Σύνδεση

Volvo

VOLVO V40 T3

Η περίπτωση της Volvo, είναι πολύ πιθανό να αποτελεί case study στους κύκλους της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και όχι άδικα. Εταιρία με βαθιά συντηρητικό προφίλ μέχρι πριν από κάποια χρόνια, έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο μοντέρνες της αγοράς σε επίπεδο σχεδιασμού.

Το νέο V40, αποτελεί μια ακόμη απόδειξη πως οι Σουηδοί έχει αφήσει για τα καλά πίσω τους το ευθύγραμμο –σε επίπεδο design πάντοτε- παρελθόν τους, ενώ μαζί του θέλουν να κάνουν δύσκολη τη ζωή των γερμανικών premium μοντέλων της κατηγορίας.

Το χαμηλό εμπρός μέρος, η κλίση του παρμπρίζ και η αντίστοιχα χαμηλή και με μικρή κλίση στο τελείωμά της οροφή, δημιουργούν ένα ξεχωριστό και σπορτίφ παρουσιαστικό. Ουσιαστικά πρόκειται για τη συνέχεια και εξέλιξη ενός σχεδιαστικού στιλ, που η Volvo εμφάνισε για πρώτη φορά στα επιτυχημένα S60 και V60. Στο πίσω μέρος μάλιστα οι πιο καλά διαβασμένοι, θα διακρίνουν και στοιχεία από το πάλαι ποτέ 480 ES που έκανε την εμφάνισή του, ως το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της μάρκας, κάπου στα μέσα των ‘80s.  

Με μήκος 4,37 μέτρα το V40 τοποθετείται στο άνω άκρο των μικρο-μεσαίων χάτσμπακ, αν και όπως θα δούμε παρακάτω, δεν συμβαίνει το ίδιο με τους χώρους του. Περνώντας στο εσωτερικό την παράσταση κλέβει η ομολογουμένως εντυπωσιακή –πλην όμως προαιρετική- οθόνη TFT, που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις διαφορετικές λειτουργίες (Elegance, Eco και Performance), δίνοντας ανάλογα με την επιλογή, προτεραιότητα σε διαφορετικές παραμέτρους. Έτσι στην «Eco», το κεντρικό όργανο προβάλλει την τιμή της στιγμιαίας κατανάλωσης, την ώρα που η «Elegance» παραπέμπει στο αναλογικό παρελθόν των προηγούμενων δεκαετιών και η Performance δίνει προτεραιότητα στο στροφόμετρο με ψηφιακή ένδειξη της ταχύτητας.

Η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό είναι αυτή που περιμένεις από ένα premium μοντέλο, ενώ ικανοποιητικοί είναι και οι χώροι για τους επιβάτες. Αντίθετα, με 335 λίτρα, το πορτμπαγκάζ δεν εναρμονίζεται πλήρως με τα δεδομένα της κατηγορίας.

Αυτό που εναρμονίζεται όμως και με το παραπάνω με τα πιο σύγχρονα δεδομένα είναι το πακέτο των συστημάτων ασφαλείας του V40, που το τοποθετούν σε άλλο επίπεδο σε σύγκριση με οποιοδήποτε μοντέλο της κατηγορίας. Αυτό είναι κάτι που περιμένεις από μια μάρκα όπως η Volvo, με τη γνωστή εδώ και χρόνια ευαισθησία στον τομέα της ασφάλειας, θα βιαστούν κάποιοι να πουν. Ναι, αλλά εδώ μιλάμε για το πρώτο αυτοκίνητο που διαθέτει αερόσακο ακόμη και για τους πεζούς. Μιλάμε για ενεργό cruisecontrol και για σύστημα που ελέγχει την κίνηση και από τις δυο κατευθύνσεις, όταν βγαίνετε με την όπισθεν από πάρκινγκ. Επιστέγασμα όλων αυτών, η υψηλότερη βαθμολογία που συγκέντρωσε ποτέ αυτοκίνητο στις δόκιμες πρόσκρουσης του EuroNCAP.

Στη βασική βενζινοκίνητη έκδοση Τ3, συναντάμε το γνωστό (από τα S και V60) turbo των Σουηδών με τους 150 ίππους και τα 240 Nm διαθέσιμα από τις 1.600 έως τις 4.000 σ.α.λ. Τα αποθέματα ροπής είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικά, η συνεργασία με το κιβώτιο των 6 σχέσεων πολύ καλή και λογικά, η αίσθηση που εισπράττει ο οδηγός του V40 είναι αυτή ενός αυτοκινήτου που δεν θα τον προδώσει σε κάθε περίπτωση που θα χρειαστεί να επιταχύνει άμεσα. Εντάξει, το τιμόνι είναι μεν σχετικά βαρύ, αλλά δεν είναι αυτό που φαντάζεται όποιος έχει κατά νου τη fun πλευρά της οδήγησης.

Η ανάρτηση είναι σφιχτή και ελέγχει καλά τις κινήσεις του αμαξώματος, ενώ ταυτόχρονα η ποιότητα κύλισης είναι ιδιαίτερα καλή, τουλάχιστον με το νορμάλ και όχι το σπορ setup της ανάρτηση. Την ίδια ώρα, μπορεί η μέση κατανάλωση των 5,4 λίτρα/100 χλμ. που ανακοινώνει η Volvo να είναι σαφώς αισιόδοξη, αλλά στην πράξη, το Τ3 έχει λογικές –έως χαμηλές- για τα χαρακτηριστικά του κινητήρα του απαιτήσεις σε αμόλυβδη. Ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη του και τις επιδόσεις του που μπορείτε να δείτε στον πίνακα που ακολουθεί. 

Ενδιαφέρουσα και αναμενόμενα όχι χαμηλή είναι και η τιμή του V40, δεδόμενου και του πλήρους εξοπλισμού, τόσο σε ότι αφορά την άνεση όσο και την ασφάλεια που προαναφέραμε. Έτσι λοιπόν το Τ3 κοστίζει από 20.970 ευρώ με απόσυρση (22.500 χωρίς) στη βασική του έκδοση Optimum

  

Volvo V40 T3 (150 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.369×1.802×1.445 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.647 χιλ.

Πορτμπαγκάζ: 335 λίτρα
Βάρος: 1.471 κιλά
Κινητήρας:

4κύλινδρος 1.596 κ.εκ. βενζίνης Turbo

Ισχύς: 150 PS/ 5.700 σ.α.λ.
Ροπή: 240 Nm/ 1.600-4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,8”, 210 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 6,3 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 125 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 137 €
Τιμή (με απόσυρση): από 22.500 € (20.970 €)

images-fraisis

{gallery}photos/31/test/Volvo-V40-T3{/gallery}

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured