Σύνδεση

Chevrolet

CHEVROLET CRUZE 1.6 5Θ

Πόσο σημαντική μπορεί να είναι για τη συνολική πορεία ενός ήδη επιτυχημένου μοντέλου η προσθήκη μιας ακόμα έκδοσης αμαξώματος; Εξαρτάται από ποιά έκδοση είναι αυτή. Αν π.χ. πρόκειται για ένα κάμπριο, λέμε τώρα, ούτε γάτα ούτε ζημιά. Θα προσθέσει στο στυλ, στο ίματζ και στον πλουραλισμό, αλλά δεν θα υπάρχει και σε κάθε γωνία από ένα. Αν από την άλλη πρόκειται για ένα hatchback, μια έκδοση δύο όγκων δηλαδή, και μάλιστα στη δεύτερη πιο δημοφιλή κατηγορία της αγοράς, τη μικρή- μεσαία, τότε το πράγμα αλλάζει. Αλλάζει γιατί τα μοντέλα των δύο όγκων και πιο συγκεκριμένα τα πεντάθυρα κατέχουν τη μερίδα του λέοντος από πλευράς δημοτικότητας.

Από αυτή τη σκοπιά λοιπόν το πεντάθυρο Chevrolet Cruze έχει ένα ιδιαίτερο ειδικό βάρος. Κατ΄ αρχήν γιατί διευρύνει αισθητά το κοινό στο οποίο απευθύνεται το μοντέλο συνολικά και κατά δεύτερο λόγο, γιατί η βάση του, το τετράθυρο Cruze, έχει δώσει ήδη τα διαπιστευτήριά της. Έτσι λοιπόν, μιας και υπήρχε η καλή προίκα αλλά και οι προϋποθέσεις επιτυχίας οι σχεδιαστές της Chevrolet το μόνο που είχαν να κάνουν –ακούγεται εύκολο, αλλά δεν είναι- ήταν να δημιουργήσουν ένα πεντάθυρο αμάξωμα, με όσο το δυνατόν πιο νεανικά και σπορτίφ στοιχεία, σε συνδυασμό με καλούς χώρους.

Παρατηρώντας το Cruze hatchback βλέπεις ότι στον αισθητικό τομέα τα κατάφεραν καλά, μιας και το πίσω μέρος –εκεί εστιάζεται η όλη τους δημιουργικότητα- έχει ενσωματωθεί καλά στο υπόλοιπο σύνολο και παράλληλα είναι και χαρακτηριστικό. Τη σπορτίφ νότα την εξασφαλίζουν τόσο το σπόιλερ στο πάνω μέρος της πέμπτης πόρτας, όσο και οι καμπύλες του. Οι οποίες δεν έχουν σε καμία περίπτωση επηρεάσει τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ του –σημαντική παράμετρος για ένα αυτοκίνητο που θα παίξει το ρόλο του οικογενειακού– που φτάνει τα 413 λίτρα και μπορεί να επεκταθεί μέχρι τα 883.

Οι χώροι για τους επιβάτες δεν διαφοροποιούνται σε σχέση με τη τετράθυρη έκδοση κι έτσι είναι άνετοι και για τους πίσω και για τους μπροστά ακόμα κι αν είναι συνολικά πέντε, ενώ το ίδιο ισχύει και για το διάκοσμο. Στο ταμπλό διατηρείται σωστά ο οπτικός διαχωρισμός «αρμοδιοτήτων» οδηγού- συνοδηγού, ενώ και στο πεντάθυρο υπάρχει αυτή η επέκταση του σχεδιαστικού στυλ του ταμπλό στις πόρτες, προκειμένου να προκύπτει έτσι ένα ενιαίο σύνολο.

Κατά τα άλλα η ποιότητα κατασκευής δεν αφήνει πολλά περιθώρια για παράπονα, ο εξοπλισμός είναι ικανοποιητικός ακόμα και στη βασική έκδοση LS και η οδική συμπεριφορά έχει οικογενειακό προσανατολισμό, με έμφαση στην άνεση των επιβαινόντων και παραμένει πάντα ασφαλής και προβλέψιμη με το στάνταρ ESP να λειτουργεί και σαν δικλείδα ασφαλείας.

Την ίδια λογική ακολουθεί και η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, ενώ ο κινητήρας των 1.600 κυβικών συνδυάζεται καλά με το κιβώτιο των 5 σχέσεων. Συνολικά δείχνει πιο ψυχωμένος σε σχέση με το παρελθόν, κι αυτό δεν οφείλεται στο λίγο πιο ελαφρύ και κατά 90 χιλιοστά πιο κοντό αμάξωμα του 5θυρου σε σχέση με το σεντάν. Πρέπει να αποδοθεί στο ότι αυτή εδώ, η τελευταία εκδοχή του, έχει αποκτήσει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των εκκεντροφόρων, με αποτέλεσμα η απόδοσή του να έχει ανέβει στους 124 ίππους στις 6.200 στροφές (από 113). Η ροπή του είναι στα 156 Nm στις 4.200 σ.α.λ. και το ότι αποδίδεται σχετικά ψηλά έχει ουσιαστική επίπτωση μόνο στην ενασχόληση του οδηγού με το κιβώτιο των 5 σχέσεων, ο επιλογέας του οποίου εμφανίζεται ελαφρώς καλύτερος σε σχέση με ότι ξέραμε.

Παράλληλα το 5θυρο Cruze, είναι και λίγο πιο οικονομικό, χάρη και στην καλύτερη αεροδυναμική του που μειώνει τις απαιτήσεις σε καύσιμο στις μεγάλες ταχύτητες, ενώ οι εκπομπές CO2 του είναι στα 153 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Συνολικά πρόκειται για μια αξιόλογη πρόταση ή οποία αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον αν σε όλα όσα αναφέραμε προσθέσουμε και την τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από τις 13.900 ευρώ με απόσυρση (14.980 χωρίς) για τη βασική έκδοση LS. Η επόμενη LT, που εμφανίζεται πιο πλήρης με αισθητήρες στάθμευσης, ζάντες αλουμινίου, 4 ηλεκτρικά παράθυρα κ.λπ., κοστίζει 15.450 ευρώ με απόσυρση (16.580 χωρίς).

CHEVROLET CRUZE 1.6 5Θ

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.510×1.797×1.477 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.685 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

413- 883 λίτρα

Βάρος:

1.305 κιλά

Κινητήρας:

1.598 κ.εκ., 4 κύλινδροι

Ισχύς:

125 PS/ 6.400 σ.α.λ.

Ροπή:

153 Nm/ 4.200 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

12,0”, 190 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

9,0 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

153 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

260 €

Τιμή:

από 14.980  €

από 13.900 € με απόσυρση

φωτογραφίες: carzine.gr

{gallery}photos/26/test/CHEVROLET-CRUZE-HB-16{/gallery}


Επόμενο:

ABARTH 500

Μη χάσεις:

SKODA YETI

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured