To Volvo που βλέπετε στις φωτογραφίες μας ονομάζεται Venus Bilo -το όνομά του είναι παράφραση αυτού της Αφροδίτης της Μήλου (Venus di Milo)- έχει κατασκευαστεί πριν από 80 και πλέον χρόνια, συγκεκριμένα το 1933 και δεν μοιάζει καθόλου με τα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής.
Και δεν μπορεί να μοιάζει μιας και πρόκειται για το πρώτο concept car αυτού του κόσμου και αποτελεί την αρχική προσπάθεια των Σουηδών για ένα πιο αεροδυναμικό μοντέλο. Μάλιστα στη Volvo δεν ήταν καθόλου σίγουροι για τις αντιδράσεις του κοινού όταν θα έβλεπε ένα αυτοκίνητο χωρίς ξεχωριστά φτερά και εμφανή μαρσπιέ. Παρόλα αυτά ανέθεσαν τη σχεδίασή του στον Gustaf Ericsson και του έδωσαν το όνομα Venus Bilo.
Με βάση το πλαίσιο του PV655 της μάρκας είχε μήκος σχεδόν 4,90 μέτρα και μπορούσε να μετακινήσει με άνεση 6 επιβάτες και 9 ειδικά σχεδιασμένες βαλίτσες, ενώ ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του ήταν η ρεζέρβα που ήταν τοποθετημένη οριζόντια πίσω και έπαιζε εν μέρει και το ρόλο του προφυλακτήρα και το επίπεδο κάτω μέρος που βελτίωνε την αεροδυναμική και περιόριζε την κατανάλωση.
Παρά την πρωτοποριακή σχεδίασή του και τα ουσιαστικά πλεονεκτήματα που αυτή επέφερε το Venus Bilο, όπως και τα άλλα αεροδυναμικά οχήματα εκείνης της εποχής δεν έγινε ποτέ αποδεκτό. Αποτέλεσε πάντως τον προπομπό του PV 36 Carioca, μιας λιμουζίνας πολυτελείας της μάρκας που παρουσάστηκε το 1935 και μέχρι τα 1938 κατασκευάστηκε μόλις 500 φορές. Τη δεκαετία του ΄50 ο πρόγονος όλων των concept cars εξασφανίστηκε από προσώπου γης με τις ευλογίες της Volvo. Και ας είχε η πρωτοποριακή του σχεδίαση ήδη καθιερωθεί.
Γιάννης Σκουφής