Το επίσημο πρόγραμμα της Formula 1 για το 2026 δόθηκε στη δημοσιότητα, με τον αριθμό των Γκραν Πρι να παραμένει σταθερός στα 24, αλλά με αλλαγές που δεν περνούν απαρατήρητες: η ιστορική Ίμολα μένει εκτός, ενώ η Μαδρίτη κάνει ντεμπούτο στο παγκόσμιο προσκήνιο.
Η νέα σεζόν θα ξεκινήσει στις 8 Μαρτίου από τη Μελβούρνη –μία εβδομάδα νωρίτερα σε σχέση με το 2025– καθώς η έναρξη στη Μέση Ανατολή αποκλείστηκε λόγω Ραμαζανιού. Το πρώτο σκέλος της χρονιάς θα περιλαμβάνει τα γνωστά Γκραν Πρι σε Κίνα, Ιαπωνία, Μπαχρέιν, Τζέντα και Μαϊάμι.
Αλλαγές στην Ευρώπη
Η πιο ηχηρή αλλαγή γίνεται στην Ευρώπη: η Imola, παρά την αγωνιστική και ιστορική της βαρύτητα (ιδίως για τη Ferrari), δεν περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα. Τη θέση της παίρνει το Γκραν Πρι της Μαδρίτης, στις 13 Σεπτεμβρίου, σε μια καινούργια αστική διαδρομή που θα παρουσιαστεί λίγο πριν το τέλος της ευρωπαϊκής σεζόν.
Η Μαδρίτη έρχεται να ενισχύσει την τάση της Formula 1 για πίστες σε μητροπολιτικά κέντρα, ενώ αναδεικνύεται και το πολιτικό παρασκήνιο που έπαιξε ρόλο στην απομάκρυνση της Imola -καθώς η Formula 1 επιδιώκει μεγαλύτερη εμπορική και θεσμική στήριξη από τις τοπικές αρχές.
Το πλήρες πρόγραμμα του 2026:
08/03 – Αυστραλία (Μελβούρνη)
15/03 – Κίνα (Σανγκάη)
29/03 – Ιαπωνία (Σουζούκα)
12/04 – Μπαχρέιν (Σακχίρ)
19/04 – Σαουδική Αραβία (Τζέντα)
03/05 – ΗΠΑ (Μαϊάμι)
24/05 – Καναδάς (Μόντρεαλ)
07/06 – Μονακό (Μόντε Κάρλο)
14/06 – Ισπανία (Βαρκελώνη)
28/06 – Αυστρία (Σπίλμπεργκ)
05/07 – Βρετανία (Σίλβερστον)
19/07 – Βέλγιο (Σπα)
26/07 – Ουγγαρία (Βουδαπέστη)
23/08 – Ολλανδία (Ζάντβορτ)
06/09 – Ιταλία (Μόντσα)
13/09 – Μαδρίτη (Ντεμπούτο)
27/09 – Αζερμπαϊτζάν (Μπακού)
11/10 – Σιγκαπούρη
25/10 – ΗΠΑ (Όστιν)
01/11 – Μεξικό
08/11 – Βραζιλία
21/11 – Λας Βέγκας
29/11 – Κατάρ
06/12 – Άμπου Ντάμπι
Το 2026 σηματοδοτεί την έναρξη της νέας υβριδικής εποχής, με ριζικά διαφορετικούς τεχνικούς κανονισμούς κάτι που έχει οδηγήσει τις ομάδες σε έντονη δραστηριότητα ήδη από τώρα. Πρώτο ανεπίσημο shakedown φημολογείται για τον Ιανουάριο στη Βαρκελώνη, ενώ θα υπάρξουν τουλάχιστον δύο ακόμα δοκιμές, εκ των οποίων η μία αναμένεται να γίνει στο Μπαχρέιν.
Παράλληλα, συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις για τα sprint με τον αριθμό τους να παραμένει στα έξι, αλλά χωρίς ακόμα να έχει οριστικοποιηθεί σε ποιες πίστες θα διεξαχθούν.
Από πλευράς ομάδων, το 2026 θα είναι επίσης η χρονιά της μετεξέλιξης της Sauber σε Audi, όπως είχε ανακοινωθεί. Επιπλέον, η Cadillac (σε συνεργασία με την Andretti) ετοιμάζεται να γίνει η 11η ομάδα στο grid, υπό την προϋπόθεση φυσικά πως θα δοθεί το «πράσινο φως» από FIA και Liberty Media.
