Μπορεί η Subaru να έχει κάνει όνομα με τους boxer, τη συμμετρική της τετρακίνηση, τα STi και τα Forester όμως η ιστορία της ως κατασκευαστής αυτοκινήτων ξεκίνησε ουσιαστικά το 1958 -από τη δεκαετία κατασκεύαζε σκούτερ, ενώ ως τμήμα της Fuji Heavy Industries ιδρύθηκε το 1953- με το λιλιπούτειο όχημα που βλέπετε.
Το πρώτο Subaru λοιπόν ονομαζόταν 360, πολύ απλά γιατί κάλυπτε το τότε όριο των 360 κυβικών για τα kei Cars. Πιο συγκεκριμένα το κινητηράκι του είχε δύο αερόψυκτους κυλίνδρους στη σειρά με συνολική χωρητικότητα 356 κυβικών και απόδοσης 25 ίππων, ενώ στην πορεία μεγάλωσε στα 423 κυβικά.
Το πλαίσιό του ήταν αυτοφερόμενο με οροφή από φάιμπεργκλας και βάρος μόλις 410 κιλά, γεγονός που του επέτρεπε να φτάνει τα 60 μίλια σε 37 δευτερόλεπτα, που μπορεί να ακούγονται πάρα πολλά για σήμερα, αλλά πριν από σχεδόν 60 χρόνια αρκούσαν και με το παραπάνω για να βολτάρει κανείς στο Τόκιο και τα περίχωρά του.
Το 360 αποδείχθηκε, τηρουμένων πάντα των αναλογιών, μεγάλη επιτυχία, έμεινε στην παραγωγή μέχρι και το 1971, πουλήθηκε συνολικά σχεδόν 400.000 φορές και αποτέλεσε τη βάση που επέτρεψε στη Subaru να εξελιχθεί σε ότι είναι σήμερα.
Γιάννης Σκουφής
