Στα τέλη Ιουνίου σε μια δημοπρασία που θα γίνει στα πλαίσια του Goodwood Festival of Speed αυτό εδώ το αυτοκίνητο, που επίσημα ονομάζεται Bentley 4.5 litre, του 1929 θα γίνει πιθανότατα το πιο ακριβό «made in UK» όχημα, μιας και η τιμή του αναμένεται να ανέλθει στα 6 εκατομμύρια ευρώ.
Η συγκεκριμένη Bentley, που ονομάζεται Blower λόγω του μηχανικού υπερσυμπιεστή τύπου Roots της, ο οποίος είναι τοποθετημένος μπροστά από τον κινητήρα και ορατός, έχει και μια ιδιαίτερη ιστορία, καθώς ανήκε στον Sir Henry Birkin, οδηγό αγώνων και μέλος της παρέας των Bentley Boys της δεκαετίας του ΄30. Ο Birkin πέθανε το 1933, όταν έκαψε το χέρι του στην καυτή εξάτμιση μιας αγωνιστικής (για Grand Prix) Maserati και στη συνέχεια έπαθε σηψαιμία και απεβίωσε.
Το ωραίο με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που διεκδικεί το τίτλο του πιο ακριβού αγγλικού διαχρονικά, έχοντας μάλλον ήδη αυτόν του πιο διάσημου, είναι ότι ο ιδρυτής της μάρκας W.O. Bentley δεν το ενέκρινε γιατί ο υπερσυμπιεστής δεν ταίριαζε με τη φιλοσοφία του και ότι μάλλον ήταν το πιο αποτυχημένο από πλευράς αγωνιστικών επιτυχιών, τη στιγμή που στους αγώνες της εποχής η Bentley σάρωνε.
Η Blower προέκυψε μετά από πρωτοβουλία του ίδιου του Birkin, που ανέθεσε την κατασκευή της σε έναν μηχανικό ονόματι Amherst Villiers να προσαρμόσει έναν μηχανικό υπερσυμπιεστή σε μια έτοιμη Bentley 4.5 (τα μοντέλα της εταιρείας τότε είχαν το ίδιο αμάξωμα και διέφεραν μόνο ως προς τη χωρητικότητα του κινητήρα τους). Ο Birkin επέλεξε τον πιο μικρό, τετρακύλινδρο κινητήρα μάλλον για να μην μπει στην ίδια κλάση με τα εργοστασιακά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούσαν τον 6κύλινδρο 6.6.
Με τη βοήθεια του υπερσυμπιεστή η απόδοσή του 4.5 ανέβηκε από τους 100 ίππους στους 175 και στη συνέχεια στους 240, αλλά μάλλον δεν ήταν κατασκευασμένος για αυτό το πουσάρισμα και πολύ συχνά έσκαγε –αυτός μάλλον ήταν ένας άλλος λόγος που ονομάστηκε Blower, καθότι το blow είναι η αντίστοιχη αγγλική λέξη για το σκάσιμο. Πάντως όταν λειτουργούσε ήταν φουλ ανταγωνιστική.
Το αμάξωμα της Birkin Blower ήταν αρχικά τετραθέσιο, αλλά καταστράφηκε σχεδόν ολοσχερώς το 1929. Στη συνέχεια ο Birκιν ανέθεσε στονReidRailton την κατασκευή του μονοθέσιου (χωρίς χώρο αποσκευών) που βλέπουμε στις φωτογραφίες προκειμένου να λάβει μέρος σε έναν μικρής διάρκειας αγώνα στην πίστα του Brooklands, τον οποίο και κέρδισε. Στη συνέχεια συνέχισε τις σποραδικές του εμφανίσεις στις πίστες μέχρι και το θάνατο του Birkin, ενώ στη συνέχεια το αμάξωμα αντικαταστάθηκε από ένα άλλο διθέσιο, χωρίς όμως το χαρακτηριστικό μονοθέσιο να καταστραφεί.
{gallery}photos/28/NEWS/BENTLEY-BIRKIN-BLOWER{/gallery}