Σύνδεση

Tesla

To ηλεκτρικό φορτηγό της Tesla έχει αυτονομία 800 χιλιόμετρα και επιδόσεις σούπερ σπορ μοντέλου (Video)

H παρουσίαση του Tesla Semi -το Semi προέρχεται από το Semi Trucκ, που είναι η ονομασία αυτού του τύπου φορτηγών στις ΗΠΑ- ήταν αρχικά προγραμματισμένη για τις 28 Σεπτεμβρίου. Κατά την προσφιλή συνήθεια της αμερικάνικης εταιρείας μετατέθηκε αρχικά για ένα μήνα -μέσω tweetαρίσματος του ιδιοκτήτη της Elon Musk- για να πραγματοποιηθεί τελικά πριν λίγες μέρες.

Το Semi ομολογουμένως έχει εντυπωσιακή εμφάνιση και ακόμα πιο εντυπωσιακές επιδόσεις. Έτσι οι 4 συνολικά ηλεκτροκινητήρες του -ο Musk λέει πως ακόμα και με τους δύο εκτός λειτουργίας είναι πιο γρήγορο από οποιοδήποτε συμβατικό- εξασφαλίζουν μόνο για τον τράκτορα ένα 0-100 της τάξης των 5,0 δευτερολέπτων, ενώ όλος ο συρμός με μικτό βάρος 40 τόνων θα χρειάζεται για την ίδια δοκιμασία περίπου 20,0 δεύτερα.

Επίσης το Tesla Semi και το φορτωμένο τρέιλερ του θα μπορούν να ανέβουν μια ανηφόρα με κλίση 5% ακόμα και με 104 χλμ./ ώρα, ενώ η αυτονομία θα φτάνει τα 800 χιλιόμετρα. Ενδιαφέρον είναι πως με ειδικό ταχυφορτιστή η μπαταρία θα μπορεί να φορτιστεί στο 50%, άρα να αποκτήσει ενέργεια για περίπου 400 χιλιόμετρα, μέσα σε 30 λεπτά.

Το κόστος της μπαταρίας προσδιορίζεται στις 100.000 δολάρια και φυσικά ανεβάζει σημαντικά την τελική τιμή αγοράς. Ο Musk πάντως λέει πως τα λειτουργικά έξοδα ανά χιλιόμετρο είναι 20% πιο χαμηλά σε σχέση με τα συμβατικά φορτηγά, γεγονός που σημαίνει για τις μεταφορικές εταιρείες μια εξοικονόμηση σε ετήσια βάση της τάξης των 200.000 δολαρίων.

Στην πράξη ισχυρίζεται δηλαδή πως η απόσβεση θα γίνεται μέσα σε ένα χρόνο, ενώ έσπευσε να δώσει και εγγύηση καλής λειτουργίας για 1.000.000 μίλια (1.600.000 χιλιόμετρα).

Παράλληλα ο Musk δήλωσε περήφανος για το μεγάλο παρμπρίζ του Semi, στο οποίο ο οδηγός κάθεται στο κέντρο της καμπίνας. Δεν ξέρουμε αν ο ιδιοκτήτης της Tesla είχε στο νου του τη θρυλική McLaren F1, της οποίας ήταν κάποια στιγμή και ιδιοκτήτης, αλλά το σίγουρο είναι πως με την επιλογή αυτή γλιτώνει τις αριστεροτίμονες και δεξιοτίμονες εκδοχές.

Σύμφωνα με τις εξαγγελίες της Tesla το φορτηγό της θα έχει τη δυνατότητα και ημι- αυτόνομης κίνησης σε κονβόι, ενώ η διάθεσή του θα ξεκινήσει επίσημα το 2019 -η λίστα των παραγγελιών πάντως έχει ήδη ανοίξει.

Το αν το χρονοδιάγραμμα θα τηρηθεί είναι βέβαια ένα ερωτηματικό, αν και στην περίπτωση του φορτηγού τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά σε σχέση με τα επιβατικά, καθώς οι πελάτες είναι μεταφορικές εταιρείες, οι οποίες όντως λειτουργούν με χρονοδιάγραμμα για τις αγορές του και δεν μπορούν να συμβιβαστούν με καθυστερήσεις στην παράδοση. Ίδωμεν…

Γιάννης Σκουφής

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”3858″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured