Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Το e-call (σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης) είναι πλέον υποχρεωτικό στα καινούργια αυτοκίνητα

Πολλοί κατασκευαστές, όπως π.χ. η Opel με τον OnStar, παρέχουν εδώ και καιρό σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης, αλλά πλέον και με απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης το e-call, όπως είναι ο δόκιμος αγγλικός όρος, γίνεται υποχρεωτικό από την 31η Μαρτίου για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα.

Με τον τρόπο αυτό ολοκληρώθηκε μια διαδικασία επιβολής της υποχρεωτικής παρουσίας του σε όλα τα νέα μοντέλα, που ξεκίνησε το 2013, ενώ το 2015 είχε ψηφιστεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Ο λόγος που το e-call είναι σημαντικό είναι γιατί με την άμεση ειδοποίηση των υπηρεσιών διάσωσης η λεγόμενη «χρυσή ώρα», τα πρώτα 60 λεπτά που ακολουθούν από ένα συμβάν, αξιοποιείται καλύτερα και πιο αποτελεσματικά. Με αποτέλεσμα να σώζονται περισσότερες ζωές και να μετριάζονται οι συνέπειες των ατυχημάτων.

Σε περίπτωση ατυχήματος το e-call καλεί αυτόματα το 112, τον πανευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης και έτσι ειδοποιούνται άμεσα EKAB, πυροσβεστική και τροχαία. Η κλάση του 112 γίνεται όπως είπαμε αυτόματα, ακόμα και αν ο οδηγός είναι αναίσθητος ή ανήμπορος, ενώ μπορεί να ενεργοποιηθεί και χειροκίνητα με το πάτημα ενός μπουτόν, που συνήθως βρίσκεται στον ουρανό του αυτοκινήτου. Η χειροκίνητη κλήση είναι ιδιαίτερα σημαντική προκειμένου να ειδοποιηθούν οι αρμόδιες για αρχές για κάποιο συμβάν στο οποίο δεν μετέχει το όχημα που καλεί.

Η κλήση δίνει στους αρμόδιους την ακριβή θέση του αυτοκινήτου, τη χρονική στιγμή που συνέβη το συμβάν και την κατεύθυνσης κίνησης του αυτοκινήτου. Το τελευταίο είναι σημαντικό στις εθνικές οδούς, προκειμένου να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος.

Την υποχρεωτική υιοθέτηση του e-call χαιρέτησε η ACEA, η ένωση των ευρωπαίων κατασκευαστών, η οποία πιέζει και για την υποχρεωτική χρήση των συστημάτων αυτόματης πέδησης, που σήμερα υπάρχουν στον εξοπλισμό μόλις του 30% των καινούργιων αυτοκινήτων.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured