Σύνδεση

Volvo

Volvo XC60 T8: το πιο γρήγορο, το πιο σοφιστικέ και το πιο ακριβό XC60

Αν η υβριδική τεχνολογία έχει κάποιο νόημα τότε θα μπορούσε να πει κανείς πως αποκτά ακόμη μεγαλύτερο σε ένα μεγάλο SUV που φτάνει σε μήκος τα 4,70 μέτρα και ξεπερνά σε βάρος τους δύο τόνους. Θα μπορούσε να έχει και έτσι το θέμα. Αλλά δίχως να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας το βασικότερο κίνητρο κατά την άποψη μου είναι πως ένα υβριδικό SUV που μπαίνει και στην πρίζα για να χορτάσει τα συνολικά 400 άλογα του είναι οι πεποιθήσεις του καθενός.

Ταχύτατα, γραμμικά και ξυραφένια τα T5 & Τ6 και ας καίνε κάτι παραπάνω. Ακόμη πιο ισορροπημένα και συμφέροντα τα D4 & D5, αλλά για έναν οδηγό με ψαγμένες tech-gadget ανησυχίες ένα XC60 που δεν μπαίνει στην πρίζα… προφανώς και δεν τον «πριζώνει»! Η αθόρυβη ηλεκτροκίνηση δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο και το T8 μπορεί να το κάνει για 30 έως 40 χιλιόμετρα (ανάλογα με το πόσο «βαρύ» πόδι έχετε).

Ένας ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα με ισχύ 65 kW φροντίζει για την ανεξάρτητη κίνηση καταναλώνοντας ενέργεια από μια μπαταρία λιθίου των 400V – 10,4 kWh (το ωφέλιμο είναι μικρότερο). Όσο για την φόρτιση στην πρίζα υπολογίστε περίπου 4 με 5 ώρες. Ειδάλλως θα έχετε το κλασικό υβριδικό όφελος με την ανάκτηση ενέργειας.

Οι Σουηδοί αποκαλούν την όλη διάταξη Twin Engine (σ.σ. είναι η ίδια με του XC90 T8) αφού στον εμπρός άξονα βρίσκεται ένας κινητήρας βενζίνης 2.000 κυβικών που αποδίδει 320 ίππους και 400 Nm ροπής. Ανάλογα με τις συνθήκες ή το πρόγραμμα κίνησης υπάρχουν φορές που ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος (υπάρχει turbo καυσαερίων + μηχανικός υπερσυμπιεστής ή «κομπρέσορας») τετρακύλινδρος λειτουργεί μόνος του. Βυθίζοντας το γκάζι η συνολική δύναμη ανεβαίνει στο μάξιμουμ των 408 ίππων με την ροπή των 640 Nm να σε κολλά στο κάθισμα.

Πραγματικά, η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή (0-100 σε 5,3 δεύτερα, τελική 230 χλμ./ώρα) και οι ρεπρίζ ταχύτατες. Ακόμη και αν δεν είναι σπορ όσο μία Alfa Romeo Stelvio, ακόμη και αν η τεχνητή τετρακίνηση δεν έχει την απόκριση μίας κλασικής του Audi Q5, το XC60 T8 είναι SUV που σε μετακινεί και σε ταξιδεύει με ένα πολύ άνετο, χαλαρό και σβέλτο ρυθμό που πραγματικά το απολαμβάνεις στα εργονομικά του καθίσματα.

Την μετάδοση αναλαμβάνει ένα αυτόματο κιβώτιο με 8 σχέσεις (με μετατροπέα ροπής) με την λειτουργία του να είναι σβέλτη και βελούδινη. Μία μικρή εξοικείωση χρειάζεται με τον επιλογέα αφού δεν κουμπώνει σε κάποια θέση (είναι τύπου επαφής μπρος και πίσω) και κατά την αλλαγή κίνησης (π.χ. οπισθοπορείας) απαιτεί διπλή κίνηση (όπως στα πιο πρόσφατα XC40). Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με την πνευματική ανάρτηση που εξασφάλιζε ακόμη υψηλότερα επίπεδα άνεσης.

Μάλιστα επιλέγοντας το προφίλ κίνησης off-road (υπάρχουν ακόμη πέντε, τα Hybrid, Pure, Power, AWD και Individual) αυτόματα η απόσταση του αμαξώματος (η κανονική είναι στα 216 χιλιοστά) από το έδαφος αυξάνεται κατά 40 χιλιοστά. Στις υψηλές ταχύτητες το αμάξωμα χαμηλώνει για βέλτιστη αεροδυναμική, ενώ όταν το T8 σταθμεύει και σβήνει ο κινητήρας η απόσταση μειώνεται κατά 40 χιλιοστά για πιο εύκολη αποβίβαση.

Από την πολύ χρηστική αλά tablet οθόνη αφής της κεντρικής κονσόλας ο οδηγός μπορεί να ενημερώνεται για διάφορες πληροφορίες όπως για την λειτουργία του υβριδικού συστήματος, το υπόλοιπο της μπαταρίας κ.α. Όσο για την κατανάλωση και με γεμάτη την μπαταρία υπολογίστε κάπου στα 5,0 με 6,0 λίτρα/ 100 χλμ.. Δηλαδή τα μισά από τα 12-13 λίτρα/100 χλμ. που απαιτούνται στην πόλη με ξελιγωμένη την λιθίου. Εκτός πόλης η κατανάλωση κυμαίνεται στα 9,0 με 10,0 λίτρα, κάτι λογικό για έναν κινητήρα με 320 ίππους και υβριδική ανάκτηση. Όσο για τους χώρους δεν υπάρχει καμία απολύτως διαφορά από τα υπόλοιπα XC60 με εξαίρεση το πορτμπαγκάζ που λόγω της μπαταρίας και στην πενταθέσια διάταξη είναι μειωμένο στα 468 (από 505) και 1.395 λίτρα (από 1.432) με τα πίσω καθίσματα πεσμένα.

Φυσικά αυτό δεν επηρεάζει σε κανένα σημείο την τελική απόφαση για την απόκτηση ενός τεχνολογικά προηγμένου SUV που στην θεωρία καταναλώνει 2,1 λίτρα/100 χλμ. και με εκπομπή CO2 στα μόλις 49 γραμμάρια/χλμ. Και μην ξεχνάτε τις επιδόσεις που πλησιάζουν ακόμη και αυτές μίας Porsche Macan.

Νίκος Μαρινόπουλος

Volvo XC60 T8 Twin Engine
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.688×1.902×1.658 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.865 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 468- 1.395 λίτρα
Βάρος: 1.961 κιλά
Κινητήρας: 1.969 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης + ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς: 408 PS (συνδυαστικά)
Ροπή: 640 Nm (συνδυαστικά)
0-100, Τελική: 5,3”, 230 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 10,0 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 49 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 0 €
Τιμή: από 62.780 €

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4315″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured