Σύνδεση

Ford

FORD FOCUS 1.6T 182 PS

ford-focus-182ps-1

Παρά 18 άλογα 200. Αυτή είναι η ιπποδύναμη της top έκδοσης του Ford Focus των 1.600 κυβικών, τιμή που μέχρι πρότινος, τότε δηλαδή που τα turbo νέας εσοδείας δεν είχαν μπει τόσο δυναμικά στη ζωή μας, θα κολάκευε ακόμα και GTI.

Το σημαντικό όμως εδώ, στο καινούργιο Focus της 3ης κατά σειρά γενιάς, δεν είναι τόσο το απόλυτο νούμερο της ισχύος. Είναι κυρίως ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται: πολιτισμένα, σχεδόν απόλυτα γραμμικά, χωρίς ξεσπάσματα, χωρίς κομπιάσματα και με ροπή από πολύ χαμηλά, γεγονός που αν μη τι άλλο πέρα από τις εντυπώσεις και τις επιδόσεις κολακεύει και την οικονομία.

Πράγματι το Focus, ακόμα και με 182 ίππους κάτω από το δεξί πεντάλ, μπορεί να αρκεστεί και σε 8 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ ακόμα κι αν θέλεις να πιέσεις τον τετρακύλινδρο με τον άμεσο ψεκασμό και το μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων (Ti-VCT), δύσκολα θα δεις διψήφιο νούμερο ως μέση κατανάλωση στο trip computer.

Φυσικά αυτό επιτυγχάνεται σε κάποιο βαθμό και με την παρουσία συστήματος auto start stop κατά τη Ford, που λειτουργεί εξαιρετικά καλά, ενώ η άμεση απόκριση χωρίς σχεδόν καθόλου turbo lag οφείλεται στο μικρό σε μέγεθος υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας (Borg Warner KP39), η τουρμπίνα του οποίου περιστρέφεται μέχρι και με 200.000 σ.α.λ.

Γενικά πάντως ο 1.6 ΕcoBoost όπως είναι η πλήρης επωνυμία του δε χάνει ευκαιρία να δείξει και να αποδείξει τα πολύ καλά χαρακτηριστικά απόδοσής του. Αυτά που τον φέρνουν ψηλά στη λίστα με τους σύγχρονους μικρούς turbo, μιας και μοιράζεται τις πρώτες θέσεις της σχετικής κατάταξης με τον TSI του ομίλου Volkswagen και τον TCe της Renault. Μάλιστα τα 1.600 κυβικά του, σε σχέση με τους άλλους δύο που είναι 1.400άρηδες, του επιτρέπουν να έχει αυτή τη σχεδόν ηλεκτρική απόδοση σε όλο το φάσμα του στροφομέτρου. Από το ρελαντί μέχρι και τα κόκκινα.

Γεγονός είναι ότι δεν χρειάζεται να τον πιέσετε μέχρι εκεi ψηλά, μιας και η απόδοσή του στις μεσαίες στροφές είναι ιδιαίτερα καλή και μια τέτοια κίνηση δεν ευνοεί την οικονομια καυσίμου. Ένας άλλος λόγος για να μην προσεγγίζετε τον κόφτη είναι η σωστή –καθότι προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά απόδοσης του τετρακύλινδρου- κλιμάκωση του κιβωτίου με τις 6 σχέσεις, αλλά και η εξαιρετική οδική συμπεριφορά.

Η τελευταία είναι μέρος της παράδοσης και του μύθου που συνοδεύει το Focus από το 1998, όταν και παρουσιάστηκε η χαρισματική 1η γενιά του, που ανέτρεψε τα δεδομένα στη μικρή- μεσαία κατηγορία. Εδώ οι επιτυχημένες αλλαγές στα control blades που χρησιμοποιούνται στην ανεξάρτητη διάταξη του πίσω άξονα μαζί με τις όποιες επεμβάσεις στον εμπρός και το νέο ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης EPAS, έχουν δημιουργήσει ένα σύνολο που χαίρεσαι να οδηγείς.

Ένα σύνολο που παρουσιάζεται ευέλικτο και ακριβές, ουδέτερο λόγω και του στάνταρ συστήματος Torque Vectoring που στην ουσία της λειτουργίας του είναι ένα ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και πολύ καλό έλεγχο του αμαξώματος από την ανάρτηση. Μάλιστα αυτά δεν έχουν επιτευχθεί εις βάρος της άνεσης, μιας και το Focus φιλτράρει σε μεγάλο βαθμό τα ορύγματα των ελληνικών δρόμων.

Μπορεί να ακούγεται –ακριβέστερα να διαβάζεται- περίεργη η επιμονή μας στα δυναμικά χαρακτηριστικά (0-100 σε λιγότερα από 8,0”) και στο οδηγικό προφίλ ενός κατά βάση οικογενειακού μοντέλου, αλλά υπάρχει εξήγηση: ο συνδυασμός αυτός δεν είναι ο πλέον συνηθισμένος και αυτονόητος ανεξαρτήτως κατηγορίας. Πόσο μάλλον στη μικρή- μεσαία όπου πέρα από τον παράγοντα κόστος καθοριστικό ρόλο παίζει και η ανάγκη για ένα πολύπλευρο και πολυσύνθετο χαρακτήρα.

Το καινούργιο Focus τα καταφέρνει καλά και σε αυτόν τον τομέα, μιας και δεν υπολείπεται σε χώρους για τους επιβάτες του. Το ίδιο ισχύει και για το πορτμπαγκάζ, παρόλο που το μέγεθός του δεν ξεπερνά το μέσο όρο της κατηγορίας (316 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης, 363 με κιτ επισκευής, έως 1.062 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων), ενώ κάποιους πόντους δίνει το καλά εκμεταλλεύσιμο σχήμα του και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Παράλληλα το μικρό- μεσαίο Ford μπορεί να επιδείξει και ένα σύγχρονο, εργονομικά σωστό διάκοσμο -ΟΚ, η πολύπλοκη οπτικά κονσόλα δεν αρέσει σε όλους και απλά χρειάζεται κάποιο χρόνο προσαρμογής- μια ποιότητα κατασκευής που αξίζει να αναφερθεί και ένα ικανοποιητικό βασικό επίπεδο εξοπλισμού.

Από την άλλη στη λίστα των εξτρά, είτε μεμονωμένα είτε ως πακέτο, υπάρχουν πολλά και ιδιαίτερα εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας, που κάθε άλλο παρά αυτονόητα είναι στη συγκεκριμένη κατηγορία. Συστήματα όπως αυτά της προειδοποίησης αλλαγής και διατήρησης λωρίδας με ανάλογη κίνηση του τιμονιού, της αποφυγής συγκρούσεων που λειτουργεί κατά κύριο λόγο μέσα στην πόλη και με ταχύτητες μέχρι τα 30 χλμ./ ώρα, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, αυτό της αναγνώρισης και προβολής των κυκλοφοριακών σημάτων και των ορίων ταχύτητας, κ.λπ.

Μαζί με όλα αυτά υπάρχει βέβαια και το ιδιαίτερα άκαμπτο πλαίσιο (+15% σε σχέση με το ήδη καλό της προηγούμενης γενιάς), που είναι ο ακρογωνιαίος λίθος τόσο της παθητικής ασφάλειας όσο και της οδικής συμπεριφοράς. Και στους δύο αυτούς τομείς το Focus παίρνει άριστα και από τη στιγμή που ικανοποιεί και τις οικογενειακές προδιαγραφές αποτελεί μια πρόταση με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Όσο για την τιμή του με τον 1.6 EcoBoost των 182 ίππων της δοκιμής μας σημειώστε πως ξεκινά από τις 22.815 € με απόσυρση (24.100 χωρίς) για τη βασική έκδοση Sport, η οποία μεταξύ άλλων διαθέτει ζάντες 17 ιντσών, σπορ ανάρτηση και καθίσματα και δέρμα στο τιμόνι και το χειρόφρενο μαζί με αυτόματο κλιματισμό 2 ζωνών.  

Η πιο πλούσια Titanium κοστίζει από 24.313 € (25.690 χωρίς απόσυρση) και έχει επιπλέον σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, LED πίσω φώτα και cruise control, ενώ για να έχετε μια πλήρη εικόνα οι αντίστοιχες εκδόσεις των 150 ίππων είναι περίπου 1.500 € πιο φθηνές.

FORD FOCUS 1.6 EcoBoost 182 PS

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.358×1.823×1.484 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.648 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

316- 1.062 λίτρα

Βάρος:

1.333 κιλά

Κινητήρας:

1.596 κ.εκ., 4 κύλ., turbo

Ισχύς:

182 PS/ 5.700 σ.α.λ.

Ροπή:

240 Nm/ 1.600-5.000 σ.α.λ.

270 Nm/ 1.900-4.000 σ.α.λ. (Overboost για 15 δεύτερα)

0-100, Τελική:

7,9”, 222 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

8,0 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

139 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

139 €

Τιμή:

από 24.100 €

από 22.815 € με απόσυρση

φωτογραφίες: carzine.gr

{gallery}photos/26/test/FORD-FOCUS-182PS{/gallery}


Μη χάσεις:

FORD FIESTA ST

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Αυτό είναι το πιο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κόσμου. Ξεκινά από 1.350 ευρώ

Featured

Σοκαριστικό ατύχημα με μοτοσικλετιστή που πήγαινε γυρεύοντας (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Dacia Jogger: Πρώτες εικόνες-teaser από το επταθέσιο Dacia

Dacia




Video: Honda e




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup