Το κέντρο design Camal που εδρεύει στο Τορίνο παρουσίασε το Ramusa, virtual προς το παρόν, που βλέπετε στα φωτογραφίες και που με την πρώτη ματιά θα το χαρακτηρίζατε ως ένα σούπερ σπορ μοντέλο.
Στην ουσία έτσι είναι, καθώς διαθέτει και άλλα στοιχεία του είδους, πέρα από την εντυπωσιακή εμφάνιση, όπως το ύψος των 1,30 μέτρων, τους μικρούς προβόλους και τα τονισμένα φτέρα. Από την άλλη όμως και πέρα από το επίσης εντυπωσιακό πλάτος του των 202 εκατοστών, αυτό με το οποίο κολλάς είναι η απόστασή του από το έδαφος, που ούτε λίγο ούτε πολύ φτάνει τα 25 εκατοστά.
Πρακτικά δηλαδή έχουμε να κάνουμε με ένα σούπερ σπορ SUV, που η βάση του είναι η Bugatti ΕB110. Το αυτοκίνητο με το οποίο εκεί, στις αρχές της δεκαετίας του ’90 επιχειρήθηκε η αναβίωση της θρυλικής μάρκας. Η EB110, που κατασκευάστηκε σε μόλις 130 αντίτυπα από το 1991 έως το 1995, βασιζόταν σε ένα πλαίσιο από ανθρακονήματα, το οποίο αποτελεί τη βάση και για το Camal Ramusa. Μάλιστα το Ramuza χρησιμοποιεί και τον υπερ- τροφοδοτούμενο V12 των 3.500 κυβικών, ο οποίος στην EB110 απέδιδε από 560 έως 611 ίππους.
Για το Ramuza συνδυάστηκε και με έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς -ο V12 αναλαμβάνει τους πίσω- με αποτέλεσμα η συνδυαστική απόδοση να φτάνει τα 800 άλογα.
Η Camal προγραμματίζει μια περιορισμένου ύψους παραγωγή για το Ramuza, αρκεί να βρεθούν πλαίσια και κινητήρες από ΕΒ110. Τώρα ποιος θα εμφανιστεί να θέλει να μεταλλάξει την EB110 του σε Camal Ramusa είναι ένα καλό ερώτημα που ίσως δεν έχει απάντηση…
Γιάννης Σκουφής