Σύνδεση

Nissan

NISSAN QASHQAI 1.6

Αν το όνομα παίζει σημαντικό ρόλο για την εμπορική πορεία ενός αυτοκινήτου τότε το Nissan Qashqai είναι είτε η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα είτε αυτό που τον καταρρίπτει. Κι αυτό γιατί 3 χρόνια μετά την επίσημη πρεμιέρα του η ζήτηση αυτού του μοντέλου με το όνομα που αρχικά φαινόταν περίεργο και δύσκολο –στην πορεία πάντως το συνηθίσαμε- εξακολουθεί να είναι μεγαλύτερη από την παραγωγή.

Φυσικά και υπάρχουν λόγοι γι αυτό: το Qashqai στην ουσία εγκαινίασε μια νέα κατηγορία, αυτή των προσθιοκίνητων μοντέλων με έντονο look SUV ή crossover, παρόλο που δεν ήταν ουσιαστικά το πρώτο. Ήταν το πρώτο της μικρής- μεσαίας κλάσης και φυσικά το πιο χαρισματικό, καθώς συνδύαζε τους χώρους με την εμφάνιση.

Αυτήν την εμφάνιση λοιπόν οι σχεδιαστές της Nissan τη βελτίωσαν κι άλλο στην τελευταία εκδοχή του. Οι αλλαγές φυσικά και δεν είναι μεγάλες, μιας και δεν υπήρχε κανένας μα κανένας λόγος να διαφοροποιηθεί ριζικά ένα επιτυχημένο και καταξιωμένο σχήμα.

Έτσι λοιπόν αν προσέξετε θα ξεχωρίσετε την τελευταία εκδοχή του Qashqai από τη διαφοροποιημένη μάσκα και τον προφυλακτήρα που ενσωματώνει ακόμα καλύτερα τους προβολείς ομίχλης, από τους προβολείς με την πιο «τεχνολογική» εμφάνιση που επιπλέον έχουν δέσει ακόμα καλύτερα με τα φτερά. Οι ακόμα πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν το ελαφρώς πιο μακρύ καπό με το πιο έντονο ανάγλυφο, ενώ πίσω τα φώτα ενσωματώνουν πλέον LED. Φυσικά εξακολουθεί να υφίσταται εδώ η πιο έντονη διαφοροποίηση από το μεγαλύτερο και 7θέσιο Qashqai+2, ενώ οι αλλαγές είχαν σαν αποτέλεσμα και τη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή από το 0,34 στο 0,33.

Η μείωση αυτή μπορεί να φαίνεται μικρή στα χαρτιά, αλλά στην πράξη είναι ουσιαστική, μιας και μαζί με τη βελτίωση της μόνωσης περιορίζει αισθητά το επίπεδο θορύβου, ειδικά στις μεγάλες ταχύτητες, και κάνει το Qashqai να δείχνει ακόμα πιο πολιτισμένο και ραφιναρισμένο.

Και ευχάριστο στο δρόμο, κάτι που δεν οφείλεται βέβαια μόνο στη ψηλή και ιδιαίτερα καλή θέση οδήγησής του. Οφείλεται και στα δυναμικά του χαρακτηριστικά, μιας και γέρνει ελάχιστα –οι αλλαγές στις ρυθμίσεις της ανάρτησης και κυρίως στα αμορτισέρ έχουν βελτιώσει κι άλλο το έλεγχο του αμαξώματος, αλλά και την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης– έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και δεν επιφυλάσει εκπλήξεις ακόμα και όταν ο ρυθμός έχει ανέβει. Φυσικά αυτό οφείλεται σε σημαντικό βαθμό και στο στιβαρό του πλαίσιο, που αντέχει πολύ μεγαλύτερη ισχύ από τους 117 ίππους που αποδίδει το βασικό σύνολο των 1.600 κυβικών –και από τους 140 του δίλιτρου που συνδυάζεται και με 4×4.

Ο 1.6 πάντως μπορεί να έχει να μετακινήσει περί τα 1.300 κιλά όμως τα καταφέρνει ικανοποιητικά, ειδικά αν ο οδηγός του ασχολείται και με το 5άρι κιβώτιο. Παρά την απουσία 6ης είναι αρκετά καλά κλιμακωμένο, γεγονός που βοηθά και την απόδοση του κινητήρα, αλλά και την οικονομία καυσίμου. Αν αποφεύγεις να λειτουργείς τον τετρακύλινδρο ψηλά και αν λαμβάνεις υπόψη σου τη μεγάλη αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης πάνω από τα 130- 140 χλμ./ ώρα τότε στο ταξίδι μπορείς πολύ εύκολα να πέσεις κάτω από τα 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Σε αποκλειστικά αστικές διαδρομές δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 9, τιμή ιδιαίτερα καλή για ένα SUV ή crossover αν προτιμάτε, ακόμα και αν είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο, καθώς αν μη τι άλλο υπάρχει η αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

Η οποία θα σε διευκολύνει αν θέλεις να κινηθείς σε κάποιο βατό χωματόδρομο κι ακόμα περισσότερο αν θέλεις να σταθμεύσεις σε ένα πιο ψηλό πεζοδρόμιο. Την εξεύρεση θέσης στάθμευσης τη διευκολύνει πάντως και το περιορισμένο μήκος του Qashqai, που δεν ξεπερνά τα 4,35 μέτρα, ενώ το μεγάλο του μεταξόνιο (2.630 μέτρα) εξασφαλίζει άνετους χώρους στο εσωτερικό του, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους (πορτμπαγκάζ 410 έως 1.515 λίτρα). Παράλληλα πόντους προσθέτει και ο μοντέρνος διάκοσμος, που είναι απόλυτα συμβατός με το χαρακτήρα αλλά και το παρουσιαστικό του Qashqai.

Στα παραπάνω στοιχεία και χαρακτηριστικά που συνέβαλαν στα να γίνει το crossover της Nissan best seller κι αυτό όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και πανευρωπαϊκά θα πρέπει να προσθέσουμε και το ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού από τη βασική κιόλας έκδοση Action, αλλά και την τιμολογιακή της πολιτική στη χώρα μας, μιας και οι τιμές του Qashqai ξεκινούν με το όφελος της απόσυρσης και τις προσφορές της Ν.Ι. Θεοχαράκης από τις 17.340 €. Η δική μας πρόταση πάντως δεν είναι η βασική έκδοση Action, αλλά η αμέσως επόμενη Action Plus, που κοστίζει 18.510 και διαθέτει επιπλέον ESP και κατά δεύτερο λόγο ζάντες αλουμινίου.

NISSAN QASHQAI 1.6

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.330×1.780×1.615 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.631 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

410- 1.515 λίτρα

Βάρος:

1.297 κιλά

Κινητήρας:

1.598 κ.εκ., 4 κύλινδροι

Ισχύς:

117 PS/ 6.000 σ.α.λ.

Ροπή:

158 Nm/ 4.400 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

11,9”, 181 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

8,2 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

144 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

144 €

Τιμή:

από 18.760 € με προσφορά 1.000 €

από 17.340 € με απόσυρση & προσφορά

φωτογραφίες: carzine.gr

{gallery}photos/26/test/NISSAN-QASHQAI-16{/gallery}


Επόμενο:

FORD FOCUS 1.6T 182 PS

Μη χάσεις:

VOLVO S80 2.0T5

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota