Σύνδεση

BMW

I VISION FUTURE INTERACTION, ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΗΣ ΒΜW ΓΙΑ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ

Στη CES, στη μεγάλη έκθεση ηλεκτρονικών στο Las Vegas, η BMW παρουσίασε το δικό της όραμα για την αυτόνομη οδήγηση και την ηλεκτρονική διασύνδεση με τη βοήθεια του i Vision Future Interaction, που βασίζεται στην BMW i8 Concept Spyder. Η οποία μάλιστα δεν έχει καν πόρτες προκειμένου η θέα προς το εσωτερικό, όπου διαδραματίζονται και τα πλέον σημαντικά, να είναι ανεμπόδιστη.

Στο εσωτερικό της i8 Concept Spyder λοιπόν, όπου πέρα από το Head Up Display (HUD) υπάρχει μια τρισδιάστατη οθόνη στον πίνακα οργάνων και μια μεγάλη οθόνη, καλύτερα πολύ μεγάλη καθώς η διαγώνιός της φτάνει τις 21 ίντσες, η οποία βρίσκεται μεν μπροστά από το συνοδηγό αλλά η κλίση της είναι τέτοια ώστε να είναι προσανατολισμένη ξεκάθαρα προς τον οδηγό.

BMW-I-VISION-FUTURE-INTERACTION-9

Στο HUD προβάλλονται στοιχεία για την ταχύτητα και τα όρια ταχύτητας, καθώς και οι οδηγίες του συστήματος πλοήγησης, στην 3D οθόνη δεδομένα για την ταχύτητα και πάλι, την κατανάλωση και την αυτονομία, καθώς και πληροφορίες για οχήματα που δεν είναι καν στο οπτικό πεδίο του οδηγού, αλλά με τα οποία θα διασταυρωθούν οι δρόμοι τους. Κι αυτό προκειμένου να είναι προετοιμασμένος έγκαιρα για κυκλοφοριακές συνθήκες που θα συναντήσει ή στην περίπτωση που έχει επιλεγεί η λειτουργία αυτόνομης οδήγησης να μπορεί να πάρει πολύ γρήγορα, μέσα σε 5 με 7 δευτερόλεπτα, τον έλεγχο.

Το στοιχείο που κλέβει βέβαια την παράσταση είναι η πανοραμική οθόνη (και όχι οροφή), με το πλάτος των 40 εκατοστών και το ύψος των 11, που παρά τον όγκο της εντάσσεται πολύ ωραία στο εσωτερικό της ανοιχτής i8. Κατά την είσοδο του οδηγού μπορούν να προβάλλονται στοιχεία από το Cloud της BMW ή από εφαρμογές της τελευταίας, ενώ ανάλογα με τις συνθήκες ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τυπικών τηλεφωνικών συνδιαλέξεων και βιντεοκλήσης. Φυσικά υπάρχει η διαρκής δυνατότητα σύνδεσης με το διαδίκτυο, ενώ ο χειρισμός γίνεται με χειρονομίες μέσω του συστήματος Air Touch. Το οποίο λειτουργεί με τη βοήθεια αισθητήρων στο ταμπλό ή μέσω των δύο ειδικών διακοπτών, που βρίσκονται στο τιμόνι για τον οδηγό και στο μαρσπιέ για το συνοδηγό και με τη βοήθεια των οποίων επιλέγονται προγράμματα ή γίνονται ρυθμίσεις. Μάλιστα ο συνοδηγός μπορεί με το ένα χέρι να κάνει τις κατάλληλες χειρονομίες και με το άλλο, μέσω του διακόπτη να επιβεβαιώνει τα μενού. Παράληλα υπάρχουν και επιφάνειες ευαίσθητες στην αφή και στην κεντρική κονσόλα, οι οποίες μάλιστα είναι καλυμμένες με δέρμα.

BMW-I-VISION-FUTURE-INTERACTION-11

Όταν τον έλεγχο έχει ο οδηγός στην πανοραμική οθόνη εμφανίζονται μόνο οι απολύτως απαραίτητες πληροφορίες, προκειμένου να μη διασπάται η προσοχή του. Από κει και πέρα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πως θα επεμβαίνουν τα διάφορα συστήματα που είναι παρόντα. Έτσι στο πρόγραμμα Pure Drive τα συστήματα υποβοήθησης είναι σε παθητικό mode, μιας και δεν επεμβαίνουν αλλά απλά προειδοποιούν τον οδηγό. Στο Assist το αυτοκίνητο είναι πλήρως συνδεδεμένο με το περιβάλλον, οπότε υπολογίζεται η βέλτιστη διαδρομή σε πραγματικό χρόνο, ενώ ενεργοποιείται όταν υπάρχει ανάγκη το σύστημα αυτόματης πέδησης.

Στη λειτουργία Auto Mode το αυτοκίνητο κινείται αυτόνομα, το ταμπλό αποκτά ένα μπλε φωτισμό, το τιμόνι πέφτει προς τα πίσω και τα καθίσματα μετατρέπονται σε πολυθρόνες. Αν πάντως ανάψει ένα κόκκινο φως ο οδηγός θα πρέπει να πάρει και πάλι τον έλεγχο.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota