Σύνδεση

Featured

Το plug-in υβριδικό σύστημα τονίζει τον premium χαρακτήρα του Skoda Octavia iV

Μέσα στη γενικότερη κυριαρχία των SUV, το Skoda Octavia παραμένει η πιο σημαντική εστία αντίστασης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Είναι το μοναδικό sedan το οποίο συνεχίζει ακάθεκτο την εμπορική του επιτυχία ακόμα και σε πολύ δύσκολες αγορές και κόντρα σε όλες τις προβλέψεις που θέλουν αυτή την κατηγορία να πνέει τα λοίσθια.

Η γκάμα του μοντέλου είναι ιδιαίτερα πληθωρική περιλαμβάνοντας κάθε είδους καύσιμο που υπάρχει σήμερα διαθέσιμο ενώ πρόσφατα προστέθηκε και η plug-in υβριδική έκδοση της δοκιμής μας. Μία έκδοση που συμμετέχει και αυτή στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της Skoda με την τσεχική εταιρεία να έχει βάλει ως στόχο τουλάχιστον 10 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το τέλος του 2022.

To αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι το Skoda Octavia με το μοναδικό διακριτικό iV που χαρακτηρίζει τα υβριδικά μοντέλα να το διαχωρίζουν από τα συμβατικά. Στην συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε το “πακέτο” με τους 204 ίππους που υπάρχει σε όλα σχεδόν τα μοντέλα του γκρουπ VW, ενώ πιο ψηλά υπάρχει και η έκδοση RS με τα 245 άλογα. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο τετρακύλινδρος turbo TSI των 1.4 λίτρων με απόδοση στους 150 ίππους, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα των 85 kW.

Η μπαταρία του συστήματος είναι των 13 kWh η οποία χρειάζεται περί τις 5 ώρες για να φορτίσει πλήρως σε μία τυπική οικιακή πρίζα ή 3 ώρες και 33 λεπτά σε ένα wall box των 3,6 kW. H αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία του συστήματος στο Octavia φθάνει στα 55 χιλιόμετρα με βάση το πρότυπο WLTP. Όσο για τις επιδόσεις, χρειάζονται μόλις 7,9 δευτερόλεπτα για να φθάσει τα 100 χλμ/ώρα από στάση ενώ η τελική ταχύτητα σε υβριδική λειτουργία αγγίζει τα 220 χλμ/ώρα.

Ο ηλεκτροκινητήρας μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου DSG 6 σχέσεων με τεχνολογία shift by wire. Υπάρχει επίσης διαθέσιμο και το Driving Mode Select με λειτουργίες Eco, Normal, Sport και Individual ενώ στην συγκεκριμένη έκδοση υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία ή την υβριδική, μέσα από ένα μενού που βρίσκεται στην κεντρική οθόνη.

Στην καθαρά ηλεκτρική λειτουργία η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 140 χλμ/ώρα, ενώ στην υβριδική λειτουργία υπάρχει η δυνατότητα για διατήρηση της μπαταρίας σε ένα επιθυμητό επίπεδο φόρτισης ή και να φορτίζει κάνοντας χρήση του κινητήρα (με αύξηση όμως της κατανάλωσης σε καύσιμο).

Τέλος υπάρχει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω των φρένων, με αρκετά διακριτική αλλά ταυτόχρονα και αποδοτική λειτουργία όπως φάνηκε κατά την διάρκεια της δοκιμής μας.

Σχεδιαστικά δεν υπάρχουν κάποιες διαφοροποιήσεις από την υπόλοιπη γκάμα του μοντέλου, με το τελευταίας γενιάς Skoda Octavia Grand Coupe να είναι με διαφορά η πιο χαρισματική σχεδιαστικά σε όλη την πορεία του μοντέλου.

Πληθωρικό και καλοζυγισμένο σαν σχέδιο, κρύβει περίτεχνα τον όγκο του, δείχνει αρκετά δυναμικό και αρέσει σε όλους, ακόμα και σ’ αυτούς που έχουν από καιρό περάσει στο στρατόπεδο των SUV. Για άλλη μια φορά το σαλόνι ενός Octavia είναι το κυρίαρχο στοιχείο της προσωπικότητάς του, χάρη στους απίστευτους χώρους για τους επιβάτες και τις μοναδικές ανέσεις που προσφέρει.

Το πορτ-μπαγκάζ έχει μειωθεί κατά 150 λίτρα, στα 450, λόγω της ύπαρξης των μπαταριών, όμως αν δεν σας προειδοποιήσουν, μάλλον δύσκολα θα το καταλάβετε, αφού παραμένει τεράστιο, πολύ κανονικό σε σχήμα και με ιδιαίτερα μεγάλο άνοιγμα.

Από εκεί και πέρα έχουμε ένα πολύ καλοφτιαγμένο και όμορφα σχεδιασμένο ταμπλό, με προσεγμένα υλικά και άψογη εργονομία, και με ένα σύστημα infotainment που βρίσκεται κάπου στον μέσο όρο σε ότι αφορά την χρηστικότητά του (σπαζοκεφαλιά η ρύθμιση και οι πολλές επιλογές στον κλιματισμό…) και με μία πολύ φωτεινή και άμεση στην απόκριση οθόνη των 10 ιντσών (ή 8 ιντσών στην πιο φθηνή έκδοση).

Όσο για τον εξοπλισμό περιλαμβάνει ότι πιο πλήρες έχει η γκάμα της εταιρίας για το Octavia, καθώς στα €35.900 και €37.100 που κοστίζουν οι εκδόσεις Ambition και Style αντίστοιχα είναι προφανές ότι δεν δικαιολογούνται ελλείψεις και τσιγκουνιές. .

Στον δρόμο γίνεται αμέσως εμφανές ότι η ενσωμάτωση του plug in υβριδικού συστήματος ταιριάζει γάντι με τον γενικότερο πολιτισμένο και άνετο χαρακτήρα του νέου Octavia.

Ιδίως στις περιπτώσεις που κινείται μόνο με την ηλεκτρική ενέργεια, η απουσία θορύβων και η εξαιρετική ηχομόνωση του αυτοκινήτου, δημιουργούν ένα πολυτελές περιβάλλον το οποίο θυμίζει πολύ ακριβότερη κατηγορία.

Από εκεί και πέρα, το υβριδικό σύστημα προσφέρει μία έξτρα ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές με μία επιπλέον ώθηση έτσι ώστε το Octavia να εκμεταλλεύεται ιδανικά τους 204 ίππους και να κινείται με έναν πολύ αρχοντικό τρόπο.

Σαφώς το προνομιακό πεδίο δράσης του είναι τα μεγάλα οικογενειακά ταξίδια στην Εθνική, εκεί όπου καταπίνει τα χιλιόμετρα με εξαιρετική σταθερότητα και κορυφαία επίπεδα άνεσης από την ανάρτηση, με το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα να διατηρούνται και αυτά σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο.

Το αυξημένο κατά 237 κιλά βάρος σπάνια κάνει αισθητή την παρουσία του, και αυτό μόνο υπό πίεση με αυξημένες κλίσεις σε έναν επαρχιακό δρόμο με στροφές, όμως ακόμα και έτσι το Octavia iV είναι παντού και πάντα “υπεράνω”, δείχνοντας με ξεκάθαρο τρόπο την σοβαρή δουλειά που έχει γίνει στην πλήρη εκμετάλλευση του στιβαρού πλαισίου και των δυνατοτήτων που αυτό προσφέρει σε όλα τα σύγχρονα μοντέλα του γκρουπ που το χρησιμοποιούν.

Τον ρόλο της παίζει εδώ και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που υπάρχει σε αυτή την έκδοση στον πίσω άξονα, στοιχείο που κάνει τις αντιδράσεις της ανάρτησης ακόμα πιο ελεγχόμενες και με μία ποιοτική αίσθηση που ταιριάζει σε ένα πολύ πιο premium μοντέλο.

Σε ότι αφορά την κατανάλωση τα πράγματα όπως συνήθως συμβαίνει με τα plug-in υβριδικά σχετίζονται άμεσα με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η μπαταρία. Με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία μπορεί να καλύψει τα προβλεπόμενα 40 με 50 km χωρίς να ξοδέψει χρήματα για καύσιμο, μία συνθήκη αρκετά κοινή για μία τυπική καθημερινή χρήση ενός τέτοιου αυτοκινήτου μέσα στην πόλη.

Σε υβριδική λειτουργία 100 χιλιόμετρα διαδρομής που να απαιτήσουν έως και 1,5 με 2,0 λίτρα βενζίνης σε αστική χρήση. Στο ταξίδι στην Εθνική και μόνο με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης η κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ σε μία μέση τιμή κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, με τάσεις να ανέβει αρκετά παραπάνω αν πιεστεί περισσότερο από ένα νορμάλ οικογενειακό ταξίδι.

Σε κάθε περίπτωση τα νούμερα αυτά είναι πραγματικά εξαιρετικά για ένα αυτοκίνητο με 204 άλογα και με τις επιδόσεις του plug-in Οctavia. Από εκεί και πέρα ο κάθε χρήστης έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζει το στυλ οδήγησης ανάλογα με τις συνθήκες ή την διάθεσή της στιγμής με την κατανάλωση να αυξάνεται η να μειώνεται κατά το δοκούν.

Το αυτοκίνητο πάντως προσφέρει όλα τα συστήματα ώστε να πάσα στιγμή να γίνεται η καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση του υβριδικού συστήματος και συνακόλουθα η διατήρηση της κατανάλωσης πολύ κοντά στα εργοστασιακά νούμερα.

Συνοψίζοντας το plug-in υβριδικό Octavia είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που απαιτούν συνειδητοποιημένος αγοραστές και ξεκάθαρες αντιλήψεις. Η τεχνολογία που διαθέτει του εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις και πολύ χαμηλή κατανάλωση όμως είναι ακόμα ακριβή για ένα πιο ευρύ κοινό.

Το κοινό αυτό θα βρει σε πιο απλές εκδόσεις όλα τα χαρίσματα του Οctavia, την εξαιρετική του ποιότητα την άνεση και τους τεράστιους χώρους και μαζί για οδική συμπεριφορά που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από ποιο premium ονόματα.

Η plug-in υβριδική έκδοση τονίζει στο έπακρο αυτόν τον premium χαρακτήρα του νέου Οctavia προσθέτοντας την κορυφαία τεχνολογία του Group Volkswagen σε συνδυασμό με ένα πακέτο εξοπλισμού και ποιότητας που δικαιολογεί την σταθερά εξαιρετική θέση του στους πίνακες των πωλήσεων σε όλες τις μεγάλες Ευρωπαϊκές αγορές.

Κοστίζει λίγο παραπάνω όμως αξίζει κάθε ευρώ που θα δώσετε και σίγουρα θα σας ανταμείψει μία μοναδική αίσθηση πληρότητας. Το Skoda Octavia μεγάλωσε, ομόρφυνε μα πάνω από όλα ωρίμασε. Kαι σ’ αυτή την plug-in υβριδική έκδοσή έχει φθάσει και στην απόλυτη κορύφωσή του.

 

SKODA Octavia Grand Coupe iV PHEV  204 PS
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.689 x 1.829 x 1.477 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.680 χιλ.
Πορτμπαγκάζ:  450-1.405 λίτρα
Βάρος: 1.608 κιλά
Κινητήρας: 1.498 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς (συνδυαστική): 204 PS/ 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 350Nm/ 1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 7,7”, 220 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 1,2 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 22 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 0 €
Τιμή: από 35.900 €

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

[ngg src=”galleries” ids=”5560″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured