Σύνδεση

Ford

Τίτλοι τέλους για το Ford Focus: η σιωπηλή αυλαία ενός ευρωπαϊκού μύθου

Σε μια λιτή και σχεδόν αθέατη τελετή, η Ford έριξε την αυλαία σε 55 χρόνια παραγωγής στο εργοστάσιο του Σαρλερουά, εκεί όπου γράφτηκε ένα από τα πιο συνεπή κεφάλαια της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Στις 17 Νοεμβρίου κύλησε από την γραμμή συναρμολόγησης το τελευταίο Focus, σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής που χάρισε 15,6 εκατομμύρια οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Το εργοστάσιο, που άνοιξε το 1970 με το ταπεινό Escort, φιλοξένησε μέσα στις δεκαετίες μοντέλα-σύμβολα: Capri, Fiesta, Orion, C-Max, Kuga – ακόμη και τις πρώτες ηλεκτρικές εκδόσεις της Ford. Από το 1998, το Focus αποτελούσε τον πυλώνα του, αντιπαρατιθέμενο ευθέως στο Golf. Παρ’ όλα αυτά, η μάχη για το μέλλον χάθηκε απέναντι στο εργοστάσιο της Βαλένθια, καθώς η Ford επέλεξε εκείνο για τις επόμενες αναθέσεις παραγωγής, παρά τις χρόνιες παραχωρήσεις των εργαζομένων του Σαρλερουά.

Η εταιρεία κράτησε χαμηλούς τόνους· καμία επίσημη δήλωση, παρά μόνο μια πικρή αποστροφή εργαζόμενης στα κοινωνικά δίκτυα: «Η πιο θλιβερή μέρα της καριέρας μου». Η σύγχυση γύρω από την πραγματική ημερομηνία λήξης της παραγωγής μαρτυρά το κλίμα αβεβαιότητας που επικράτησε μέχρι τέλους.

Οι δύο τελευταίες μονάδες Focus δεν θα πουληθούν: η μία θα μπει στο δημοτικό μουσείο, η άλλη θα κληρωθεί στους εργαζόμενους. Από τους 2.700 υπαλλήλους, μόνο 1.000 θα παραμείνουν σε ρόλους logistics, ενώ οι υπόλοιποι αποχωρούν στις 28 Νοεμβρίου με συμφωνημένες αποζημιώσεις. Κάποτε το εργοστάσιο απασχολούσε πάνω από 6.500 ανθρώπους.

Οι εξελίξεις έρχονται σε μια περίοδο που και το εργοστάσιο της Κολωνίας αντιμετωπίζει πιέσεις λόγω της κάμψης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με περικοπές βαρδιών και πιθανές απώλειες θέσεων. Παρά τις υποσχέσεις νέας στρατηγικής και τη διόρθωση πορείας στην Ευρώπη υπό τον νέο επικεφαλής Jim Baumbick, η κατεύθυνση της Ford στα συμβατικά μοντέλα παραμένει θολή.

Μέχρι να αποσαφηνιστεί το μέλλον, το Focus αποχωρεί σαν ένας παλιός πρωταγωνιστής που εγκαταλείπει τη σκηνή χωρίς φανφάρες, αλλά με αυθεντικό βάρος ιστορίας.

Ποια γνωστά μοντέλα της καταργεί η BMW;

BMW

Οδηγούμε το νέο Audi Q3 στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Audi

Η ακριβότερη Bugatti όλων των εποχών αλλάζει χέρια

Bugatti

Dacia Bigster G-140: Υβριδικό με υγραέριο και μεγάλη αυτονομία

Dacia