Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1: ΑΠΟ ΤΑ 100 ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ ΣΕ 15 ΜΕΤΡΑ

Η Φόρμουλα 1 εντυπωσιάζει με τις επιταχύνσεις και τις μέσες ταχύτητες των μονοθεσίων της, αλλά αν ρωτήσει κανείς κάποιον από τους πιλότους τι τους κάνει πραγματικά τη μεγαλύτερη εντύπωση –ειδικά αν δεν έχουν μεγάλη εμπειρία στην F1- είναι οι επιβραδύνσεις.

Ο ρυθμός με τον οποίο τα μονοθέσια φρενάρουν, ο ελάχιστος χρόνος και η minimum απόσταση που χρειάζονται για να ακινητοποιηθούν –από τα 200 σε 2,7 δευτερόλεπτα και σε 65 μέτρα, από τα 100 σε μόλις 15 μέτρα τη στιγμή που το καλύτερο σούπερ σπορ μοντέλο χρειάζεται 35!- καθώς και οι καταπονήσεις που δέχονται τα σώματα των οδηγών. Οι οποίες μόνο με αυτές ενός μαχητικού τζετ μπορούν να συγκριθούν μιας και οι επιβραδύνσεις φτάνουν το εξαπλάσιο της επιτάχυνσης της βαρύτητες (6g), τιμή που μπορεί να οδηγήσει τον αμύητο στη λιποθυμία.

Φυσικά για αυτούς τους ρυθμούς επιβράδυνσης ρόλο παίζει και η αεροδυναμική των μονοθεσίων, αλλά καθοριστικό είναι το σύστημα πέδησής τους. Αυτό κατά κύριο λόγο αποτελείται από κεραμικούς δίσκους που μπορούν να έχουν πάχους μόλις 28 χιλιοστά και εξαπίστονες δαγκάνες, ενώ το όλο πακέτο πρέπει να χωράει μέσα στις ζάντες των μόλις 13 ιντσών που χρησιμοποιούνται. Καθοριστική για τη σωστή λειτουργία των φρένων στην F1 είναι η θερμοκρασία, μιας και οι κεραμικοί δίσκοι όταν είναι κρύοι δεν επιβραδύνουν σχεδόν καθόλου. Άρα πρέπει να έρθουν γρήγορα στην κανονική θερμοκρασία λειτουργίας τους, ενώ κατά τη διάρκεια του αγώνα με τις συνεχείς καταπονήσεις πρέπει να υπάρχει γρήγορη και αποτελεσματική απαγωγή της θερμότητας.

Το βίντεο που ακολουθεί, αποκαλύπτει όλα τα τεχνολογικά μυστικά των φρένων στη Φόρμουλα 1.

Γιάννης Σκουφής

{gallery}photos/37/NEWS/F1-BRAKES{/gallery}


{youtube}YyfSGMMbX1c{/youtube}

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz