Το Ι.D. Vizzion αποτελεί την πρόταση της εταιρίας για την αυτοκίνηση στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, και είναι αρκετά προσγειωμένο, τουλάχιστον σε ότι αφορά την σχεδίαση του αμαξώματος, όπου κρατά τις βασικές αρχές του αυτοκινήτου, όπως το γνωρίζουμε στις ημέρες μας.

Στο εσωτερικό όμως τα πράγματα είναι εντελώς φουτουριστικά, καθώς απουσιάζουν όλα όσα θεωρούμε αυτονόητα σε ένα αυτοκίνητο, όπως το τιμόνι, τα πεντάλ ακόμα και οι πάσης φύσεως διακόπτες. Οι ενέργειες των επιβατών γίνονται μέσω φωνητικών εντολών και χειρονομιών, και ένα σύστημα από σένσορες και διατάξεις τεχνητής νοημοσύνης αναλαμβάνουν να οδηγούν το αυτοκίνητο.

Το Vizzion έχει δανειστεί στοιχεία από τα άλλα μέλη της οικογένειας I.D., ιδίως τα εμπρός φωτιστικά σώματα τα οποία απλώνονται σε όλο το εμπρός μέρος. Οι γραμμές του αμαξώματος εστιάζουν στην δημιουργία ενός όμορφου αλλά και μοντέρνου οχήματος, με ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική.

Περιμετρικά του αμαξώματος βρίσκεται ένα ολόκληρο δίκτυο από laser, σένσορες ραντάρ, κάμερες και πολλά ακόμα. Συμπληρωματικά, οι υπολογιστές πάνω στο αυτοκίνητο συλλέγουν data από το cloud και τα συγκρίνουν με τα δεδομένα που έχει το ίδιο το αυτοκίνητο, ενώ η VW εξελίσσει παράλληλα και συστήματα V2V για να γίνει ακόμα πιο ασφαλής η αυτόνομη κίνηση του δικού της οχήματος.

Όντας πλήρως αυτόνομο, οι σχεδιαστές ήταν πλήρως ελεύθεροι να δημιουργήσουν ένα εντελώς διαφορετικό σαλόνι. Υπάρχουν τέσσερις μεγάλες πολυθρόνες, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες στα παράθυρα και την οροφή τα οποία μπορούν να γίνουν πιο σκούρα με την εντολή των επιβατών, ενώ παράλληλα υπάρχει ότι πιο σύγχρονο μπορούμε να φανταστούμε σήμερα ως τεχνολογία του 2022.

Ένα από αυτά είναι η ενσωμάτωση του HoloLens της Microsoft, ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο μπορεί να προβάλει πληροφορίες σε εικονικές οθόνες εμπρός από τους επιβάτες. Το αυτοκίνητο μάλιστα μπορεί να “εκπαιδευτεί” και να γνωρίζει τις συνήθειες των επιβατών, από τον τρόπο που κινούνται μέχρι το τι πληροφορίες θέλουν να έχουν από το σύστημα infotainment.

Όπως είναι αναμενόμενο με μέλος της οικογένειας I.D., και το Vizzion θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας εμπρός με 101 άλογα και ένας άλλος στον πίσω άξονα με 201 άλογα, κάτι που ουσιαστικά δίνει μια τύποις τετρακίνηση στο συγκεκριμένο πρωτότυπο. Κάτω από το δάπεδο βρίσκεται μία τεράστια μπαταρία των 111 kWh, η οποία σύμφωνα με την εταιρία παρέχει αυτονομία που αγγίζει τα 700 χιλιόμετρα.

Παναγιώτης Τριτάρης