Σύνδεση

Volvo

VOLVO S80 2.0T5

Τo Volvo S80 είναι η λιμουζίνα των Σουηδών και δεν κάνει καμία μα καμία προσπάθεια να το κρύψει. Δείχνει και είναι μεγάλο μιας και το μήκος του ξεπερνά τα 4,80 μέτρα, ενώ παράλλληλα κατορθώνει να είναι επιβλητικό, στοιχείο απαραίτητο για αυτοκίνητα αυτής της κλάσης και ειδικά κύρους όπως εδώ. Φυσικά ο σχεδιασμός του δεν παραπέμπει σε σπορτίφ κουπέ όπως συμβαίνει με το μικρότερο S60 αλλά σε κλασικό σεντάν κι αυτό δεν οφείλεται μόνο στο ότι το τελευταίο είναι νεότερο, αλλά και στο ότι εδώ, στη μεγάλη κατηγορία τα δεδομένα είναι εξ ορισμού πιο συντηρητικά.

Αυτό δεν σημαίνει ότι το S80 δεν δείχνει σύγχρονο, κάτι που ισχύει βέβαια και για το εσωτερικό του, που διακρίνεται τόσο για την ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί όσο και για τους χώρους που διαθέτει. Και για τους επιβάτες και για τις αποσκευές τους (πορτμπαγκάζ 480 λίτρα), ενώ ο εξοπλισμός ασφαλείας είναι πλήρης μιας και υπάρχουν όλα τα high tech και ιδιαίτερα αποτελεσματικά συστήματα της Volvo.

Ακριβώς όπως υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής των ρυθμίσεων της ανάρτησης, αν και γενικά ο προσανατολισμός είναι στην άνεση, ακόμα και στο πρόγραμμα Sport. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι το S80 θα καλύψει γρήγορα μεγάλες αποστάσεις κρατώντας τους επιβάτες του ξεκούραστους και χαλαρούς, ενώ μόνο υπό πίεση θα εκδηλώσει σχετικά μεγάλες κλίσεις στις στροφές που όμως μένουν χωρίς καμία περαιτέρω συνέπεια.

Αυτό άλλωστε είναι και αναμενόμενο μιας και όπως είπαμε υπάρχουν όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και η ανάρτηση γενικά ελέγχει καλά τις κινήσεις του αμαξώματος, ενώ γενικά τα αυτοκίνητα αυτής της κλάσης βρίσκονται στο στοιχείο τους στις εθνικές αρτηρίες με τις ανοιχτές καμπές κι όχι σε στενούς επαρχιακούς δρόμους με διαδοχικές κλειστές στροφές, όπου δεν βολεύονται κι από πλευράς μεγέθους.

Ο δίλιτρος turbo του S80 από την άλλη δηλώνει παντού εμφατικά το παρόν, μιας και είναι ελαστικός από χαμηλά, δεν χαρακτηρίζεται από υστέρηση στην απόκρισή του –ναι, ναι για το turbo lag λέμε, που είναι από ανύπαρκτο ως αναιπαίσθητο- ανεβάζει εύκολα στροφές, είναι οικονομικός (μέση τιμή της δοκιμής μας στα 10,4 λίτρα) ειδικά αν τον λειτουργείς στη μεσαία περιοχή του στροφομέτρου, ενώ εξασφαλίζει και πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 7,5”, τελική 245), ειδικά στην τελευταία του εκδοχή με τους 240 ίππους.

Βέβαια όπως διαμορφώνεται η κατάσταση στη χώρα μας με έκτακτη εισφορά για τα δίλιτρα μοντέλα και με τσιμπημένα τέλη κυκλοφορίας ο κυβισμός του πολύ καλού συνολικά Volvo S80 2.0T5 είναι ένα θέμα. Η Volvo πάντως είναι η μια από τις δύο εταιρείες (και η άλλη είναι σουηδική, οπότε ξέρετε ποια είναι…) που έχει και έκδοση 1.600 κυβικών του μεγάλου της μοντέλου.

Το S80 1.6T4 έχει 180 ίππους, απολαμβάνει της όποιας «ασυλίας» λόγω κυβισμού, αλλά μην περιμένετε να είναι σημαντικά πιο φτηνό από το δίλιτρο: οι τιμές τους στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού Kinetic είναι 43.300 και 40.500 € αντίστοιχα, ενώ πλησιάζουν ακόμα πιο πολύ στην περίπτωση που υπάρχει απόσυρση (40.500 και 39.700 € αντίστοιχα).

Αν αφαιρέσουμε τα ψυχολογικά μας και όχι μόνο λόγω της κρίσης, της αβεβαιότητας και όλων των άλλων που όλοι δυστυχώς γνωρίζουμε δεν θα υπήρχε καν δεύτερη σκέψη: το βαρύ (1.550+ κιλά) S80 των 2.000 κυβικών, των 240 ίππων και των 320 Nm ροπής είναι η πιο ισορροπημένη και ώριμη επιλογή. Το S80 των 1.600 κυβικών, των 180 ίππων και των 240 Nm η (φορο)λογική, χωρίς όμως να συνοδεύεται από ιδιαίτερους συμβιβασμούς.

VOLVO S80 2.0T5

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.851×1.861×1.493 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.835 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

480 λίτρα

Βάρος:

1.569 κιλά

Κινητήρας:

1.999 κ.εκ., 4 κύλ., turbo

Ισχύς:

240 PS/ 5.500 σ.α.λ.

Ροπή:

320 Nm/ 1.800- 5.000 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

7,5”, 245 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

10,4 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

184 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

414 €

Τιμή:

από 43.300 €

από 40.500 € με απόσυρση

φωτογραφία: carzine.gr

{gallery}photos/26/test/VOLVO-S80-20T5{/gallery}


Επόμενο:

NISSAN QASHQAI 1.6

Μη χάσεις:

LEXUS CT 200h

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured