Σύνδεση

Featured

Ποια είναι το μεγαλύτερα αυτοκινητικά σκάνδαλα της προηγούμενης πια δεκαετίας;

Η νέα δεκαετία που μόλις ξεκίνησε προβλέπεται να είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες και σημαντικές στην ιστορία της αυτοκίνησης. Και αυτό γιατί θα χαρακτηρίζεται από τη μετάβαση σε μια νέα εποχή. Σε αυτήν της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης μετακίνησης που αναμένεται να αλλάξουν τόσο τον τρόπο με τον οποίο μετακινούμαστε όσο και τις συνήθειες που έχουμε όλα αυτά τα χρόνια υιοθετήσει.

Αν αναρωτηθούμε τι ήταν αυτό που χαρακτήρισε τη δεκαετία που πέρασε σε ότι αφορά το αυτοκίνητα η απάντηση έρχεται σχεδόν αυτόνομα: τα σκάνδαλα, με πρώτο και καλύτερο το Dieselgate. Που αποκαλύφθηκε μάλλον τυχαία και ήταν ένας εξαιρετικά έξυπνος και αποτελεσματικός μέχρι την αποκάλυψή του τρόπος παραποίησης των εκπομπών ρύπων με τη βοήθεια ενός ειδικού λογισμικού που είχε εξελίξει ο όμιλος Volkswagen. Οι απαρχές του σκανδάλου ξεκινούν από την προηγούμενη δεκαετία όταν ο όμιλος είχε επενδύσει πολύ μεγάλα ποσά στους TDI, τους κινητήρες πετρελαίου του.

Το αποτέλεσμα του σκανδάλου ήταν αλλαγές στην κορυφή του μάνατζμεντ του ομίλου, δικαστικές περιπέτειες για το γερμανικό όμιλο και τα στελέχη του, καταβολή τεράστιων ποσών σε αποζημιώσεις και βέβαια η στροφή της Volkswagen στην ηλεκτροκίνηση.

Η τραγική ειρωνεία είναι ότι τα αυτοκίνητα με το παράνομο λογισμικό που είχε αναγκαστεί να εξαγοράσει η Volkswagen από τους ιδιοκτήτες του στις ΗΠΑ είναι σήμερα εξαιρετικά δημοφιλή ως μεταχειρισμένα, ενώ στην πορεία αποδείχθηκε πως o συγκεκριμένος όμιλος δεν ήταν ο μόνος που παραποιούσε τις εκπομπές ρύπων.

Αναλογικά εξίσου μεγάλο και με τεράστιο κόστος είναι και το σκάνδαλο των αερόσακων της ιαπωνικής Takata που ουσιαστικά προμήθευε όλους τους κατασκευαστές. Το σκάνδαλο Takata ξεκίνησε το 2013 με την μεγαλύτερη μέχρι τότε ανάκληση στην ιστορία του αυτοκινήτου μιας και αφορούσε περισσότερα από 3,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα στα οποία έπρεπε να αντικατασταθούν οι αερόσακοι.

Ακολούθησαν πολλές άλλες ανακλήσεις, ενώ ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί, όπως δεν έχει ολοκληρωθεί, μάλιστα αναμένονται πολλά νέα επεισόδια του σκανδάλου Ghosn. Ο Carlos Ghosn, πρώην ισχυρός άντρας της συμμαχία Renault Nissan συνελήφθη του 2018 κατηγορούμενος για χρήση εταιρικών κεφαλαίων και εταιρικών πόρων για προσωπικό του όφελος. Ήταν σε κατ΄οίκον περιορισμό στην Ιαπωνία από όπου, όπως γράψαμε, δραπέτευσε με μυθιστορηματικό τρόπο. Τώρα βρίσκεται στο Λίβανο από όπου εν μέρει κατάγεται και σύμφωνα με πληροφορίες θα δώσει συνέντευξη τύπου τις επόμενες μέρες.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Πόσο κοστίζει το Τoyota Yaris GR, η παραγωγή του οποίου είναι high tech, στην Ελλάδα; (Video)

Featured

Απίστευτο ατύχημα με Nissan Navara που μπήκε ανάποδα σε αυτοκινητόδρομο (Video)

Nissan

Από πόσα ξεκινά το νέο Hyundai i20;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup