Σύνδεση

Audi

Το plug-in υβριδικό Audi A3 συνδυάζει οικονομία και σπορτίφ χαρακτήρα

Στις δύο και πλέον δεκαετίες που το Audi A3 βρίσκεται στην αγορά, ουσιαστικά σηματοδότησε μία ολόκληρη κατηγορία, αυτή των premium hatchbacks. Όχι μόνο γιατί ήταν το πρώτο αλλά και γιατί σε όλη αυτή την πορεία ήταν εκείνο που διατήρησε αταλάντευτη την πορεία του, την ώρα που οι άλλοι δύο Γερμανοί είτε ψάχνονταν με τους ταράνδους και την μηχανολογική τους εφηβεία είτε αμφιταλαντεύονταν με την σωστή θέση του κινητήριου άξονα, μέχρι να καταλήξουν στις σημερινές εκδοχές τους.

Το Α3 όμως, γνήσιο τέκνο της αργής εξέλιξης του γκρουπ VW προχώρησε από γενιά σε γενιά χωρίς μεγάλα σκαμπανεβάσματα στην φιλοσοφία του, φτάνοντας σ’ αυτή τη νέα του εκδοχή να είναι ότι πιο ολοκληρωμένο και άψογα εκτελεσμένο έχει να επιδείξει η κατηγορία του σήμερα.

Βασισμένο σε μία συνταγή που επιτυγχάνει διαχρονικά, εξελίχθηκε σε όλα τα σημεία, και με βάση ένα στιβαρό πλαίσιο και την γνωστή μανία των ανθρώπων της Audi με την ποιότητα και το detailing, το Α3 έχει φθάσει πλέον στο μέγιστο βαθμό ωριμότητας και τεχνολογικής επάρκειας.

Ως σχέδιο ακολουθεί την λογική της εξέλιξης, κάτι που το κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο. Οι εκσυγχρονιστικές πινελιές κάνουν πολύ καλά την δουλειά τους στο να δημιουργούν ένα πιο μοντέρνο αυτοκίνητο (αρκεί να το δει κανείς δίπλα-δίπλα με το προηγούμενο και θα καταλάβει πως δουλεύουν στην Audi), με τα φωτιστικά σώματα και την εντυπωσιακή μάσκα να προσθέτουν ένα πιο σπορτίφ στοιχείο στην όλη προσέγγιση, ιδίως στην έκδοση S Line της δοκιμής μας.

Η plug-in υβριδική έκδοση δεν διαφοροποιείται σε κάποιο σημείο (πέρα από την είσοδο του φορτιστή εμπρός αριστερά) ενώ το μήκος παραμένει στην χρυσή τομή των 4,34 μέτρων με το μεταξόνιο στα 2,63 μέτρα.

Η εικόνα στο σαλόνι είναι τυπική Audi, δηλαδή συγκρατημένη πολυτέλεια και έμφαση στην λεπτομέρεια. Οι ψηφιακές οθόνες κυριαρχούν και εδώ, με το virtual cockpit να διαθέτει έξτρα πληροφορίες για την λειτουργία του υβριδικού συστήματος (όπως για παράδειγμα η κατάσταση της μπαταρίας, η συνδυασμένη αυτονομία κ.λπ.).

Η οθόνη ΜΜΙ των 10,1 ιντσών είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή στην όψη και πολύ άμεση στην απόκριση των εντολών του οδηγού, διαθέτει δε και το πιο όμορφο UI στο γκρουπ, με πολύ στιλάτα γραφικά και σχετικά καλή κατανομή των πολλών μενού.

Ο εξοπλισμός είναι σε αυτή την έκδοση σε κορυφαία επίπεδα, διαθέτοντας όλα τα σύγχρονα συστήματα για την υποβοήθηση του οδηγού ενώ παρέχονται και πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης με κινητές συσκευές. Την όλη εικόνα συμπληρώνουν τα πολύ καλά σπορ καθίσματα της έκδοσης S Line με δέρμα αλκαντάρα, η κορυφαία ποιότητα των πλαστικών, οι πολύ άνετοι χώροι για τους πίσω επιβάτες. Πάντως, το μινιμαλιστικό σχεδιαστικό μοτίβο και η απουσία πολλών φυσικών διακοπτών, αν και αρκετά ενδιαφέρον, θα απαιτήσει κάποια εξοικείωση από τον οδηγό με τα διάφορα ψηφιακά μενού ώστε να βρει μια άκρη με τις αμέτρητες τεχνολογικές παροχές του αυτοκινήτου.

Σε ό,τι αφορά το υβριδικό σύστημα της συγκεκριμένης έκδοσης είναι η μία από της δύο plug-in εκδοχές που διαθέτει σήμερα το γκρουπ VW σε μία πληθώρα από τα μικρότερα μοντέλα της. Εδώ ο 1.400άρης 4κύλινδρος TFSI των 150 ίππων συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων με ενσωματωμένο το DSG κιβώτιο των έξι σχέσεων.

Η μπαταρία είναι των 13 kWh και είναι τοποθετημένη όπως συνηθίζεται κάτω από τα πίσω καθίσματα. Αυτό έχει οδηγήσει σε διάφορες χωροταξικές αλλαγές στο πίσω μέρος, με μικρότερο ρεζερβουάρ βενζίνης και μείωση της χωρητικότητας του πορτ-μπαγκάζ στα 280 λίτρα (από τα 380 της κανονικής έκδοσης). Η συνδυαστική ισχύς φθάνει στους 204 ίππους και 350 Nm ροπής ενώ πιο πάνω στη γκάμα υπάρχει και το 45 TFSi e με απόδοση στους 245 ίππους, χάρη σε έναν πιο ισχυρό ηλεκτρικό κινητήρα.

Σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία μπορεί να κινηθεί κανείς γύρω στα 40 με 45 χιλιόμετρα σε ρεαλιστικές τιμές, ενώ και η φόρτιση της μπαταρίας κρατά σε απλή οικιακή πρίζα περί τις 5,5 ώρες και κάτω από το μισό σε ένα οικιακό wallbox των 7 kW. To σύστημα έχει διάφορα προγράμματα λειτουργίας, μεταξύ αυτών και τα πολύ χρήσιμα Battery Charge και Battery Ηold για την περίπτωση που ο οδηγός επιθυμεί να χρησιμοποιεί τον κινητήρα να φορτίζει την μπαταρία (ανεβάζοντας όμως την κατανάλωση σε βενζίνη) ή να κρατήσει την μπαταρία σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο φόρτισης ώστε να την χρησιμοποιήσει αργότερα όταν το επιθυμεί (για παράδειγμα σε ένα κομμάτι της διαδρομής που απαγορεύονται τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες). Στην περίπτωση της καθαρής ηλεκτρικής λειτουργίας η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 140 χλμ/ώρα.

Σε ό,τι αφορά το κρίσιμο θέμα της κατανάλωσης καυσίμου, τα πράγματα όπως και σε όλα τα PHEV είναι απλά: αν φορτίζεις καθημερινά την μπαταρία έχεις τα οφέλη που υπόσχονται. Αν το αγοράζεις απλά για να κινείσαι με τον κινητήρα βενζίνης και με ρεύμα μία στο τόσο, μάλλον θα πρέπει να στραφείς σε πιο φθηνές και λογικές επιλογές.

Στην πρώτη περίπτωση η κατανάλωση μπορεί να κυμανθεί από μηδέν έως και κάτω από τα 3 λίτρα για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα διαδρομής, νούμερα εξαιρετικά για την πλειονότητα των οδηγών που σε καθημερινή βάση δύσκολα θα ξεπεράσουν αυτές τις αποστάσεις.

Όταν πάντως η μπαταρία τελειώσει, και κινείσαι μόνο με τον θερμικό κινητήρα (και την υβριδική υποβοήθηση όπου αυτή επεμβαίνει), η μέση κατανάλωση σκαρφαλώνει στα 6 με 6,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα για ένα σβέλτο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ενώ μπορεί να φθάσει και αρκετά παραπάνω αν οδηγηθεί πιεσμένα και με σπορτίφ προθέσεις.

Τιμές που ξεφεύγουν από τις τυποποιημένες που ανακοινώνουν οι εταιρίες με βάση συγκεκριμένα πρωτόκολλα, όμως αν το καλοσκεφτεί κανείς δεν είναι διόλου άσχημα για ένα γρήγορο αυτοκίνητο των 200+ ίππων και των επιδόσεων που έχει αυτό το Α3. Να μην ξεχάσουμε και τις χαμηλές τιμές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, στα 59 γρ/χλμ κατά WLTP, στοιχείο που το απαλλάσσει από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Οδηγώντας το plug-in υβριδικό A3, αυτό που διαπιστώνεις από την πρώτη στιγμή είναι η φοβερή δουλειά που έχουν κάνει οι άνθρωποι της Audi σε ότι αφορά την στιβαρότητα του πλαισίου και την σωστή ρύθμιση της ανάρτησης. Πρόκειται χωρίς αμφιβολία για το πιο χαρισματικό αυτή την στιγμή αυτοκίνητο στα premium hatchbacks, αρκετά ισορροπημένο και με έντονο ένα σπορτίφ τόνο στον οδηγικό του χαρακτήρα.

Αυτή η σπορτίφ διάσταση δεν κρύβεται παρά τα σχεδόν 250 κιλά επιπλέον βάρους που προσθέτουν η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας, ενώ κάποια χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η πολιτισμένη αίσθηση στο σαλόνι, έχουν τονιστεί ακόμα περισσότερο λόγω της πιο αθόρυβης λειτουργίας. Παρά τα 50άρια ελαστικά των 18 ιντσών της έκδοσης S-Line, το υβριδικό A3 εντυπωσιάζει με την ικανότητά του να απορροφά κάθε είδους ανωμαλία των δρόμων, δείχνοντας το βάθος της δουλειάς που έχει γίνει στο σετάρισμα της ανάρτησης.

Στο ίδιο μήκος κύματος και το σύστημα διεύθυνσης, ελαφρύ αλλά με σωστή αίσθηση (βαραίνει στο πρόγραμμα σπορ χωρίς όμως να προσθέτει τίποτα παραπάνω σε αίσθηση), ενώ και τα φρένα είναι αποδοτικά, πάντα όμως με εκείνη την μικρή υστέρηση στην απόκριση του πεντάλ που έχουν όλα τα υβριδικά λόγω συστημάτων ανάκτησης ενέργειας.

Όσο για το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου, εντυπωσιάζει με το τράβηγμά του από χαμηλά, όπου το υβριδικό σύστημα συνεισφέρει στο να αρπάζει πιο άμεσα και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. Οι μόνες παρατηρήσεις αφορούν την κάπως αργή απόκριση του κιβωτίου στα κατεβάσματα στο οικονομικό πρόγραμμα και τον κάπως αυξημένο θόρυβο από τον κινητήρα στις υψηλές στροφές, ο οποίος χωρίς να γίνεται ενοχλητικός, δείχνει να μην ταιριάζει με την γενικότερα πολυτελή διάθεση που δημιουργεί στους επιβάτες το σαλόνι του A3.

Συνοψίζοντας, το νέο A3 είναι αυτή την στιγμή το καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο της κατηγορίας του, συνδυάζοντας κορυφαίους χώρους, εξαιρετική ποιότητα κατασκευής με μοναδική προσοχή στην λεπτομέρεια και μία οδική συμπεριφορά που συνδυάζει ιδανικά τον premium χαρακτήρα μιας εξαιρετικής ποιότητας κύλισης με ένα εμφανές σπορτίφ στοιχείο.

Η έκδοση PHEV με τους 204 ίππους βρίσκεται στην καρδιά των εξελίξεων όπως αυτές διαμορφώνονται σήμερα στην αγορά, με το υβριδικό σύστημα του γκρουπ VW να είναι δοκιμασμένο και λειτουργικά σε εξαιρετική φόρμα. Το ερώτημα που τίθεται βεβαίως είναι αν όλα αυτά δικαιολογούν τα 42.670 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση ή τα 47.380 ευρώ της έκδοσης S line που βλέπετε στις φωτογραφίες.

Για τους εταιρικούς χρήστες που κινούνται σ’ αυτού του τύπου και κατηγορίας τιμής οχήματα, πρόκειται αναμφίβολα μία από τις πιο ολοκληρωμένες επιλογές ώστε να εξαντλήσουν και τα οικονομικά κίνητρα που παρέχονται για την αγορά του. Για όλους τους υπόλοιπους, απαιτείται χαρτί και μολύβι και μία ξεκάθαρη αντίληψη των πραγμάτων και των όσων μπορεί να προσφέρει σε λειτουργικό επίπεδο αυτή η τεχνολογία σήμερα.

Με απλά λόγια: αν δεν πρόκειται να φορτίζεις την μπαταρία σε καθημερινή βάση ώστε να κάνεις την όποια απόσβεση στην διάρκεια του ωφέλιμου χρόνου ζωής του αυτοκινήτου, υπάρχουν άλλες επιλογές στην γκάμα του A3 που θα σε καλύψουν το ίδιο ικανοποιητικά και με λιγότερα χρήματα (θα εκπλαγείτε πόσο απίστευτα ολοκληρωμένο είναι το “βασικό” χιλιάρι Α3 στην τιμή-σκάνδαλο των μόλις 22.350 ευρώ). Σε κάθε περίπτωση, είτε ακούγοντας τις υβριδικές σειρήνες των καιρών είτε παραμείνει κανείς πιστός στις κλασικές λύσεις, το Α3 είναι σήμερα το πιο πλήρες αυτοκίνητο στην κατηγορία των premium hatchbacks.

AUDI A3 Sportback 40 TFSI e PHEV 204 PS
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.343 x 1.816 x 1.449 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.635 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 280-1.100 λίτρα
Βάρος: 1.635 κιλά
Κινητήρας: 1.498 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς (συνδυαστική): 204 PS/ 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 350Nm/ 1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 7,6”, 227 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 1,4 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 59 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 0 €
Τιμή: από 42.670 €

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

[ngg src=”galleries” ids=”5553″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota