Μια νέα έρευνα από τις ΗΠΑ έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που οι περισσότεροι οδηγοί υποψιάζονται εδώ και χρόνια: τα ιαπωνικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να ξεχωρίζουν για τη μακροχρόνια αξιοπιστία τους, με την Toyota και την Honda να ηγούνται με χαρακτηριστική συνέπεια.
Σε μια εποχή που τα περισσότερα αυτοκίνητα αλλάζουν χέρια ύστερα από τρία χρόνια leasing ή καταλήγουν στην αγορά μεταχειρισμένων μετά από μια δεκαετία, η έννοια της αντοχής δείχνει να χάνεται μέσα στην πολυπλοκότητα των σύγχρονων τεχνολογιών. Ωστόσο, μια νέα μελέτη της εταιρείας iSeeCars υπενθυμίζει ότι υπάρχουν ακόμη κατασκευαστές που εξακολουθούν να θεωρούν τη μακροχρόνια αξιοπιστία θεμελιώδες ζητούμενο.
Η ανάλυση βασίστηκε σε πραγματικά δεδομένα από περισσότερα από 174 εκατομμύρια οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες, με στόχο να εντοπίσει ποια μοντέλα έχουν τη μεγαλύτερη πιθανότητα να ξεπεράσουν τα 400.000 χιλιόμετρα (250.000 μίλια). Το αποτέλεσμα ήταν αποκαλυπτικό: μόλις το 4,8% των αυτοκινήτων φτάνει να έχει καλύψει αυτήν την απόσταση, όμως ορισμένα ιαπωνικά μοντέλα την υπερβαίνουν με άνεση.
Πρώτο στη λίστα βρέθηκε το Toyota Sequoia, με εντυπωσιακή πιθανότητα 39,1% να ξεπεράσει το όριο των 400.000 χιλιομέτρων. Ακολουθούν τα 4Runner, Highlander Hybrid, Tundra και Lexus IS, επιβεβαιώνοντας την αποτελεσματικότητα της ιαπωνικής φιλοσοφίας σε όλα τα επίπεδα.
Το Sequoia δεν διατίθεται στην Ευρώπη, ωστόσο βασίζεται σε κοινή μηχανολογική πλατφόρμα με γνωστά μοντέλα της Toyota που κυκλοφορούν και στη δική μας αγορά.
Η επιτυχία αυτή δεν είναι τυχαία. Η Toyota παραμένει πιστή στη στρατηγική της σταδιακής εξέλιξης, προτιμώντας να βελτιώνει και να τελειοποιεί υπάρχουσες τεχνολογίες αντί να πειραματίζεται με ριζικά νέες λύσεις που δεν έχουν δοκιμαστεί επαρκώς στον χρόνο. Πρόκειται για μια συντηρητική αλλά αποδοτική προσέγγιση, η οποία έχει αποδείξει ότι οδηγεί σε μια σπάνια μακροζωία.
Η ίδια φιλοσοφία διατρέχει και τις Lexus, Honda και Acura, που επίσης καταγράφουν επιδόσεις πολύ πάνω από τον μέσο όρο της έρευνας. Είναι η εφαρμογή της ιαπωνικής αρχής Kaizen, της συνεχούς βελτίωσης, που δίνει έμφαση στη λεπτομέρεια και στη διορθωτική εξέλιξη αντί για εντυπωσιακές αλλά ρηχές καινοτομίες.
Επιπλέον, η τεχνική απλότητα πολλών ιαπωνικών μοντέλων τα καθιστά πιο εύκολα στη συντήρηση και πιο «φιλικά» προς τα συνεργεία, με άφθονα ανταλλακτικά και γνώριμες λύσεις για τους μηχανικούς.
Ενδεικτικά, ακόμη και το Acura MDX, το οποίο βρίσκεται στο κάτω άκρο της ιαπωνικής κατάταξης, έχει 9,1% πιθανότητα να διανύσει πάνω από 400.000 χιλιόμετρα – σχεδόν διπλάσιο ποσοστό από το γενικό μέσο όρο.
Το συμπέρασμα είναι σαφές: ενώ πολλές εταιρείες κυνηγούν την τεχνολογική υπερβολή, οι ιαπωνικές μάρκες εξακολουθούν να δίνουν προτεραιότητα σε αυτό που τελικά μετράει για τον οδηγό -την αξιοπιστία που αποδεικνύεται με τη χρήση, όχι με το marketing.
