Σημαντική άνοδο σημειώνουν οι ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτου, οι οποίες στο σύνολό τους κινούνται με ρυθμό ανάπτυξης 2,8% μέσα στο πρώτο εξάμηνο της χρονιάς με σύνολο πωλήσεων 8.461.963 μονάδες. Κάτι που έρχεται να συνεχίσει μία καλή χρονιά, όπως ήταν το 2017, μέσα στο οποίο είχε παρουσιαστεί άνοδος 3,3%.
Η Γερμανία σημείωσε άνοδο 2,9%, και η Γαλλία 4,7%, ενώ η Βρετανία είχε πτώση κατά 6,3% λόγω της αναστάτωσης του Brexit. Mειωμένες είναι οι πωλήσεις και στην Ιταλία κατά 1,4% ενώ στην Ισπανία συνεχίζεται η διαρκής ανάκαμψη της αγοράς μετά την κρίση, με 10% για το πρώτο εξάμηνο του 2018.
Τον χορό της αγοράς σέρνουν τα SUV με την Jeep να είναι η μάρκα που παρουσίασε την μεγαλύτερη άνοδο της τάξης του 68% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, χάρη κυρίως στο Compass. Η Seat είχε την δεύτερη μεγαλύτερη ανάπτυξη στην Ευρώπη με 19%, ενώ εξίσου καλά πήγε και η Dacia με το νέο Duster να οδηγεί σε αύξηση των πωλήσεων κατά 16%. Από τα μοντέλα εκτός SUV που ξεχώρισαν ήταν το Golf το οποίο αν και βρίσκεται στο τέλος της ζωής της υπάρχουσας γενιάς, παρουσίασε άνοδο 9% στο πρώτο εξάμηνο.
Συνολικά 20 από τις 30 εταιρίες που παρακολουθούνται από τον ΑCEA είχα άνοδο. Τις μεγαλύτερες απώλειες είχε η Lancia/Chryser με 27%, η Land Rover με πτώση των 14%, η Nissan με απώλειες 9,6% και η Fiat με πτώση 9%. Σε ότι αφορά τις εταιρίες πολυτελείας, όλες είχαν απώλειες εκτός από την Volvo που είχε άνοδο 7% και την Jaguar που σημείωσε άνοδο των πωλήσεων κατά 3,7%.
Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρία στην Ευρώπη είναι το group PSA κάτι μάλλον φυσιολογικό μετά την πλήρη πλέον συγχώνευση της Opel. Στην κορυφή πάντως βρίσκεται το γκρουπ VW με μερίδιο αγοράς στο 24,5% αυξημένο κατά 1,1% μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018.
Παναγιώτης Τριτάρης