Οι συνθήκες δημιουργούν την ανάγκη εύρεσης λύσης και όταν υπάρχουν και οι δυνατότητες από πλευράς ανθρώπων προκύπτουν οχήματα σαν τη δικίνητη μοτοσυκλέτα Tarus 2x2 του Alexander Y. Zinin. Η οποία μπορεί να μην είναι η πρώτη δικίνητη αλλά σίγουρα είναι η πρώτη και η μόνη που κοστίζει λιγότερα από 800 ευρώ έτοιμη προς χρήση.
Το Tarus 2x2 είναι μάλιστα διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, το Tarus 2, που είναι δίχρονο με απόδοση 5,5 ίππων και το Tarus 2m, που είναι τετράχρονο με 7 άλογα. Με το δίχρονο κινητήρα –πρόκειται για βιομηχανικούς κινητήρες που χρησιμοποιούνται π.χ. σε γεννήτριες ή χλοοκοπτικά- το βάρος του φτάνει μόλις τα 50 κιλά, κάτι που σημαίνει πως αν κολλήσει μπορείς και να το σηκώσεις είτε μόνος σου αν είσαι μπρατσωμένος είτε μαζί με κάποιον άλλο. Το να κολλήσει πάντως δεν είναι και πολύ εύκολο, τόσο λόγω του μικρού του βάρους όσο και λόγω των τροχών του, που είναι σαν μπαλόνια. Και οι οποίοι του επιτρέπουν όχι μόνο να κινείται σε φρέσκο χιόνι ή σε βαλτώδη εδάφη, αλλά το βοηθούν ακόμα και να επιπλέει.
Η κίνηση μεταδίδεται και στους δύο τροχούς μέσω φυγοκεντρικού συμπλέκτη και αλυσίδων, για την επιβράδυνση υπάρχει ένα κεντρικό δισκόφρενο, η κατανάλωσή του είναι 1,2 λίτρα βενζίνης την ώρα.
Το πώς μπορεί να αποκτήσει κανείς το Tarus 2x2 είναι πολύ απλό: από την ιστοσελίδα του εμπνευστή του (κάντε κλικ ΕΔΩ) κατεβάζει κανείς τα σχέδια κατασκευής του, ενώ παράλληλα αποκτά πρόσβαση και σε ένα ιδιωτικό forum με συμβουλές κ.λπ.
Γιάννης Σκουφής