Ωραία τα πρωτότυπα, αλλά στο τέλος της ημέρας αυτά που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε μια έκθεση είναι τα μοντέλα παραγωγής. Αυτά που σε λίγο καιρό θα τα δούμε, λέμε τώρα, σε κάποιο δρόμο δίπλα μας. Από όλα λοιπόν τα αυτοκίνητα που παρουσιάστηκαν στο Ντιτρόιτ, που μπορεί να τελεί υπό πτώχευση αλλά είναι παραδοσιακά η Μέκκα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ξεχωρίσαμε τα εξής:
Εντυπωσιακή και επιβλητική η top Corvette έχει 635 άλογα, χάρη στον κινητήρα της των 6.200 κυβικών και τον θηριώδη μηχανικό υπερσυμπιεστή που μπουκώνει τους 8 κυλίνδρους της με καύσιμο μίγμα. Οι Αμερικανοί λένε πως είναι πιο γρήγορη από την ZR1 και δεν έχουμε κανένα λόγο να μην τους πιστεύουμε, ενώ η Z06 C7.R είναι η αγωνιστική της εκδοχή.
America’s Darling εδώ και 32 ολόκληρα χρόνια με αποτέλεσμα να είναι για τη Ford κάτι σαν το ιερό δισκοπότηρο. Που έχει διατηρήσει τις γωνίες στο αλουμινένιο πλέον αμάξωμά του, είναι φουλ στην τεχνολογία για την ασφάλεια και όχι μόνο, διαθέτει έξυπνες λύσεις για επαγγελματίες και χομπίστες, καθώς και ένας V6 με 2.700 κυβικών. Downsizing στα αμερικάνικα δηλαδή…
Επιτέλους ένα Lexus που δεν λέει μόνο ότι είναι σπορ αλλά είναι κιόλας. Βοήθεια σε αυτό ο ατμοσφαιρικός V8 των 5.500 κυβικών, με τους 450+ ίππους καθώς και το συνολικό στήσιμο του μεγάλου κουπέ. Το οποίο φυσικά διαθέτει και τα παραδοσιακά γνωρίσματα των Lexus, όπως έναν εντυπωσιακό πίνακα οργάνων.
Επιστροφή στις ρίζες για μια από τις πιο ιδιαίτερες εκδοχές της αειθαλούς 911. Εντυπωσιακός ο μηχανισμός μετακίνησης και τοποθέτησης του μεσαίου τμήματος της οροφής πίσω από τις 2 θέσεις, τετρακίνηση άρα και εντυπωσιακά οπίσθια και βέβαια οι γνωστοί boxer, με 350 ίππους για την targa 4 και 400 για την targa 4S.
Εντυπωσιακή πρεμιέρα για την καινούργια και πολύ φιλόδοξη C-Class που, συνειδητά, μοιάζει σαν S-Class υπό σμίκρυνση. Από όλες τις απόψεις, ενώ σε σχέση με την προκάτοχό της είναι περίπου 100 κιλά πιο ελαφριά, πιο οικονομική και πιο καθαρή.
Γιάννης Σκουφής
