Σύνδεση

BMW

BMW i8: ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ

Για το BMW i8, το δεύτερο μοντέλο της υπο-μάρκας i των Βαυαρών, ο χρόνος προς την επίσημη πρεμιέρα έχει αρχίσει να μετρά ανάποδα. Έτσι το i8 δοκιμάζεται εντατικά και στο δρόμο και στη γαλλική πίστα Miramas, ενώ λίγες μέρες μετά την παρουσίαση του i3, η BMW δίνει στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες και γι’ αυτό.

Το BMW i8 λοιπόν είναι plug-in υβριδικό, τετρακίνητο, έχει 362 ίππους που θα δούμε στη συνέχεια πως προκύπτουν, 0-100 σε λιγότερα από 4,5 δεύτερα (βλέπει δηλαδή στα μάτια συμβατικά σπορ μοντέλα όπως την Porsche 911 Carrera 4S), επίσημη μέση κατανάλωση 2,5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 κάτω από 59 γραμμάρια.

Γεγονός είναι ότι στα 4+ χρόνια που διαρκεί η εξέλιξή του -τo i8 είχε εμφανιστεί αρχικά το 2009 στην έκθεση της Φρανκφούρτης ως πρωτότυπο- ο προσανατολισμός του έχει αλλάξει σημαντικά. Έτσι ενώ αρχικά είχε υβριδικό σύστημα με πετρελαιοκινητήρα στην πορεία υιοθετήθηκε ο καινούργιος 3κύλινδρος των 1.500 κυβικών της BMW, που θα τον δούμε τόσο σε μοντέλα της τελευταίας όσο και στα ΜINI. Το i8 θα είναι πάντως το πρώτο που θα τον χρησιμοποιήσει, διαθέτει turbo, άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, αποδίδει 213 ίππους και συνδυάζεται με ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 96 kW. Η συνολική ροπή φτάνει τα 570 Nm.

Ο turbo 1.500άρης κινεί τους πίσω τροχούς μέσω ενός συμβατικού (με μετατροπέα ροπής δηλαδή) αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας τους εμπρός μέσω διβάθμιου μειωτήρα. Παράλληλα υπάρχει και ένας δεύτερος, πιο μικρός ηλεκτροκινητήρας που υποβοηθά αυτόν της βενζίνης παίζοντας το ρόλο γεννήτριας (όπως και ο μεγάλος άλλωστε) συλλέγοντας την ανακτώμενη κατά την επιβράδυνση ενέργεια. Η μέγιστη αυτονομία του i8 στο πρόγραμμα Comfort ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα, ενώ το πρόγραμμα Eco-Pro την αυξάνει κατά 20%.

Το i8 μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά ηλεκτρικά –στην περίπτωση αυτή είναι προσθιοκίνητο- έως 35 χιλιόμετρα και μέχρι με 120 χλμ./ ώρα, ενώ οι μικρής χωρητικότητας μπαταρίες λιθίου φορτίζονται μερικώς εν κινήσει και πλήρως σε 3 ώρες από οικιακό δίκτυο. Όπως σε κάθε BMW έτσι και εδώ υπάρχει ο διακόπτης Driving Experience με τρία προγράμματα (Comfort, Sport, Eco-Pro), ενώ η κατανομή βάρους είναι το ιδανικό 50:50.

Το μήκος φτάνει σχεδόν τα 4,70 μέτρα και το βάρος της περιορίζεται στα 1.490 κιλά, καθώς όπως και στο i3 έχει υιοθετηθεί η αρχιτεκτονική Life Module με εκτενή χρήση πολυμερισμένου ανθρακονήματος στο αμάξωμα και αλουμινίου στο πλαίσιο. Μάλιστα, η BMW i8 είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής με πίσω κρύσταλλο πολύ υψηλής αντοχής (gorilla glass, όπως αυτό των smart phones) για μείωση του θορύβου.

Γιάννης Σκουφής

{gallery}photos/39/NEWS/BMW-i8{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured