Μια νέα μελέτη του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών (ICCT) αποκαλύπτει ότι το πλεονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έναντι των θερμικών σε επίπεδο εκπομπών CO₂ αυξάνεται ταχύτερα από τις προβλέψεις.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας που πωλείται σήμερα στην Ευρώπη εκπέμπει 73% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου σε όλο τον κύκλο ζωής του (από την παραγωγή έως την απόσυρση) σε σχέση με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο.
Παρότι η παραγωγή των ηλεκτρικών επιβαρύνει περισσότερο το περιβάλλον, κυρίως λόγω των μπαταριών, το κλιματικό «έλλειμμα» εξισορροπείται ήδη μετά από περίπου 17.000 χιλιόμετρα.
Αυτό οφείλεται στη ραγδαία στροφή του ευρωπαϊκού δικτύου ηλεκτροδότησης προς τις ΑΠΕ, καθώς και στη μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση των ηλεκτρικών.
Η μελέτη δείχνει ότι ένα ηλεκτρικό όχημα φορτισμένο από το μέσο ευρωπαϊκό δίκτυο παράγει περίπου 63 γραμμάρια CO₂ ανά χιλιόμετρο – πολύ λιγότερο σε σχέση με τα 235 γρ./χλμ. των βενζινοκίνητων και τα 234 των diesel.
Ακόμη και τα plug-in υβριδικά, τα φυσικού αερίου ή τα οχήματα υδρογόνου εμφανίζουν σημαντικά υψηλότερες εκπομπές.
Οι ερευνητές τονίζουν ότι τα στοιχεία είναι ρεαλιστικά, χωρίς ωραιοποιήσεις, και βασισμένα στον συνηθισμένο εξοπλισμό των σημερινών ηλεκτρικών.
Επιπλέον, αν χρησιμοποιηθούν «πράσινο» υδρογόνο ή πλήρως ανανεώσιμο ρεύμα για τη φόρτιση, οι εκπομπές πέφτουν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα (έως και 50 γρ./χλμ.).
Το συμπέρασμα είναι σαφές: όσο το ηλεκτρικό ρεύμα γίνεται πιο «καθαρό», τόσο οι κινητήρες καύσης βγαίνουν εκτός παιχνιδιού.
