Το νέο ημιφορτηγό της Toyota, το Hilux, δοκιμάστηκε σε ότι αφορά την ασφάλεια που παρέχει στους επιβαίνοντές του με το σύστημα «Διπλής Αξιολόγησης» του οργανισμού EuroNCAP. Σύμφωνα με αυτό λοιπόν δοκιμάζονται αυτοκίνητα αφενός με το βασικό εξοπλισμό ασφαλείας και αφετέρου με πρόσθετα πακέτα (ασφαλείας), τα οποία μπορεί να είναι στάνταρ ή προαιρετικά. Ο στόχος του EuroNCAP εδώ είναι να βοηθήσει τους υποψήφιους αγοραστές να αντιληφθούν τα οφέλη του πρόσθετου εξοπλισμού ασφαλείας.
Το Hilux έφερε άριστα αποτελέσματα στην προστασία ενηλίκων επιβατών με σκορ 93% όταν εφοδιάζεται με Toyota Safety Sense και 85% για τη βασική έκδοση. Οι τιμές αυτές ανεβάζουν το Hilux στην απόλυτη κορυφή της κατηγορίας pick-up σύμφωνα με το τρέχον πρωτόκολλο δοκιμών.
Το Hilux ήταν το πρώτο pick-up που δοκιμάστηκε με βάση το αυστηρότερο πρωτόκολλο δόκιμών για την προστασία των παιδιών, όπου τώρα χρησιμοποιούνται κούκλες δοκιμών, ως προσομοιώσεις παιδιών ηλικίας 6 και 10 ετών (προηγουμένως 1 ½ και 3 ετών). Το EuroNCAP απένειμε στο Hilux 82% για τον τομέα αυτό και έκανε μνεία για τη δυνατότητά του να απενεργοποιεί αυτόματα τον εμπρός αερόσακο εάν ένα παιδικό κάθισμα είναι τοποθετημένο στο κάθισμα του συνοδηγού.
Για την προστασία των πεζών, το Hilux έλαβε 83% με εγκατεστημένο το Toyota Safety Sense και 73% στη βασική του έκδοση. Εκπρόσωποι του EuroNCAP σχολίασαν ότι οι δοκιμές του αυτόνομου συστήματος φρεναρίσματος που αποτελεί τμήμα του Toyota Safety Sense έδειξαν καλά αποτελέσματα με δυνατότητα είτε αποφυγής μιας σύγκρουσης ή μείωσης της σφοδρότητά της σε πολλές περιπτώσεις.
Στην κατηγορία Safety Assist που αξιολογεί την παρουσία συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, το Hilux έλαβε 63% όταν εφοδιάζεται με Toyota Safety Sense. Το EuroNCAP εκθείασε το αυτόνομο σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, που λειτούργησε άψογα στις δοκιμές και κατάφερε να αποτρέψει πλήρως μία σύγκρουση σε αρκετά σενάρια δοκιμών.
Συνολικά, το Hilux με Toyota Safety Sense πέτυχε βαθμολογία 5 αστέρων, ενώ η βασική έκδοση διατήρησε το ανταγωνιστικό σκορ των 3 αστέρων χάρη στην καλή προστασία των ενηλίκων επιβατών και πεζών και τα δομικά στοιχεία που προστατεύουν τους πεζούς σε περίπτωση σύγκρουσης.
Προστασία ενηλίκων | Προστασία παιδιών | Πεζοί | Safety Assist | |
Hilux (με TSS*) |
93% |
82% |
83% |
63% |
Hilux (βασικό) |
85% |
82% |
73% |
25% |
Περικλής Στέφος