Σύνδεση

Featured

Κακοκαιρία: τι πρέπει να κάνει κανείς για να κινηθεί χωρίς πρόβλημα

Μπορεί το lockdown λόγω της πανδημίας του κορονοϊού μπορεί να περιορίζει τις μετακινήσεις μας γενικά και να απαγορεύει αυτές από νομό σε νομό ειδικά αλλά κάποιες φορές είναι απαραίτητο να πάμε κάπου. Και να χρησιμοποιήσουμε το αυτοκίνητό μας ακόμα και αν έξω επικρατεί κακοκαιρία. Με χιονοπτώσεις ή ακόμα και πάγο σε κάποια σημεία.

Προκειμένου να κινηθούμε, όταν πρέπει και μόνο, με ασφάλεια οι βασικοί παράμετροι είναι η προσεκτική οδήγηση και η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου. Τι σημαίνει όμως καλή συντήρηση; Πέρα από τα κλασικά όπως κατάσταση μπαταρίας, λάδια κινητήρα και ψυκτικό υγρό κατάλληλο για χαμηλές θερμοκρασίες, μάκτρα και υγρό υαλοκαθαριστήρων, καθοριστικό ρόλο παίζουν τα λάστιχα. Όχι μόνο να έχουν τη σωστή πίεση αλλά και η κατάστασή τους.

Έτσι αν ανήκετε στην κατηγορία που τα αφήνει και πέρα από την 4ετία ή τα λειώνει με τα διπλάσια από τα προβλεπόμενα χιλιόμετρα, καλύτερα να μην μετακινήσετε καν το αυτοκίνητό σας, καθότι θα είστε επικίνδυνοι καταρχήν για όλους τους άλλους και μετά για τον εαυτό σας.

Για τη συνέχεια δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω από μια στοιχειώδη οργάνωση και κάποια απλά μέτρα: φροντίζουμε να έχουμε καθαρά τα κρύσταλλα για καλύτερη ορατότητα, έχουμε γεμάτο ρεζερβουάρ και φορτισμένο κινητό –ακόμα καλύτερα αν υπάρχει και φορτιστής ή powerbank στο αυτοκίνητο- και τοποθετούμε τις κατάλληλες αλυσίδες ή κάποιο άλλο βοήθημα όπως «κουβέρτες» στο πορτμπαγκάζ.

Από κει και πέρα διατηρούμε απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, κινούμαστε με μικρή ταχύτητα και δεν το παίζουμε Ogier, δεν φρενάρουμε απότομα, δεν κάνουμε άγαρμπες κινήσεις, έχουμε τους προβολείς και –όταν είναι πραγματικά απαραίτητο- τα φώτα ομίχλης αναμμένα, στρίβουμε χωρίς να προκαλέσουμε υποστροφή και στις κατηφόρες φρενάρουμε και με τον κινητήρα, έχοντας «κουμπωμένη» στο κιβώτιο τη 2α ή αν χρειαστεί και την 1η.

Τα προσθιοκίνητα έχουν θέμα στην ανηφόρες, καθώς το βάρος μετατοπίζεται προς τα πίσω. Αν η κατάσταση ζορίσει και έχετε δυνατότητα σας για μανούβρα, ανηφορίστε με όπισθεν και θα διαπιστώσετε πόσο πιο εύκολο είναι. Στα πισωκίνητα, όπου ο πίσω άξονας θέλει βάρος προκειμένου να έχει καλύτερη πρόσφυση, κάνουμε ακριβώς το αντίθετο και πάντα μέσα στα πλαίσια της λογικής.

Στην εκκίνηση τώρα το σπινάρισμα των τροχών δεν οφείλεται στα επιπλέον άλογα που εξασφαλίζει το turbo, η λειτουργία του οποίου ευνοείται από χαμηλές θερμοκρασίες, αλλά στα χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης. Έτσι είναι πιο εύκολο και πιο ασφαλές αν ξεκινήσετε με 2α , ενώ ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται σε σημεία που δε τα βλέπει ο ήλιος και δημιουργείται πάγος. Ακόμα χειρότερα αν πρόκειται για «μαύρο» πάγο που δεν φαίνεται…

Οδηγώντας μη βάζετε τη θέρμανση στο φουλ, καθώς έτσι μειώνονται τα αντανακλαστικά σας, ενώ αν δεν ξέρετε να τοποθετείτε τις αλυσίδες που όπως είπαμε έχετε στο πορτμπαγκάζ σας και θα ταλαιπωρηθείτε και θα εκνευριστείτε προσπαθώντας στην παγωνιά –ειδικά αν δεν έχετε γάντια, σκούφο και ζεστό μπουφάν. Φυσικά θα πρέπει να θυμάστε πως οι αλυσίδες μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς –μπροστά στα προσθιοκίνητα, πίσω στα πισωκίνητα, μπροστά στα τετρακίνητα για καλύτερο τιμόνι ή στους τροχούς που συστήνει ο κατασκευαστής (αν δεν ξέρετε ποιοι είναι ισχύει η έκφραση RTFM, Read The F@cking Manual δηλαδή) ή και στους τέσσερις αν υπάρχουν δύο σετ. Αν πάλι έχετε «κουβέρτες» δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να «πατήσουν» άσφαλτο γιατί θα διαλυθούν μέσα σε λίγες εκατοντάδες μέτρα.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως ακόμα και αν τα (καλοκαιρινά) λάστιχά σας είναι καινούργια η οδήγηση στην άσφαλτο και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες σκληραίνει ακόμα περισσότερο την ήδη σκληρή γόμα. Κοινώς κάνει το πέλμα «κούτσουρο», με αποτέλεσμα να μην προσφέρει πρόσφυση, την ίδια στιγμή που και η χάραξη «μπουκώνει» από τον πάγο και μετατρέπεται σε σλικ, οπότε χρειάζεται έτσι κι αλλιώς ιδιαίτερη προσοχή.

Τα πιο κατάλληλα λάστιχα δεν είναι άλλα από τα χειμερινά, που έχουν την κατάλληλη χάραξη και τόσο μαλακή γόμα που δεν χάνει τα χαρακτηριστικά της ακόμα στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες (-20 βαθμούς Κελσίου και… βγάλε).

Αν τυχόν κολλήσετε μην πατάτε πολύ το γκάζι, γιατί θα χωθείτε ακόμα πιο βαθιά στο χιόνι. Στρίψτε τους αριστερά και δεξιά μερικές φορές για να απομακρύνετε το χιόνι και να προσπαθήσετε να απεγκλωβιστείτε με όσο το δυνατό πιο μαλακές κινήσεις.

Αν αυτό δεν είναι εφικτό ειδοποιείστε τις αρχές -ΕΛ.ΑΣ 100, Πυροσβεστική 199, Ε.Κ.Α.Β. 166, ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης 112- μην πανικοβάλεστε, παραμείνετε στο αυτοκίνητό σας και λειτουργείστε κάθε ώρα τον κινητήρα για 10 λεπτά προκειμένου να μην παγώσετε. Πριν το κάνετε αυτό θα πρέπει να βεβαιωθείτε πως η εξάτμιση είναι καθαρή από χιόνι.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το ολοκαίνουργιο Hyundai Tucson δεν είναι μόνο οπτικά εντυπωσιακό

Featured

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Nissan Qashqai, στην Ελλάδα από το Μάιο (Video)

Featured

Η τριαξονική Mercedes G63 AMG 6×6 είναι ιδανική για την κακοκαιρία και κοστίζει μια περιουσία

AMG

Η Lancia θα συνεχίσει να υπάρχει ως premium μάρκα

Featured

Video-δοκιμή: Citroen C4 C-Cross







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup