand” ούτε -σε ένα βαθμό- και ως προς το “Sport”. Ως προς το πρώτο συνθετικό, οι αριθμοί μιλούν μόνοι τους. Το μήκος έχει φθάσει πλέον στα 4,9 μέτρα, νούμερο αρκετά μεγάλο για όσους θυμούνται τα δεδομένα αυτής της κατηγορίας και το οποίο το φέρνει στα χωράφια της 5άρας ή της Ε-Class.

Μεγαλύτερο είναι και το πλάτος του με αυξημένα κατά 11 χιλιοστά τα μετατρόχια, ενώ αυξημένο είναι και το μεταξόνιο που φθάνει πλέον στα πληθωρικά 2,83 μέτρα. Σημαντικό στοιχείο είναι το ότι οι μηχανικοί της Opel έκαναν σημαντική προσπάθεια στο να μειώσουν το βάρος του αυτοκινήτου, με την συγκεκριμένη έκδοση της δοκιμής μας να είναι 130 κιλά ελαφρύτερη, σταματώντας την ζυγαριά κοντά στο όριο του 1,5 τόνου. 

Ως προς την σχεδίαση, το νέο Insignia συγκεντρώνει μία γενική ομοφωνία σχετικά με τον τρόπο που έχει να επιβάλλεται στο δρόμο και να δείχνει πολύ πιο premium και ξεχωριστό από ότι το προηγούμενο μοντέλο. Οι μεγάλοι όγκοι έχουν μετριαστεί με έξυπνες σχεδιαστικές λύσεις (τα “νεύρα” στο πλάι, το μακρύ καπό εμπρός κ.λπ.) ενώ η κλίση της οροφής αλλά και η σχεδίαση της μάσκας με τα ξεχωριστά (και άκρως αποδοτικά) φωτιστικά σώματα τεχνολογίας IntelliLux LED και την επιβλητική παρουσία δημιουργούν ένα σύνολο που αρέσει και σίγουρα τραβάει τα βλέμματα.

Στο εσωτερικό έχει γίνει μία ιδιαίτερα σοβαρή προσπάθεια για να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον ποιότητας και premium αίσθησης. Και είναι η πρώτη φορά που η Opel καταφέρνει να πλησιάσει τόσο πολύ τους άλλους Γερμανούς κατασκευαστές σ’ αυτόν τον τομέα, καθώς όλα στο σαλόνι του αυτοκινήτου δίνουν την αίσθηση μιας πρωτοκλασάτης κατασκευής κατά πολύ ακριβότερης. Ιδίως στην έκδοση της δοκιμής μας με την πολύ όμορφη διχρωμία στο ταμπλό και τα εξαιρετικά άνετα καθίσματα με το ανοιχτόχρωμο διάκοσμο, το Insignia Grand Sport θύμιζε -και λόγω μεγέθους- αντίστοιχες προτάσεις της Γερμανικής “τριάδας”, χωρίς ίχνος υπερβολής.

Πέρα από την εμφάνιση, στην premium αίσθηση συνηγορούν τα εξαιρετικά υλικά με τα οποία είναι φτιαγμένο το ταμπλό αλλά και ο περιβάλλον χώρος γύρω από τους επιβάτες, καθώς και η κορυφαία εργονομία. Από όλα αυτά να ξεχωρίσουμε την πολύ καλή θέση οδήγησης που είναι χαμηλά τοποθετημένη και με εξαιρετικά σε άνεση καθίσματα, την έξυπνη διάταξη των διακοπτών στην κονσόλα όπου οι συνηθισμένες ενέργειες γίνονται από φυσικούς διακόπτες και όχι μόνο από την οθόνη, καθώς και μία γενικότερη αίσθηση συμπαγούς κατασκευής χωρίς τριγμούς και με εκτεταμένη χρήση της ηχομόνωσης.

Όσο για τους χώρους τα πράγματα είναι μάλλον μοιρασμένα. Όπως είναι αναμενόμενο λόγω των διαστάσεων, οι πίσω επιβάτες έχουν πολύ μεγάλη ευχέρεια κινήσεων εμπρός από τα πόδια τους (λιγότερο πάνω από τα κεφάλια τους λόγω κλίσης της οροφής) ενώ και ο τρίτος θα βολευτεί με σχετική άνεση, αν και η πλάτη για αυτόν είναι κάπως όρθια λόγω του ότι χρησιμεύει και ως υποβραχιόνιο.

Στον χώρο των αποσκευών όμως τα 490 λίτρα είναι μία τιμή που βρίσκεται λίγο πιο κάτω από τον ανταγωνισμό (με κορυφαίο το Skoda Superb που κυριαρχεί και στους χώρους των επιβατών σ’ αυτή την κατηγορία). Οι θόλοι των τροχών “κλέβουν” αρκετό από τον διαθέσιμο χώρο και κάνουν το πορτ-μπαγκάζ λίγο ακανόνιστο ως προς το σχήμα του, όμως το κατώφλι είναι αρκετά χαμηλό ενώ και η αναδίπλωση των καθισμάτων ανεβάζει την συνολική χωρητικότητα στα 1.450 λίτρα.

Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό, η Opel έχει προσπαθήσει να δώσει όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά εφόδια στο αυτοκίνητό της, χωρίς να κάνει περιττές τσιγκουνιές. Η έκδοση Innovation που είχαμε για την δοκιμή μας είναι η κορυφαία, διαθέτοντας πέρα από τα κλασικά -ESP, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, 7 αερόσακους κ.λπ.- το βασικό πακέτο υποβοήθησης του οδηγού με Lane Departure Warning, Lane Keep Assist, Front Distance Indicator, Forward Collision Alert, Low Speed Collision Mitigation Braking και Autonomous Emergency Braking (τα οποία βρίσκονται και στην φθηνότερη έκδοση Edition).

Ενώ η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει επιπλέον προσαρμοζόμενο Cruise Control, αισθητήρα αποφυγής σύγκρουσης, head up display και βέβαια το εξελιγμένο σύστημα infotainment με την οθόνη των 8 ιντσών και τις υπηρεσίες wi-fi της Opel με το On Star να δίνει και εδώ το δικό του στίγμα όπως και σε όλα τα αυτοκίνητα της εταιρίας.

Περνώντας στο μηχανικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου, και ξεκινώντας από τον κινητήρα, ο 1.6 diesel των 136 ίππων αποδεικνύεται ένας ιδιαίτερα επιτυχής συνδυασμός για το Insignia Grand Sport. Αν και δεν είναι ο πιο ελαστικός από χαμηλά, μόλις αγγίξει το όριο των 2.000 σ.α.λ. γεμίζει με ορμη το στροφόμετρο και επιταχύνει αρκετά “ψυχωμένα” το μεγάλο αμάξωμα. Ο χαρακτηριστικός θόρυβος του diesel γίνεται αισθητός μόνο στις δυναμικές επιταχύνσεις και παραμένει αφανής σε όλες τις υπόλοιπες συνθήκες κίνησης του αυτοκινήτου, ιδίως στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.

Σε ότι αφορά την κατανάλωση, ο πετρελαιοκινητήρας είναι η σίγουρη -ακόμα- λύση για πολύ οικονομικές μετακινήσεις, καθώς στο χαλαρό ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο μπορείς να δεις έως και 5,5-6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Σ’ αυτό βοηθά και το καλά κλιμακωμένο κιβώτιο, που στην τελευταία σχέση σου παρέχει την δυνατότητα να κινείσαι με 120 χλμ/ώρα με μόλις 2.000 σ.α.λ. (στις 2.500 σ.α.λ. βρίσκεσαι ήδη πάνω από τα 150 χλμ/ώρα). Μέσα στην πόλη η αύξηση στην κατανάλωση είναι φυσιολογική, της τάξης του ενός λίτρου ή και λίγο παραπάνω, αν πιεστεί, με “ταβάνι” τα 7,5 λίτρα σε ακραίες συνθήκες χρήσης.

Στον δρόμο το Insignia Grand Sport ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο και στους δύο επιθετικούς προσδιορισμούς που του δίνει η Opel. Κατ’ αρχήν και κατά κύριο λόγο είναι πραγματικά “Grand” στο στοιχείο του, στο μεγάλο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, όπου ταξιδεύει με μοναδική άνεση και παντελή απουσία θορύβων. Η ανάρτηση λειτουργεί ιδανικά στο να απομονώνει τον δρόμο και τις ανωμαλίες από την καμπίνα, ενώ και το σύνολο όλων των μηχανικών υποσυστημάτων συμβάλλουν στο να δημιουργείται μία ζεν ατμόσφαιρα για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων χωρίς το παραμικρό ίχνος κούρασης

Στην πόλη ο μεγάλος όγκος και η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω βάζουν τους αναμενόμενους περιορισμούς, ενώ και η ανάρτηση στα εγκάρσια χτυπήματα αντιδρά κάπως “ξερά” στις χαμηλές ταχύτητες, κάτι που δεν παρατηρείται στον ίδιο βαθμό όταν κινείται πιο γρήγορα στο ταξίδι.

Η ένδειξη “Sport” από την άλλη δικαιώνεται και αυτή σε μεγάλο βαθμό, καθώς παρά τον όγκο και την “ταξιδιάρικη” ρύθμιση της ανάρτησης, το πλαίσιο αλλά και το τιμόνι έχουν αρκετή “ψυχή” για να σε βγάλουν ασπροπρόσωπο αν θελήσεις να πας λίγο πιο σβέλτα. Σαφώς το μέγεθος δεν βολεύει στο τυπικό ελληνικό οδικό δίκτυο με τις φουρκέτες και τις στενές ευθείες, όμως σε ανοιχτές καμπές και με οδηγό ψυχωμένο το νέο Insignia θα εντυπωσιάσει με την σταθερότητα που εξασφαλίζει και μία ευχάριστη συμμετοχικότητα στα δρώμενα από το τιμόνι και τα φρένα. Αν μάλιστα αποδεχθείς τις φυσιολογικά αυξημένες κλίσεις και βρεις τον “κώδικα” επικοινωνίας με την λειτουργία της ανάρτησης, τότε θα βρεθείς να κινείσαι με ταχύτητες που ποτέ δεν θα περίμενες την πρώτη φορά που αντίκρισες αυτό το μεγάλο σε όγκο αμάξωμα.

Συνοψίζοντας, αυτό που πρέπει να πούμε για το Insignia Grand Sport είναι ότι αποτελεί χωρίς αμφιβολία το καλύτερο μοντέλο στην γκάμα της εταιρίας στην εκτός των crossover μανία, και σίγουρα ότι πιο ολοκληρωμένο έχει φτιάξει η Opel σ’ αυτού του τύπου τα μεσαία-μεγάλα (πολύ μεγάλα πλέον…) sedan στην ιστορία της. Τόσο η σχεδίαση του αμαξώματος όσο και η ποιότητα στο σαλόνι του και ο τρόπος με τον οποίο κινείται -ιδίως στο μεγάλο ταξίδι- το καθιστούν ένα εξαιρετικό σύνολο, σε απόσταση αναπνοής από τα “επώνυμα” και σαφώς πολύ πιο ακριβά Γερμανικά μοντέλα αυτής της κατηγορίας, πάντα με τον αντίστοιχο εξοπλισμό.

Από την άλλη είναι πραγματικά κρίμα που ένα τόσο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο βρίσκεται σε δυσχερή θέση λόγω της τάσης της εποχής και της κυριαρχίας του ενδιαφέροντος για τα crossover και τα πάσης φύσεως SUV (ακόμα και μέσα στην ίδια την Οpel). Στα 35.200 ευρώ που κοστίζει η έκδοση της δοκιμής μας με το αυτόματο κιβώτιο είναι μία τιμή που ανταποκρίνεται μεν στο εκ βάθρων αναβαθμισμένο Insignia αν και πλησιάζει επικίνδυνα τις προτάσεις των πιο καταξιωμένων premium Γερμανικών προτάσεων. Υπάρχουν βέβαια και πιο οικονομικές επιλογές, με την βασική βενζινοκίνητη έκδοση να ξεκινά από τα 21.950 ευρώ και την πετρελαιοκίνητη με τους 110 ίππους να βρίσκεται στα 25.750 ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση πάντως μιλάμε για ένα επί της ουσίας και όχι μόνο για τις εντυπώσεις πληθωρικό αυτοκίνητο, με μεγάλη γκάμα δυνατοτήτων και με μία κατασκευαστική αυτοπεποίθηση που σίγουρα ξεπερνά ότι έχει φτιάξει η Opel τα τελευταία χρόνια. Για όσους δεν θέλουν να ακολουθήσουν την μόδα των SUV και των πάσης φύσεως νέων τάσεων, η κλασική επιλογή όπως εκφράζεται μέσα από το Insignia Grand Sport έχει πολλά ακόμα να δώσει.

Παναγιώτης Τριτάρης

Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi (136 PS) Auto
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.897×1.863×1.455 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.829 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 490-1.450  λίτρα
Βάρος: 1.503 κιλά
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., 4 κύλ., turbo diesel
Ισχύς: 136 PS/ 3.500 σ.α.λ.
Ροπή: 320 Nm/2.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,9”, 203 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 5,1 λίτρα/100 χλμ.
CO2: 134 γραμμάρια/ χλμ.
Τιμή από 35.200 €

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”3809″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured