Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Λάβρος κατά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ο καθηγητής Άκης Τσελέντης

Λάβρος κατά των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ο καθηγητής Άκης Τσελέντης διδάκτωρ Γεωφυσικής και διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου σε ανάρτηση του στα κοινωνικά δίκτυα.

Αυτό που αναδεικνύει μεταξύ άλλων είναι ότι χρειάζονται 7 ολόκληρα χρόνια μέχρι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φτάσει net-zero CO2.

Μάλιστα συμπληρώνει ότι το προσδόκιμο ζωής των μπαταριών είναι 10 χρόνια (μέσος όρος). Αυτό σημαίνει ότι μόνο τα τελευταία τρία χρόνια αρχίζεις να μειώνεις το αποτύπωμα του άνθρακά σου. Τότε όμως πρέπει να αντικατασταθούν οι μπαταρίες, εξηγεί ο κύριος Τσελέντης.

Ακολουθεί η ανάρτηση του που ήγειρε και αντιδράσεις που όμως ο καθηγητής δεν άφησε αναπάντητες.

Η ανάρτηση του καθηγητή:

ΠΕΡΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ…

Άκης Τσελέντης

«Συγκεκαλυμμένη απάτη – η ουτοπία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων- ευχαριστώ δε θα πάρω»…

Μια μπαταρία Tesla, μοντέλο Y, καταλαμβάνει όλο το χώρο κάτω από το διαμέρισμα επιβατών του αυτοκινήτου.

Για να κατασκευαστεί χρειάζονται:

– 12 τόνοι βράχου για το Λίθιο…

– 5 τόνοι ορυκτών Κοβαλτίου… (Το περισσότερο Κοβάλτιο είναι φτιαγμένο ως υποπροϊόν επεξεργασίας του χαλκού και μεταλλευμάτων νικελίου – Είναι το πιο δύσκολο υλικό για να φτιαχτεί μια μπαταρία, αλλά και το περισσότερο ακριβό.)

– 3 τόνοι μεταλλεύματος Νικελίου…

– 12 τόνοι μεταλλεύματος Χαλκού…

Πρέπει να μετακινηθούν 250 τόνοι χώματος για να αποκτηθούν:

– 26,5 κιλά Λιθίου…

– 30 λίβρες Νικελίου…

– 48,5 κιλά Μαγγανίου…

– 15 κιλά Κοβαλτίου…

Η Caterpillar 994A που χρησιμοποιείται στη χωματουργία για την εξόρυξη των βασικών ορυκτών, καταναλώνει 264 γαλόνια πετρελαίου σε 12 ώρες…!

Τελικά, παίρνεις ένα αυτοκίνητο «μηδενικών εκπομπών»…!

Προς το παρόν, το μεγαλύτερο μέρος των απαραίτητων ορυκτών για την κατασκευή των μπαταριών, προέρχεται από την Κίνα ή την Αφρική. Μεγάλο μέρος της εργασίας για την απόκτηση των ορυκτών στην Αφρική, γίνεται από παιδιά! Όταν, λοιπόν, αγοράζουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Κίνα κερδίζει τα περισσότερα!

Χρειάζονται ΕΠΤΑ ολόκληρα χρόνια μέχρι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φτάσει net-zero CO2. Το προσδόκιμο ζωής των μπαταριών είναι 10 χρόνια (μέσος όρος). Αυτό σημαίνει ότι μόνο τα τελευταία τρία χρόνια αρχίζεις να μειώνεις το αποτύπωμα του άνθρακά σου. Τότε όμως πρέπει να αντικατασταθούν οι μπαταρίες! Έτσι, χάνονται όλα τα κέρδη που πετύχατε σε αυτά τα τρία χρόνια…

Όποιος κατάλαβε κατάλαβε…

13s Σχόλια

1 Σχόλιο

  1. Δημήτριος Πασχαλιδης

    19/12/2023 στις 21:36

    Οποίου του αρέσει !,,

  2. ΜΙΧΑΗΛ ΚΟΥΓΙΟΥΛΗΣ

    19/12/2023 στις 22:45

    Επιτέλους μία σοβαρή άποψη από έναν σοβαρό επιστήμονα.

  3. Γαβριλοπουλος

    20/12/2023 στις 11:17

    Κ δεν λογαριασαμε κ τον παράγοντα “μεταφορά”.!!Για να μετακινηθούν 250 τόνοι χώματος από το λατομείο στο χώρο εναπόθεσης κ επεξεργασίας χρειάζονται για την μεταφορά τουλάχιστον κ 10 τετραξονικα φορτηγά!!!

  4. Γαβριλοπουλος

    20/12/2023 στις 13:24

    Κ δεν λογαριασαμε κ τον παράγοντα “μεταφορά”.!!Για να μετακινηθούν 250 τόνοι χώματος από το λατομείο στο χώρο εναπόθεσης κ επεξεργασίας χρειάζονται κ 10 τετραξονικα φορτηγά!!!

  5. Νικόλαος Γκουγκούσης

    20/12/2023 στις 17:57

    Εν ευθέτω χρόνο όλα μπορούν να αντικατασταθούν με ηλεκτρικά (ακόμη και τα caterpillar) και να φορτίζουν με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να έχουν μπαταρίες ξηρού τύπου οι οποίες θα κρατάνε μια ζωή. Είναι τραγικό που ένας πανεπιστημιακός λέει τέτοια πράγματα.

  6. Λάμπρος

    20/12/2023 στις 21:46

    Αν υποθέσουμε ότι σε 10 χρόνια το 90% των αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτρικά.
    Ποιος θα παράγει τόσο ρεύμα για όοοολα αυτά τα αυτοκίνητα?
    Δεν θα μολύνει περισσότερο το περιβάλλον μια μονάδα παραγωγής ρεύματος για όλους εμάς?
    Υποθετικά πάντα.

  7. Αθανασίου Αντώνης

    20/12/2023 στις 23:07

    Μια απλή “απάντηση” στον
    Δημ.Πασχαλιδη…!, Από την στιγμή που το επίσημο κράτος(και φυσικά όλα τα συστημικά κράτη…) συστήνουν και επιδοτούν με λεφτά του λαού!!! δεν είναι καθόλου (σε οποιον αρέσει)…!!!

  8. Αθανασίου Αντώνης

    20/12/2023 στις 23:21

    Αν ξέχασα…!!! Ένα μεγάλο μπράβο στον Άκη Τσελέντη,για το θάρρος!! και κάτι ακόμα!
    Για την διαδικασία απομόνωσης όλων αυτών των υλικών (σπάνιες γαίες) απαιτούνται τεράστια ποσά ενέργειας, και μιλάμε μόνο για τις μπαταρίες, ξεχνώντας ότι ένα ev χρειάζεται παντού αυτά και άλλα πολλά πιο σπάνια και δύσκολα!!!

  9. Πανάγος Νίκος

    21/12/2023 στις 01:46

    Μόνο η επίτευξη ελεγχόμενης σύντηξης θα λύσει οριστικά και το ενεργειακό και το κλιματικό – αν δεν είναι ήδη αργά για αυτό – πρόβλημα του πλανήτη και της ανθρωπότητας,και μόνο τότε θα κερδίσουν οριστικά ενεργειακή αποκλειστικότητα ο ηλεκτρισμός και η ηλεκτροκίνηση .
    Όλα τα άλλα εν αμφιβόλω ημίμετρα !

  10. Πανάγος Νικος

    21/12/2023 στις 16:56

    Δεν ξέρω πόσο τεκμηριωμένος είναι ο υπολογισμός που παραθέτει ο κ. Τσελέντης ότι το αποτύπωμα διοξειδίου της παραγωγής ενός ηλεκτροκινητου αυτ/του,ιδίως λόγω μπαταρίας, ισούται με εκείνο ενός συμβατικού καυσίμου για κίνηση 7 χρόνων και ότι σε δέκα χρόνια που χρειάζεται αλλαγή η μπαταρία του το κέρδος σε εκπομπη διοξειδίου είναι μόλις μία τριετία στα 10 χρόνια κίνησης ενός συμβατικού, που ούτως η άλλως είναι κάτι!
    Αναμφίβολα όμως στο μέλλον μόνο η καθολική ηλεκτροκίνηση οιουδήποτε κινητήρα σε συνδυασμο με την επίτευξη της ελεγχόμενης πυρηνικής σύντηξης και της μετατροπής της εξ αυτής ενέργειας σε ηλεκτρισμό είναι η μόνη λύση για το ενεργειακό και περιβαλλοντικό πρόβλημα του πλανητη,παρά την απαισιοδοξία του κ.Τσελεντη.

  11. Dimitris

    21/12/2023 στις 20:59

    Άσε μας κύριε Τσελέντη με τις παπάτζες made in Greece ! Είμαστε στον 21 ο αιώνα προσπαθώντας να αντιμετωπίσουμε την λαίλαπα της τεχνητής νοημοσύνης και εσυ ακόμα ασχολείσαι με τα θερμικά βρουμ βρουμ 😀

  12. Πανάγος Νικος

    21/12/2023 στις 22:08

    Ρε σεις ιστοσελίδα του Τσελέντη είστε και το σβησατε το σχόλιό μου ? Μόνο όσα συμφωνούν με τις απόψεις του ή υπερθεματιζουν κρατάτε?
    Ανακοινώστε το τουλάχιστον μην καθόμαστε και γράφουμε τσάμπα…

  13. John R.

    24/12/2023 στις 19:42

    Πραγματικα, χαρηκα που ακουσα τοσο εμπεριστατωμενη απαντηση. Αν το δεις κιολας απο πλευρας καταναλωσης ρευματος που εκανα συσχετισμο, (οποτε αποτυπωμα διοξειδιου μεσω της ηλεκτροπαραγωγικης μοναδας) ενας μεσος ηλ. κινητηρας εχει 50% εκπομπης απο ενα μεσο θερμικο κινητηρα. Αν προσθεσουμε και αυτα που λεει ο ανθρωπος καθως και την μολυνση των μεταχειρισμενων μπαταριων, καταλαβατε….Εχει τοσο πολυ διαφημιση γιατι πολλοι ζουν στην αγνοια και κρατουν μονο το “μηδενικη εκπομπη καυσαεριων και διοξειδιου”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Mercedes θα διατηρήσει τα συμβατικά μικρά μοντέλα της

Mercedes-Benz

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Ανανέωση για το Audi A3 και νέα, πιο off road έκδοση Allstreet

Audi