Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΩΡΙΣ ΦΡΕΟΝ

Κλιματιστικό χωρίς αυτό που στην καθομιλουμένη έχει επικρατήσει να αναφέρεται ως φρέον γίνεται; Μέχρι στιγμής δεν γίνεται, αλλά αν γινόταν θα αποτελούσε μια σημαντική εξέλιξη, μιας και το πιο κοινό ψυκτικό μέσο με τον κωδικό R134a είναι εξαιρετικά επιβλαβές για το περιβάλλον, ενώ ο αντικαταστάτης του το R1234yf είναι εξαιρετικά εύλεκτο άρα υπό προϋποθέσεις και επικίνδυνο.

Μια λύση που προβάλλει πλέον ως όλο και πιο λογική είναι ο λεγόμενος κινητήρας Schukey (ονομάστηκε έτσι από τον εφευρέτη του το γερμανό μηχανικό Schukey), ο οποίος αποτελείται από δύο ρότορες με τέσσερα πτερύγια ο καθένας, που εμπλέκονται ο ένας μέσα στον άλλο.  Με τον τρόπο αυτό δημιουργούνται 8 χώροι διαφορετικού μεγέθους, με αποτέλεσμα με την περιστροφή που γίνεται με βάση μια κυματοειδή συνάρτηση ο αέρας στο εσωτερικό τους πότε να διογκώνεται και πότε να συμπιέζεται, ενώ εισέρχεται και εξέρχεται σε συγκεκριμένα σημεία του κελύφους.

Ο κινητήρας εκμεταλλεύεται, προκειμένου να προσφέρει ψύξη, μια βασική αρχή της φυσικής που λέει πως όταν τα αέρια, άρα και ο αέρας, συμπιέζονται τόσο αυξάνεται η θερμοκρασία τους, ενώ όταν εκτονώνονται μειώνεται.

Φυσικά η χρήση του συγκεκριμένου κινητήρα, που βρίσκεται σε φάση τελικής εξέλιξης δεν περιορίζεται μόνο ως αντικαταστάστης των συμβατικών κλιματιστικών των αυτοκινήτων, αλλά αυτή είναι μια χρήση στην οποία μπορεί  να λύσει πολλά θέματα. Ειδικά από τη στιγμή που το μέγεθός του δεν είναι μεγαλύτερο από αυτό των συμπιεστών των air conditions που χρησιμοποιούνται σήμερα.

Από τις αυτοκινητοβιομηχανίες πάντως ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον κινητήρα Schukey έχει δείξει ο όμιλος Hyundai.

{gallery}photos/31/ecology/CLIMA-NO-FREON{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured