Σύνδεση

F1

Από ποιο «μαγικό» υλικό είναι η φόρμα και τα εσώρουχα που έσωσαν τον Grosjean στο Μπαχρέιν από τη φωτιά;

Το χθεσινό ατύχημα του Romain Grosjean ήταν από τα πιο τρομακτικά, καθώς το μονοθέσιό του της Haas όχι μόνο κόπηκε στα δύο αλλά και μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου πήρε και φωτιά. Κάτι που έχουμε πολλά χρόνια να δούμε σε Γκραν Πρι της Φόρμουλα 1.

O Grosjean, που ευτυχώς δεν έχασε τις αισθήσεις του, βγήκε μετά από 21 δεύτερα μέσα από τις φλόγες σχεδόν χωρίς εγκαύματα και ο λόγος για αυτό ήταν η πυρίμαχη φόρμα, τα εσώρουχα, τα παπούτσια και τα γάντια του.

Το «μαγικό» υλικό από το οποίο κατασκευάζονται οι φόρμες και τα εσώρουχα των πιλότων της Φόρμουλα 1, καθώς και η μπαλακλάβα, η «κουκούλα» που φορούν στο κεφάλι πριν βάλουν το κράνος τους, ονομάζεται Nomex. Είναι από συνθετικές ίνες, πανάλαφρο, άνετο και πρέπει φυσικά να πληροί αυστηρές προδιαγραφές.

Έτσι πρέπει σε αντέχει σε φλόγες θερμοκρασίας από 600 έως 800 βαθμούς Κελσίου, να μην αναφλέγεται για 10 δεύτερα και για 11 δεύτερα η θερμοκρασία στην εσωτερική του πλευράς να μην περνά τους 41 βαθμούς Κελσίου.

Τα εσώρουχα είναι φυσικά πιο λεπτά, ενώ οι φόρμες αποτελούνται από πολλαπλές στρώσεις Nomex. Ενδιαφέρον είναι πως σύμφωνα με τις προδιαγραφές της FIA ο έλεγχος για την τήρηση των προδιαγραφών τους γίνεται αφού έχουν πλυθεί και στεγνώσει 15 φορές.

Τα επίσης πυρίμαχα παπούτσια είναι από δέρμα -ο Grosjean πάντως έχασε το ένα στην προσπάθειά του να βγει και να απομακρυνθεί- και έχουν λεπτή σόλα προκειμένου ο οδηγός να έχει όσο το δυνατόν καλύτερη αίσθηση του πεντάλ. Λεπτά είναι και τα πυρίμαχα γάντια, προκειμένου να γίνονται αντιληπτοί οι τυχόν κραδασμοί στο τιμόνι.

Πέρα από όλα αυτά πάντως ο Grosjean είχε και πολύ τύχη και τη μοίρα με το μέρος του. Ευτυχώς…

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Η Mercedes θα διατηρήσει τα συμβατικά μικρά μοντέλα της

Mercedes-Benz