Σύνδεση

Audi

Audi RS5: δεν του φαίνεται πολύ αλλά θέλει μόνο 3,9 δεύτερα για το 0-100

Υπάρχουν δύο κατηγορίες αυτοκινήτων: αυτά που επιδεικνύουν τα πολλά άλογα που έχουν κάτω από το καπό τους και κατά συνέπεια τις επιδόσεις που μπορούν να πετύχουν και τα άλλα. Τα πιο cool. Αυτά που, αν δεν είσαι γνώστης όχι τόσο της διάρθρωσης της γκάμας τους αλλά της σημειολογίας, πρέπει να τους ρίξεις και μια δεύτερη ματιά, μετά από μια καλή πρώτη, για να καταλήξεις πως δεν είναι και τόσο “αθώα”.

Το νέο Audi RS5 όχι μόνο ανήκει στη δεύτερη κατηγορία, αλλά θα μπορούσε και να είναι ο αρχηγός της. Τo αυτοκίνητα των 450 ίππων και των 3,9 δευτερολέπτων για το 0-100 με τη στολή απόκρυψης. Ναι, σαφώς και υπάρχουν τα διακριτικά, όπως η πιο μεγάλη και πιο επιθετική μάσκα, το quattro γραμμένο φαρδύ πλατύ στο εμπρός αεροδυναμικό βοήθημα, το διακριτικό πίσω χείλος στο πορτμπαγκάζ, οι πολύ όμορφες ζάντες των 19 ιντσών και τα στοιχεία από ανθρακόνημα -μεταξύ αυτών και η οροφή- που αποτελούν όπως έχουμε γράψει ένα ξεχωριστό πακέτο που χρεώνεται επιπλέον.

Το αισθητικό πρότυπο των σχεδιαστών της Audi, όπως αναφέρουν οι ίδιοι, ήταν το παλαιότερο αγωνιστικό 90 quattro IMSA GTO και ναι, αντίστοιχη εικόνα υπάρχει και στο εσωτερικό, με τα πολύ καλά μπάκετ καθίσματα, τις λεπτομέρειες και τον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Απόλυτα βέβαιος για το ότι εδώ έχεις να κάνεις με κάτι το ξεχωριστό είσαι μόλις ξυπνήσει ο V6 των 2.900 κυβικών με τα 2 turbo, τα γονίδια της Porsche και τον ήχο που αλλάζει ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχεις επιλέξει. Ακόμα και στην πιο διακριτική επιλογή -συνολικά υπάρχουν τέσσερις- όμως δεν περνά απαρατήρητος, όπως δεν περνά απαρατήρητος και ο τρόπος με τον οποίο το RS5 επιταχύνει: απόλυτα γραμμικά από το ρελαντί μέχρι το κόκκινο του στροφομέτρου, χωρίς κενά και ξεσπάσματα, κολλώντας τις πλάτες, αν ο οδηγός το επιδιώξει, σε αυτές των καθισμάτων.

Το σπινάρισμα χάρη στην εξελιγμένη τετρακίνηση -σε νορμάλ συνθήκες η περισσότερη ροπή πηγαίνει στους πίσω τροχούς- είναι άγνωστη λέξη και έτσι το RS5 εκτοξεύεται κυριολεκτικά προς τα εμπρός. Αν έχεις ανοιχτό δρόμο με λίγη κίνηση θα δεις μετά από λίγο μέχρι και 280 στο κοντέρ, χωρίς να πιεστείς καθόλου και χωρίς να ταλαιπωρήσεις το συνοδηγό και όσους τυχόν κάθονται στο πίσω κάθισμα. Που μπορεί να φιλοξενήσει δύο ενήλικες για αρκετά χιλιόμετρα.

Αν από την άλλη το RS5 κινείται σε επαρχιακούς δρόμους θα διαπιστώσεις πως το σεβαστό του μήκος των 4,723 μέτρων κρύβεται ιδιαίτερα καλά, επιτρέποντας στον οδηγό να το τοποθετήσει εκεί που θέλει, προκειμένου να εκμεταλλευτεί την απόδοση του V6, το ταίριασμά του με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων και την πρόσφυση της τετρακίνησης προκειμένου να πετύχει υψηλές μέσες ωριαίες.

Η Audi Sport χαρακτηρίζει το RS5 ως το Gran Turismo μεταξύ των ειδικών μοντέλων της γκάμας της -πρόκειται για αυτά με τα διακριτικά RS και το R8- και έχει απόλυτο δίκιο. Παρόλο που η κορυφαία εκδοχή του μεσαίου κουπέ είναι σαφώς πιο πολυσύνθετη, καθώς μπορεί να κινηθεί χωρίς διαμαρτυρία μέσα στην πόλη, να ταξιδέψει από χαλαρά ως super fast στις εθνικές οδούς και να προσφέρει απλόχερα το fun to drive που επιζητά κανείς σε μια πιο απαιτητική διαδρομή με διαδοχικές στροφές.

Ο πολυσύνθετος αυτός χαρακτήρας, οι κορυφαίες επιδόσεις και το πολυτελές εσωτερικό με τον πλήρη από όλες τις απόψεις εξοπλισμό έχει βέβαια και το τίμημά του, που ανέρχεται σε τουλάχιστον 117.500 ευρώ και μπορεί να ανέβει πολύ. Ειδικά αν προστεθεί το πακέτο από ανθρακόνημα που προαναφέραμε ή το high end ηχοσύστημα της Bang & Olufsen που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Χωρίς αμφιβολία τα λεφτά είναι πολλά, όπως πολλές είναι και οι επιλογές σε αυτήν την τάξη μεγέθους. Καμία όμως δεν προσφέρει τόσο πολύ αυτή τη γοητεία του understatement όπως το Audi RS5.

Γιάννης Σκουφής

AUDI RS5
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.723×1.861×1.360 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.766 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 465 λίτρα
Βάρος: 1.655 κιλά
Κινητήρας: 2.894 κ.εκ., V6, bi-turbo βενζίνης
Ισχύς: 450 PS/ 5.700- 6.700 σ.α.λ.
Ροπή: 600 Nm/ 1.900- 5.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 3,9”, 280 χλμ./ ώρα (στάνταρ 250)
Κατανάλωση: 12,9 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 197 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 548 €
Τιμή: Από 117.500 €

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”3796″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured