Σύνδεση

Nissan

ΤΟ IDS CONCEPT ΠΡΟΛΟΓΙΖΕΙ ΤΟ ΝΕΟ LEAF ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟ (ΑΥΤΟΝΟΜΟ) ΜΕΛΛΟΝ ΤHS NISSAN

«Οι μελλοντικές τεχνολογίες της Nissan θα διαφοροποιήσουν πλήρως τη σχέση μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου, καθώς και τις δυνατότητες μετακίνησης». Με αυτή τη δήλωση ο επικεφαλής του ομίλου Renault Nissan Carlos Ghosn έδωσε το στίγμα του πρωτότυπου IDS του Τόκιο, που είναι σαφώς πολύ περισσότερα από μια εισαγωγή στο νέο Leaf.

Κι αυτό γιατί το IDS Concept ενσαρκώνει την προσέγγιση της Nissan για τα μελλοντικά της μοντέλα, τα οποία δεν θα είναι μόνο ηλεκτρικά αλλά και αυτόνομα. «H τεχνολογία Nissan Intelligent Driving ενισχύει τις δυνατότητες του οδηγού να βλέπει, να σκέφτεται και να αντιδρά», λέει χαρακτηριστικά ο Ghosn, που συνεχίζει «Περιορίζει τα ανθρώπινα λάθη στα οποία οφείλονται το 90% των ατυχημάτων και έτσι ο χρόνος που περνά κανείς πίσω από το τιμόνι, είναι πιο ασφαλής, πιο φιλικός προς το περιβάλλον, πιο αποτελεσματικός και πιο ευχάριστος».

Nissan-IDS-Concept-2015-1A

Πράγματι το IDS Concept διαθέτει πολύ ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα όταν ο οδηγός αναθέτει τα πάντα στο σύστημα αυτόνομης οδήγησής του τότε αυτό μιμείται τον τρόπο οδήγησης του τελευταίου. Όταν ο οδηγός ασχολείται –η επιλογή της εκάστοτε κατάστασης γίνεται από έναν διακόπτη μεταξύ των καθισμάτων ο οποίος ονομάζεται PD Commanderτο αυτοκίνητο τον υποβοηθά στο έργο του μέσω των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας που διαθέτει και τα οποία υποστηρίζονται από πολλαπλούς αισθητήρες και κάμερες.

Nissan-IDS-Concept-2015-1B

Παράλληλα και το εσωτερικό προσαρμόζεται στις επιλογές του οδηγού. Όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες στην αυτόνομη οδήγηση μπροστά ακριβώς από τον οδηγό υπάρχει μια μεγάλη οθόνη αλά tablet με δυνατότητες διασύνδεσης και επικοινωνίας, το τιμόνι μετακινείται στο κέντρο, το υπόλοιπο ταμπλό γίνεται και αυτό οθόνες, τα καθίσματα μετατοπίζονται ελαφρώς προκειμένου να είναι πιο εύκολη η επικοινωνία μεταξύ των επιβατών, ενώ το interface αυτοκινήτου- επιβαινόντων βασίζεται στις χειρονομίες.

Όταν ο έλεγχος είναι στον άνθρωπο η μεγάλη οθόνη «πέφτει» και έρχεται σε πρώτο πλάνο η βάση της που είναι ένα ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενώ η διάταξη των καθισμάτων είναι η συμβατική.

Nissan-IDS-Concept-2015-1C

Οι μηχανικοί της Nissan έχουν δώσει έμφαση και στην επικοινωνία του IDS με τα άλλα μέλη της κυκλοφορίας και ιδιαίτερα τα πιο εκτεθειμένα και αδύναμα. Έτσι υπάρχουν αρκετές εξωτερικές οθόνες, που προειδοποιούν χρωματικά κυρίως τους πεζούς και τους ποδηλάτες, είτε προβάλλουν μηνύματα προς αυτούς.

Κατά τα άλλα έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην αεροδυναμική του κατασκευασμένου από ανθρακονήματα αμαξώματος, και αυτός είναι ο βασικός λόγος του σχετικά χαμηλού ύψους των 1,38 μέτρων αλλά και της χρήσης σχετικά στενών ελαστικών πλάτους 175 χιλιοστών. Όλα αυτά αλλά κυρίως οι μεγάλες μπαταρίες των 60 kWh εξασφαλίζουν τέτοια αυτονομία που επιτρέπει στο IDS Concept να καλύψει και αρκετά μεγάλες αποστάσεις πριν χρειαστεί εκ νέου φόρτιση.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup