Η Volvo θα παρουσιάσει μια νέα γενιά τετρακύλινδρων, οι οποίοι θα αντικαταστήσουν συνολικά 8 υπάρχοντα σύνολα της σουηδικής εταιρείας. Έτσι λοιπόν από το φθινόπωρο θα ξεκινήσει η παραγωγή του νέου diesel των 2.000 κυβικών, ο οποίος θα διαθέτει την τεχνολογία i–Art (common rail στα 2.500 bar, ανεξάρτητος ψεκασμός ανά κύλινδρο, twin turbo) και αρχικά θα τοποθετηθεί στα S60, V60 και XC60.
Οι νέας γενιάς κινητήρες DRIVE–E θα έχουν διαφορετική χαρτογράφηση και πίεση τούρμπο και ενίοτε θα συνδυάζονται με υβριδικό plug–in σύστημα, προκειμένου η απόδοσή τους ναι μεν να φτάνει τα επίπεδα ενός V8 αλλά η κατανάλωση να είναι ταυτόχρονα μειωμένη μέχρι και 30%. Σύμφωνα μάλιστα με τη Volvo, η χρήση ενός κόμπακτ ηλεκτροκινητήρα που θα παρεχει επιπλέον ισχύ είναι εύκολη και μπορεί να τοποθετηθεί είτε στον μπροστά είτε στον πίσω άξονα –το τελευταίο και για τετρακίνηση- την ίδια στιγμή που η συστοιχία των συσσωρευτών θα βρίσκεται στο κέντρο.
Ο πρώτος DRIVE–E θα είναι όπως είπαμε ο δίλιτρος D4 με απόδοση 181 ίππων, ενώ οι αντίστοιχοι βενζίνης θα είναι οι T5 και T6 με 245 και 306 ίππους αντίστοιχα. Γενικότερα, η ισχύς των νέων diesel της Volvo θα κυμαίνεται από 120 έως 230 ίππους, ενώ των βενζινοκινητήρων από 140 έως 300+. Όλοι θα συνδυάζονται προαιρετικά με νέα αυτόματα κιβώτια 8 σχέσεων, ενώ η στάνταρ επιλογή θα είναι χειροκίνητα με 6 ταχύτητες.
Έκπληξη αποτελεί η αναφορά της Volvoγια συνδυασμό kompressor (για ροπή στις χαμηλές στροφές) με κλασικό turbo (από τις μεσαίες και πάνω στροφές) rpm), μία ιδέα που είχε επαναφέρει στο προσκήνιο η Volkswagen ως Twincharger και η οποία προερχόταν από την αγωνιστική Lancia Delta.
Γιάννης Σκουφής
{gallery}photos/39/TECHNOLOGY/VOLVO-NEW-ENGINES{/gallery}