Τη δεκαετία του ‘60 ο θρύλος της αμερικάνικης αυτοκινητικής σκηνής Caroll Shelby ήθελε διακαώς να κοντράρει τις Ferrari στο Le Mans, όπως τα ρόουντστερ του δεν μπορούσαν ούτε κατά διάνοια να πιάσουν τις 250 GTO. Οι οποίες στη μεγάλη ευθεία Mulsanne ήταν έως και 50 χλμ./ ώρα πιο γρήγορες.
Έτσι ο Shelby αποφάσισε να φτιάξει ένα κουπέ και οι συνεργάτες του Pete Brock και Bob Negstad μετέτρεψαν μια τρακαρισμένη αγωνιστική Cobra στην πρώτη Daytona, που ήταν και η μοναδική που φτιάχτηκε στο Venice της Καλιφόρνια. Οι άλλες 5 κατασκευάστηκαν στη Μόντενα, ενώ στην πορεία η εξέλιξή τους σταμάτησε, προκειμένου ο Shelby να επικεντρωθεί στο Ford GT40.
Για τα 50 χρόνια της Daytona λοιπόν θα κατασκευαστούν από την ίδια τη Shelby, σύγχρονες εκδόσεις της, με διαστάσεις αλλά και σχήμα πανομοιότυπο με αυτά του ορίτζιναλ. Η βάση είναι ένα ενισχυμένο χωροδικτύωμα με ανάρτηση με φύλλα σούστας, ενώ για το αμάξωμα οι επιλογές είναι δύο: συνθετικά υλικά με κόστος περίπου 170.000 ευρώ ή φουλ αλουμινένιο προς 330.000 ευρώ.
Στην τιμή αυτή περιλαμβάνεται ο κλιματισμός, το σύστηνα πέδησης, αυτό της πυρόσβεσης και το υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, αλλά όχι και ο κινητήρας. Ο οποίος χρεώνεται επιπλέον και οι επιλογές κυμαίνονται από τα 4.000 έως τα 7.000 κυβικά, με καρμπυρατέρ ή ψεκασμό.
Γιάννης Σκουφής
