Σύνδεση

Audi

Το ηλεκτρικό Audi e-tron 55 quattro είναι πύραυλος εδάφους- εδάφους, αλλά…

Οι μέχρι και 408 ίπποι που αποδίδει στην κατάσταση boost το ηλεκτρικό SUV της Audi -κανονικά είναι 360- δεν είναι κανέναν συγκλονιστικό νούμερο. Δεν είναι καν πιο πολλοί από τους 435 του ακόμα πιο μεγάλου SQ7, ενώ υπάρχουν super cars με συμβατικούς κινητήρες που έχουν σχεδόν διπλάσια ισχύ κάτω από το δεξί τους πεντάλ. Όμως…

Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι η αμεσότητα. Η αμεσότητα με την οποία κάθε ηλεκτροκινητήρας και προφανώς και αυτό του e-tron αποδίδει την ισχύ του. Το γκάζι είναι σαν διακόπτης 1:1. Το πατάς και αμέσως εκτοξεύεσαι, είτε είσαι ακίνητος είτε κινείσαι. Η επιτάχυνσης είναι ακαριαία και εντυπωσιακή, οι ευθείες όσο μικρές και αν είναι σε έναν επαρχιακό δρόμο είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμες. Το εμπρός σου αυτοκίνητο το περνάς για πλάκα. Χωρίς δεύτερη σκέψη, χωρίς καθυστερήσεις και δισταγμούς. Αλλά…

Μετά την ευθεία είναι δεδομένο πως θα έρθει η στροφή και οι νόμοι της φυσικής ισχύουν καθολικά και δεν κάνουν εξαιρέσεις για τα ηλεκτρικά. Μαζεύεις λοιπόν τόσα πολλά χλμ./ ώρα που σε πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχει περίπτωση να στρίψεις με όσο έρχεσαι. Ειδικά από τη στιγμή που δεν πρόκειται για ένα ελαφρύ αυτοκίνητο αλλά για ένα XXL. Όχι από πλευράς διαστάσεων αλλά βάρους, που ξεπερνά τους 2,5 τόνους. Οπότε…

Χρειάζεται σύνεση και προσοχή. Εντυπωσιάζεσαι με τις επιταχύνσεις αλλά πρέπει να έχεις πάντα κατά νου πως θα πρέπει να φρενάρεις πριν τη στροφή, η χάραξη της οποίας είναι προ πεντηκονταετίας στο επαρχιακό δίκτυο. Τότε που τα ηλεκτρικά ήταν μόνο στη φαντασία των σεναριογράφων του Χόλιγουντ. Ευτυχώς πάντως που τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων. Και με την πέδηση γίνεται και ανάκτηση ενέργειας και φορτίζεται λιγάκι η μεγάλη μπαταρία των 95 kWh. H οποία…

Έχει μεγάλη μεν χωρητικότητα αλλά η πραγματική αυτονομία δύσκολα θα ξεπεράσει τα 300 χιλιόμετρα (η επίσημη και όπως αποδεικνύεται θεωρητική είναι 436 χιλιόμετρα) και εύκολα θα πέσει αρκετά πιο κάτω αν πατάς βαθιά το δεξί πεντάλ. Και αυτό είναι σίγουρα ένα θέμα, ειδικά αν θέλεις να κινηθείς έξω από την πόλη. Γιατί…

Ίσα που φτάνεις π.χ. μέχρι την Καλαμάτα, έχοντας και ένα περιθώριο ασφαλείας, ενώ για κάπου πιο μακριά με βάση την Αθήνα πρέπει να υπολογίσεις στάση. Και το δίκτυο των φορτιστών αφενός είναι ισχνό και αφετέρου δεν έχει στην πράξη νόημα να προσπαθήσεις να φορτίσεις το e-tron σε κοινή οικιακή πρίζα. Κάθε ώρα φόρτισης του προσθέτει απλά 10 χιλιόμετρα αυτονομίας, οπότε είσαι πιο κοντά στην «αιωνιότητα» παρά στη μέρα. Κατά τα άλλα…

Αν έτσι θα διαμορφωθεί η αυτοκίνηση τα χρόνια που θα έρθουν με την επικράτηση του ηλεκτρισμού τότε είναι καλοδεχούμενη με τη βασική προϋπόθεση πως θα έχει εξελιχθεί η τεχνολογία των μπαταριών και θα εξασφαλίζεται μεγαλύτερη αυτονομία και θα έχουν αναπτυχθεί οι υποδομές.  

Από κει και πέρα το Audi e-tron είναι ένα εξαιρετικά φτιαγμένο αυτοκίνητο -με την ησυχία λόγω ηλεκτροκίνησης που επικρατεί στο εσωτερικό του και ο παραμικρός τριγμός γίνεται αντιληπτός- με χώρους ανάλογους ή και μεγαλύτερους σε σχέση με αυτούς του Q7 (πορτμπαγκάζ από 660 έως και 1.725 λίτρα) και πλήρη εξοπλισμό.

High light εδώ οι προαιρετικές κάμερες που αντικαθιστούν τους εξωτερικούς καθρέφτες και προβάλλουν την εικόνα σε δύο οθόνες τοποθετημένες στις εμπρός πόρτες. Στο αν μας βόλεψε το συγκεκριμένο σύστημα η απάντηση είναι ξεκάθαρα όχι, αφενός γιατί η θέση των οθονών δεν είναι και η πλέον βολική για παρακολούθηση με μια ματιά και αφετέρου γιατί είναι δύσκολο να υπολογίσεις αποστάσεις όπως με ένα συμβατικό καθρέφτη και χρειάζεται να διπλοτσεκάρεις για να κάνεις την όποια κίνηση, όπως αλλαγή λωρίδας. Αν την κάνεις. Σύμφωνοι, όλα είναι θέμα συνήθειας αλλά εδώ θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να συνηθίσεις τις κάμερες. Αν τις συνηθίσεις, ενώ ένας άλλος παράγοντας είναι και το κόστος αντικατάστασής τους, αν κάποιο άλλο όχημα τις πάρει μαζί του.

Όσο για την κίνηση πέρα από την άσφαλτο το e-tron δεν θα δυσκολευτεί σε έναν βατό χωματόδρομο, αλλά για κάτι πιο απαιτητικό αφενός δεν το βοηθούν πέρα από του βάρος του και οι λοιπές προδιαγραφές του (απόσταση από το έδαφος 172 χιλιοστά, γωνίες προσέγγισης και διαφυγής 15,3 και 21,8 μοίρες αντίστοιχα, γωνία ράμπας 17,2 μοίρες) και αφετέρου ούτε ο οδηγός του θα σκεφτεί να το πιέσει.

Όσο για την τιμή του Audi e-tron 55 quattro ξεκινά από τις 84.890 ευρώ -το e-tron 50 quattro των στάνταρ 313 ίππων και με μικρότερη μπαταρία έχει τιμή εκκίνησης τις 73.070 ευρώ- που είναι απόλυτα λογική για ένα πολυτελές SUV αυτού του μεγέθους. Για λόγους σύγκρισης και μόνο το Q7 50 TDI, που πάντως είναι και μεγαλύτερο, ξεκινά από τις 88.570 ευρώ.

AUDI E-TRON 55 QUATTRO
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.901×1.935×1.629 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.928 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 660- 1.725 λίτρα
Βάρος: 2.490 κιλά
Κινητήρας: 2 ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα
Συνδυαστική ισχύς (boost): 265 (300) kW/ 360 (408) PS  
Ροπή (boost): 561 (664) Nm
0-100 (boost), Τελική: 6,6” (5,7”), 200 χλμ./ ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Κατανάλωση (WLTP): 22,4- 26,4 kWh/ 100 χλμ.
Αυτονομία δοκιμής: 300 χλμ.
C02: 0 γρ./ χλμ.
Τιμή: από 84.890 €

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

[ngg src=”galleries” ids=”5014″ display=”basic_thumbnail”]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured