Σύνδεση

Toyota

TOYOTA YARIS HYBRID R: ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ

Με το Yaris Hybrid η Toyota κάνει σαφή την πρόθεσή της να επιστρέψει στις σπορ κατηγορίες και να πατήσει όσο είναι δυνατόν περισσότερο γκάζι. Από αυτήν την άποψη λοιπόν το Yaris με την αγωνιστική υβριδική τεχνολογία και τους 425 ίππους είναι σημαντικό, όπως σημαντική είναι και η χρήση σε αυτό υπερ-πυκνωτή αντί για μπαταρία, επιλογή που αν μη τι άλλο δικαιώνει τον Elon Musk, ιδρυτή του PayPal και οραματιστή του Hyperloop.   

Πιο αναλυτικά λοιπόν το Yaris Hybrid είναι εμπνευσμένο από το αγωνιστικό TS030 Hybrid των 24 Ωρών του Le Mans, κινείται από ένα turbo τετρακύλινδρο 1.600 κυβικών με άμεσο ψεκασμό που αποδίδει 303 ίππους, τον οποίο συμπληρώνουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας για κάθε πίσω τροχό, που αποδίδουν από 45 kW και είναι ίδιοι με αυτόν που χρησιμοποιείται στο απλό υβριδικό Yaris. Με τον τρόπο αυτό η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος πρόωσης φτάνει τους 425 ίππους.   

Κατά την επιβράδυνση η πολικότητα των δύο ηλεκτροκινητήρων αντιστρέφεται ώστε να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια η οποία αποθηκεύεται στον υπερ-πυκνωτή (supercapacitor). Σε σχέση με μία μπαταρία NiMH (νικελίου-μετάλλου), ο τελευταίος είναι σαφέστατα πιο ελαφρύς, χωρά περισσότερη ενέργεια και την αποθηκεύει/ αποδίδει πολύ πιο γρήγορα. Η ισχύς τώρα που παρέχουν οι ηλεκτροκινητήρες εξαρτάται από την διάρκεια απόδοσης της ενέργειας. Στο δρόμο π.χ. η συνδυασμένη ισχύς των ηλεκτροκινητήρων είναι περίπου 40 ίπποι για 10 δευτερόλεπτα (τόσο χρειάζεται για να εκφορτιστεί ο πυκνωτής), ενώ στην πίστα τα άλογα είναι 60 αλλά για 5 δεύτερα.   

Επιπρόσθετα υπαρχει και ένας 3ος ηλεκτροκινητήρας 44 kW, ανάμεσα στον τετρακύλινδρο και το σειριακό κιβώτιο των 6 σχέσεων, ο οποίος λειτουργεί σε δύο φάσεις: κατά την επιβράδυνση τροφοδοτεί με ενέργεια τον υπερ-πυκνωτή, ενώ αντίθετα κατά την επιτάχυνση δίνει επιπλέον boostστους πίσω ηλεκτροκινητήρες.

Το boost θα γίνει μόνο όταν η ισχύς που περνά στους εμπρός τροχούς γίνει υπερβολική και όπως γίνεται κατανοητό ο 3ος ηλεκτροκινητήρας έχει αντισταθμιστικό ρόλο, κάτι σαν ένα είδος «traction control and balance» ανάμεσα στους δύο άξονες, κατανέμοντας την ροπή.

Γιάννης Σκουφής

{gallery}photos/39/TECHNOLOGY/TOYOTA-YARIS-HYBRID-R-FACTS{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Tρελή ζήτηση για ένα Toyota RAV4 με αμερικάνικo στυλ της δεκαετίας του ’80

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Το πλήρως ηλεκτρικό VW ID.3 πείθει μεν αλλά δεν εντυπωσιάζει δε

Featured

Video- δοκιμή: νέο Toyota Yaris

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup