Σύνδεση

Volkswagen

VW POLO 1.2 TSi DSG (90 PS): ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΙΚΡΟ!

Με το VW Polo συνέβαινε πάντα αυτό που γίνεται στις οικογένειες με δυο αδέλφια: ο μεγάλος και πιο χαρισματικός κερδίζει πάντα το ενδιαφέρον, ενώ ο μικρότερος αναζητά την ταυτότητά του, ευρισκόμενος μονίμως στην δύσκολη θέση να ετεροπροσδιορίζεται. Σε αυτό το ιδιότυπο βιομηχανικό ψυχαναλυτικό κρεβάτι, το Polo έχει εδώ και δεκαετίες την πρώτη θέση ανάμεσα σε όλα τα αυτοκίνητα της ευρωπαϊκής αγοράς (ειπώθηκε ποτέ ότι το Fiesta για παράδειγμα είναι ένα μικρό Focus;), γεμίζοντας σελίδες επί σελίδων από δημοσιογραφικά κλισέ και εύκολες κοινοτοπίες.

Η αύρα του μεγάλου αδελφού Golf είναι πανταχού παρούσα. Και προφανώς αναπόφευκτη. Αυτό βεβαίως είναι και καλό και κακό. Καλό γιατί είναι το μόνο της κατηγορίας του που συγκρίνεται με τα μεγάλα. Και μάλιστα με το απόλυτο «δεκάρι» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Όμως από την άλλη είναι κακό, γιατί πάντα βρίσκεται στην σκιά του. Ενώ η θέση του είναι κάτω από τον κεντρικό προβολέα της δικής του σκηνής, της δικής του κατηγορίας.

Για να τελειώνουμε λοιπόν. To Polo δεν είναι Golf. Δεν θα μπορούσε να είναι Golf. Και -κυρίως- δεν πρέπει να είναι Golf. Προφανώς και κρατά πολλά από τα στοιχεία του DNA της μάρκας. Όμως τα εντάσσει σε ένα δικό του σύμπαν. Και σε μία μικρότερη κατηγορία, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Μακρά αλλά απαραίτητη η εισαγωγή. Ιδίως στην περίπτωσή μου που είχα την ευκαιρία να οδηγήσω τα αυτοκίνητα το ένα μετά το άλλο μέσα σε δεκαπέντε ημέρες. Και να διαπιστώσω ότι αφ’ ενός η σύγκριση δεν έχει κανένα απολύτως νόημα (και δη εμπορικό). Και από την άλλη να καταφέρω να εντοπίσω τις πολλές αρετές του Polo που ανήκουν σε αυτό και μόνο σε αυτό.

Πιστό στην εταιρική φόρμουλα των μίνιμουμ αλλαγών από γενιά σε γενιά, πόσο μάλλον στα πλαίσιο ενός facelift, το ανανεωμένο Polo διαφοροποιείται ελάχιστα από τον προκάτοχό του και στα σημεία που συνήθως γίνεται αυτό. Στη μάσκα και τα φωτιστικά σώματα, ενώ το βασικό σχέδιο παραμένει σχεδόν αναλλοίωτο, με μικρές πινελιές εκσυγχρονισμού. Τόσες όσες χρειάζονται για να δείχνει πιο σύγχρονο και ελαφρώς πιο αλέγκρο, χωρίς από την άλλη να ξενίζει τον τυπικό πελάτη της εταιρίας.

Η εικόνα στο εσωτερικό είναι διαφοροποιημένη σε λίγο μεγαλύτερο βαθμό. Φυσικά και υπάρχουν τα αναμενόμενα σημεία αναφοράς ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα Polo, όπως για παράδειγμα ο πίνακας οργάνων. Όμως ο υπόλοιπος διάκοσμος έχει ανέβει κλάση και πλησιάζει το -αναπόφευκτο- Golf. Από το οποίο δανείζεται πολλά αισθητικά και τεχνολογικά στοιχεία, όπως την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα και παράλληλα ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον πήχη σε σχέση με το τι μπορεί να περιμένει κανείς σε ποιότητα κατασκευής στην κλάση του.

Μιλάμε για το σημείο αναφοράς στα σούπερ μίνι σε αυτόν τον τομέα, με εξαιρετικά υλικά και απίστευτη συναρμογή σε όλα τα επίπεδα. Παράλληλα και οι χώροι, χωρίς να είναι οι μεγαλύτεροι ανάμεσα στους άμεσους ανταγωνιστές του, είναι σίγουρα μεταξύ των κορυφαίων. Στοιχείο που ενισχύει την δυνατότητα του Polo να παίξει και το ρόλο του πρώτου και μοναδικού αυτοκινήτου μιας ολιγομελούς -και ολιγαρκούς…- οικογένειας.

Δυνατή εμπορική προίκα της ανανεωμένης εκδοχής του, είναι τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα που διαθέτει, τα περισσότερα εκ των οποίων κάνουν την επίσημη «πρώτη» τους σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας (και όχι μόνο). Αποδελτιώνοντας το μεγάλο αρχείο με τα συστήματα αυτά, ξεχωρίζουμε το Multi Collision Brake (για την αποφυγή πολλαπλών συγκρούσεων), το City Emergency Brake (για αυτόνομο φρενάρισμα σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα), το Fatigue Detection (που αναγνωρίζει την κόπωση του οδηγού και τον προειδοποιεί για να λάβει τα μέτρα του), το Adaptive Cruise Control, το Front Assist (με ηχητική προειδοποίηση για κίνδυνο εμπρός) και πάει λέγοντας. Παράλληλα το μικρό VW εφοδιάζεται με όλα τα υπόλοιπα γνωστά ηλεκτρονικά συστήματα άνεσης και ασφάλειας, από ESP και 6 αερόσακους μέχρι αυτόματο κλιματισμό και πολύ εξελιγμένο -για την κατηγορία- σύστημα Multimedia.

Στα μηχανικά μέρη, και δη στους κινητήρες, οι επιλογές είναι πολλές. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, και κόντρα στην τάση της εποχής, είχαμε την ευκαιρία να θυμηθούμε τον εξαιρετικό TSi των 1.200 κυβικών και των 90 ίππων. Σύνολο που για άλλη μια φορά αποδεικνύει την δυναμική του, καθώς δένει άψογα με το Polo, σε όλα τα επίπεδα. Πολιτισμένο, με αρκετή δύναμη από χαμηλά, είναι και αρκετά οικονομικό τηρουμένων των αναλογιών. Ιδίως αν αποφεύγει κανείς να παίζει με την πάνω κλίμακα των στροφών και δεν υποκύπτει στα θέλγητρα του turbo. Στην πρώτη περίπτωση θα κινηθεί εύκολα κάτω από τα 6 λίτρα, ακόμα και μέσα στην πόλη. Στην δεύτερη, αν πιέσει περισσότερο η κατανάλωση ανεβαίνει εκθετικά. Και αν δεν προσέξεις, μπορείς να προσθέσεις εύκολα 2 με 3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα διαδρομής χωρίς να το πάρεις χαμπάρι.

Ιδιαίτερης μνείας χρήζει βέβαια το απίστευτο κιβώτιο DSG. Για άλλη μια φορά μείναμε εντυπωσιασμένοι από την ομαλή λειτουργία του, και το συνδυασμό του με τον κινητήρα. Αναβαθμίζει συνολικά το Polo σε άλλη κλάση. Και αν το κόστος των 1.500+ ευρω δεν είναι πρόβλημα, είναι σαφώς επιλογή με κλειστά μάτια.

Στο δρόμο το νέο Polo έχει -όπως και κάθε προηγούμενη γενιά του- αυτή την αίσθηση υπεροχής που συναντάς σε κάθε μοντέλo της VW ανεξαρτήτως κατηγορίας. Δίνει διαρκώς την εντύπωση μεγαλύτερου και πιο ακριβού αυτοκινήτου, που μπορεί να δώσει απαντήσεις σε όποια ερώτηση του βάλει ο απαιτητικός πλέον αγοραστής της κατηγορίας. Μπορεί να ταξιδεύει με πολλά, πάρα πολλά χιλιόμετρα στην Εθνική, χωρίς θόρυβο και με σταθερότητα μοναδική.

Μπορεί να λειτουργεί, όπως είπαμε, σαν πρώτο αυτοκίνητο για μια μικρή οικογένεια χάρη στους μεγάλους του χώρους. Αλλά και σαν αυτοκίνητο πόλης με τις κόμπακτ διαστάσεις και τον ζωντανό κινητήρα να κάνουν θαύματα. Μπορεί ακόμα και να το ευχαριστηθείς σε σβέλτη οδήγηση, καθώς χάρη στη σφιχτή αλλά όχι σκληρή ανάρτηση, τα καλά φρένα και το ικανοποιητικό τιμόνι, έχει όλες τις προϋποθέσεις να πάει γρήγορα σε μία επαρχιακή διαδρομή. Και όλα αυτά με τον οδηγό και τους επιβάτες να ζουν μέσα σε ένα περιβάλλον ποιότητας και ηρεμίας, με ένα ηλεκτρονικό background να αναλαμβάνει την ψυχική και σωματική τους ακεραιότητα.

Για να ολοκληρώνουμε: το νέο Polo δεν είναι ένα Golf υπό κλίμακα. Αλλά ένα Polo στην υψηλότερη κλίμακα της μέχρι τώρα ζωής του. Όπως είναι αναμενόμενο, φέρνει όλες τις αρετές της VW σε μια πιο «λαϊκή» αγορά, δίνοντας αυτό το κάτι παραπάνω που περιμένει κανείς από την γερμανική εταιρία σε ποιότητα και τεχνολογία. Εξαιρετικά μηχανικά μέρη με highlight το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο DSG, new age ηλεκτρονικά, συμπεριφορά και αέρα μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

Χωρίς την ανάγκη της… ψυχολογικής υποστήριξης από το Golf, το Polo ήταν και παραμένει μια υπόθεση κορυφής για την κατηγορία του, για τους δικούς του λόγους. Και σίγουρα μια αγορά που τιμά κάθε ευρώ από τις περίπου 12.390 ευρώ που ξεκινά η βασική 3θυρη έκδοση με φουλ πακέτο εξοπλισμού. Τώρα αν θέλετε να φορτώσετε σε εξτρά και δεν μπορείτε να αντισταθείτε στην ιδέα του DSG (μην αντισταθείτε, πιστέψτε μας!), η τιμή ξεκινά από τις 13.950 ευρώ, πάντα με απόσυρση. Όπως και να έχει πάντως, είναι δύσκολο να βρεις κάτι πιο ολοκληρωμένο στην κατηγορία του. Και αυτό χωρίς να χρειάζεται τα φώτα και τη λάμψη του Golf για να αναδειχθεί.

Παναγιώτης Τριτάρης

VW POLO 1.2 TSI DSG (90 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.972×1.682×1.453 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.470 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 280- 952 λίτρα
Βάρος: 1.139 κιλά
Κινητήρας: 1.197 κ.εκ., 4 κύλ., turbo βενζίνης
Ισχύς: 90 PS/ 4.800 σ.α.λ.
Ροπή: 160 Nm/ 1.400- 4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,8”, 184 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 6,8 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 109 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 98 €
Τιμή: από 14.910 €, από 13.950 € με απόσυρση

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το εμβληματικό Ford RS200 ξαναζεί μέσω του RS2.00

Featured

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech

F1

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Δύσκολες αποφάσεις για τη Fiat και το Panda

FIAT