Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΧΑΖΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ

Οι ανακλήσεις αυτοκινήτων προκειμένου να διορθωθεί κάτι που μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα δεν είναι κάτι σπάνιο. Ούτε και κάτι κακό, μιας και δείχνει υπευθυνότητα από την πλευρά του κατασκευαστή κι αυτό φυσικά δεν ισχύει μόνο για τα αυτοκίνητα.

Μερικές φορές όμως ανακλήσεις γίνονται για πραγματικά χαζούς λόγους που θα μπορούσαν κάλλιστα να αποφευχθούν αν κάποιος ή κάποιοι ήταν πιο προσεκτικοί. Πρωταθλήτρια χαζών ανακλήσεων η Αμερική, όπου η Cadillac SRX είχε ένα αυτόματο σύστημα αναγνώρισης του συνοδηγού, προκειμένου να μην ενεργοποιείται ο αερόσακος όταν δεν κάθεται κανείς. Αυτός όμως που ήταν υπεύθυνος για τη συγγραφή του εγχειριδίου χρήσης, μάνιουαλ στα ελληνικά, ξέχασε να το αναφέρει και επειδή δεν γινόταν να στείλουν καινούργιο μάνιουαλ στους ήδη κατόχους, έκαναν ανάκληση των αυτοκινήτων προκειμένου να απενεργοποιήσουν το σύστημα και να γλιτώσουν τυχόν νομικής φύσης μπελάδες.

Έξυπνο, αλλά ακόμα πιο έξυπνη είναι η λάθος ρύθμιση του θερμοστάτη των θερμαινόμενων καθισμάτων στα Jeep Cherokee που είχαν κατασκευαστεί το 2002 και το 2003. Μάλιστα δεν κινδύνευες μόνο να καούν τα οπίσθιά σου αλλά να πιάσει φωτιά ολόκληρο το αυτοκίνητο. Κι επειδή οι μ@λ@κείες πληρώνονται ανάκληση κι εδώ.

Στη Honda Αμερικής από την άλλη οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Lincoln της Αλαμπάμα δεν ήξεραν προφανώς ότι το δεξί είναι το χέρι με το οποίο κρατάς το hot dog και το αριστερό το άλλο. Έτσι τοποθέτησαν το ταμπελάκι με την ένδειξη του μοντέλου στα Odyssey δεξιά αντί για αριστερά όπως έπρεπε κι αν νομίζετε πως το κακό ήταν μικρό κάνετε λάθος. Ανάκληση λοιπόν για να αλλάξει θέση το ταμπελάκι, γιατί αν έμενε δεξιά στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτό θα ήταν ένδειξη τρακαρίσματος και κακής επισκευής, καθώς το ταμπελάκι θα ήταν στη λάθος θέση. Κι επειδή δεν μπορείς ως γνωστόν να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας κάνεις μια ανάκληση, το ξεκολλάς, το ξανακολλάς σωστά και έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.

Προβλήματα άλλου τύπου με το αριστερά δεξιά είχε και η Citroen, όταν μετασκεύασε 20.000 C3 Picasso προκειμένου να τα πουλήσει στη Μεγάλη Βρετανία. Πολύ σωστά τα πεντάλ μεταφέρθηκαν δεξιά, αλλά κάποια στοιχεία του μηχανισμού και όλα τα ηλεκτρονικά παρέμειναν αριστερά. Και από τη στιγμή που καλύπτονταν απλά από μια λεπτή μοκέτα ο συνοδηγός θα μπορούσε να φρενάρει άθελά του το μικρό Picasso και να τους στείλει όλους. Οδηγό και επιβάτες, οπότε ανάκληση κι εδώ.

Στη Mazda Αμερικής από την άλλη είχαν πρόβλημα με τις αράχνες. Πιο συγκεκριμένα με ένα είδος τους που η μυρωδιά της βενζίνης του άρεσε παραπάνω από το κανονικό. Απ’ ότι φαίνεται τα ρεζερβουάρ των Mazda 6 απελευθέρωναν περισσότερους ατμούς βενζίνης από όλα τα άλλα και οι αράχνες έκαναν εκεί τον ιστό τους και την φωλιά τους. Τη συνέχεια τη φαντάζεστε: έκλεινε η βαλβίδα εξαερισμού, τα αυτοκίνητα ακινητοποιούνταν, τα ντεπόζιτα άνοιγαν και η ανάκληση για 56.000 αυτοκίνητα, λόγω αράχνης, ήταν αναγκαία.

Όπως αναγκαία ήταν το 2010 η ανάκληση όσων Bentley Arnage είχαν κατασκευαστεί. Ο λόγος μάλλον δεν συνάδει με τον πολυτελή χαρακτήρα της top λιμουζίνας της μάρκας ούτε με την ποιότητα που πρεσβεύει: η βάση του σήματος στο καπό σκούριαζε –επαναλαμβάνουμε: σκούριαζε- και δεν της επέτρεπε να διπλώνει σε περίπτωση σύγκρουσης, γεγονός που σήμαινε αυξημένο κίνδυνο τραυματισμών των πεζών. Οποία ντροπή, αλλά με το κλασικό βρετανικό φλέγμα προχώρησαν σε ανάκληση και ούτε γάτα ούτε ζημιά…

Γιάννης Σκουφής

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota