Η αυτοκινητοβιομηχανία βιώνει σημαντικές αλλαγές λόγω των νέων δασμών του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και τα αποτελέσματα δεν είναι καθόλου ευνοϊκά για πολλές εταιρείες.
Ωστόσο, η Tesla αναδεικνύεται ως βασικός νικητής. Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, η Tesla κατασκευάζει όλα τα αυτοκίνητά της στις ΗΠΑ, ιδίως στα εργοστάσιά της στην Καλιφόρνια και το Τέξας.
Αυτό καθιστά την εταιρεία λιγότερο ευάλωτη στους νέους δασμούς 25% στις εισαγωγές αυτοκινήτων και βασικών εξαρτημάτων, οι οποίοι θα εφαρμοστούν σύντομα.
Από την άλλη πλευρά, οι μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων, όπως η Hyundai, η Toyota, η Nissan και η Volkswagen, αναμένεται να υποστούν το μεγαλύτερο βάρος αυτών των δασμών, αντιμετωπίζοντας απότομα υψηλότερο κόστος παραγωγής.
Η Hyundai, η οποία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις εισαγωγές για πάνω από το ήμισυ των πωλήσεών της στις ΗΠΑ, θα μπορούσε να δει τις ετήσιες πληρωμές της για δασμούς να φτάνουν τα 7 δισεκατομμύρια δολάρια, επηρεάζοντας σημαντικά τα λειτουργικά της κέρδη.
Η Toyota, παρά το γεγονός ότι διαθέτει αρκετά εργοστάσια συναρμολόγησης στις ΗΠΑ, εισάγει περίπου τα μισά από τα οχήματά της και θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πλήγμα 6% στα κέρδη της.
Η Nissan αναμένεται να αντιμετωπίσει μια τεράστια πτώση 56% στα λειτουργικά της κέρδη λόγω των νέων δασμών.
Οι γερμανικές πολυτελείς μάρκες όπως η Porsche, η Mercedes-Benz και η BMW θα επηρεαστούν επίσης σημαντικά, με την Porsche και τη Mercedes-Benz να αντιμετωπίζουν δασμολογικό κόστος περίπου 3,4 δισ. ευρώ.
Ακόμη και οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η GM, η Ford και η Stellantis δεν είναι στο απυρόβλητο, καθώς και αυτές εισάγουν αρκετά μοντέλα από το εξωτερικό.
Ενώ η Tesla παραμένει σε μεγάλο βαθμό απομονωμένη, ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk αναγνώρισε ότι οι δασμοί θα έχουν ακόμη «σημαντικό» αντίκτυπο στην εταιρεία, ιδίως όσον αφορά τα εισαγόμενα ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
Παρόλα αυτά, η εγχώρια παραγωγή της Tesla της δίνει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα απέναντι σε αυτούς τους δασμούς.
