Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

TARDEC ULV: ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΤΡΑΤΟ;

H ανάγκη για οχήματα που ρυπαίνουν και..

H ανάγκη για οχήματα που ρυπαίνουν και φυσικά και καταναλώνουν λιγότερο έχει περάσει και στους ανά τον κόσμο στρατούς, σε άλλους αρκετά, σε άλλους λιγότερο, σε άλλους καθόλου. Ο αμερικάνικος στρατός πάντως δοκιμάζει το πρωτότυπο Tardec ULV, ένα θωρακισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού, το οποίο επιπλέον είναι και οικολογικό. Οικολογικό γιατί ο turbo diesel της Subaru που το κινεί αποδίδει 177 ίππους και συνδυάζεται με δυο ηλεκτροκινητήρες –έναν σε κάθε άξονα- που αποδίδουν μέχρι και 374 ίππους ο καθένας.

Η συνδυαστική ισχύς δεν ανακοινώνεται αλλά το βέβαιο είναι πως το βάρους 6,35 τόνων Tardec ULV είναι σημαντικά πιο γρήγορο (0-80 σε 16,2 δεύτερα, τελική 119) και κυρίως πιο οικονομικό από τους ανταγωνιστές του, καθότι η μέση κατανάλωσή του είναι 39,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα έναντι από 50 έως 80. Παράλληλα η απουσία άξονα για τη μετάδοση –η τετρακίνηση προκύπτει από την παρουσία του πίσω ηλεκτροκινητήρα– εξασφαλίζει τόσο την καλύτερη θωράκιση του δαπέδου του όσο και την διατήρηση καθ’ όλο το μήκος του των 5,10 μέτρων της απόστασης των 58 εκατοστών από το έδαφος.

Η Tardec ανακοινώνει πως σε επίπεδο έδαφος(!) η αυτονομία του ULV της είναι 542 χιλιόμετρα με ταχύτητα 56 χλμ./ ώρα, ενώ καθαρά ηλεκτρικά μπορεί να κινηθεί μέχρι και για 34 χιλιόμετρα, προκειμένου να πλησιάζει αθόρυβα τους εχθρούς. Εναλλακτικά οι μπαταρίες του παρέχουν ενέργεια ώστε να μπορεί να είναι 7 ώρες σε απόκρυψη με τον boxer σβηστό και όλα τα συστήματά του σε λειτουργία.

Το ερώτημα φυσικά είναι πόσο κοστίζει το οικολογικό (ήμαρτον!) τανκ. Η απάντηση είναι από 182.000 ευρώ. Με προϋπόθεση ότι η παραγγελία θα είναι για τουλάχιστον 5.000 κομμάτια. Δεν είναι μόνο ότι είναι ακριβό, είναι και οι μίζες στη μέση…

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Η Citroën ανανέωσε τα C4 και C4 X

Citroen

Το εμβληματικό Ford RS200 ξαναζεί μέσω του RS2.00

Featured

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech

F1

Η Audi παρουσίασε στο Παρίσι τo νέo Q6 Sportback E-Tron  

Audi