Στα 23 χρόνια που ο Luca di Montezemolo, που αποχώρησε οριστικά, ήταν ο απόλυτος άρχοντας του Maranello η Ferrari παρουσίασε πολλά ενδιαφέροντα μοντέλα, από τα οποία επιλέγουμε τα 10 πιο σημαντικά. Αυτά που σφράγισαν την εποχή Montezemolo και οδήγησαν τη Scuderia στην επιτυχία –τεχνολογική και οικονομική.
Έχουμε και λέμε λοιπόν:
- 360 Modena
Το αυτοκίνητο που ουσιαστικά σηματοδότησε μια νέα εποχή για τη Ferrari, καθώς την 360 Modena μπορούσες να τη χρησιμοποιείς ακόμα και κάθε μέρα. Αυτό δεν σήμαινε πως δεν ήταν ντίβα. Ήταν και παρα ήταν, απλά χωρίς (πολλά) καπρίτσια.
- F430 Scuderia
Ειδική έκδοση για Ferrari; Ναι, ειδική έκδοση, γιατί όχι; Με 20 άλογα περισσότερα από την απλή, το σύνολο 510 και βέβαια με αρκετά παραπάνω χρήματα για να την αποκτήσεις. Το τελευταίο δεν αποδείχθηκε διόλου πρόβλημα.
- California
Το βασικό μοντέλο της σύγχρονης γκάμας, όσο ταιριάζει η λέξη βασικό σε μια Ferrari. Με αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή, με πολύ όμορφο σχεδιασμό και μετά την ανανέωσή της και η πρώτη με κινητήρα turbo.
- 612 Scaglietti
Με θέσεις για 4 (θεωρητικά), πανέμορφες γραμμές, επιδόσεις και δυναμικά χαρακτηριστικά καθαρόαιμου σπορ μοντέλου. Προκειμένου να μην αλλάζει κανείς μάρκα όταν αποκτά παιδιά.
- FF
H πιο αντικομφορμιστική Ferrari όλων των εποχών, μέχρι στιγμής τουλάχιστον. Αμάξωμα τύπου στέισον σε συνδυασμό με τετρακίνηση και μάλλον δεν χρειάζεται να πούμε κάτι παραπάνω.
- F12 Berlinetta
Το κορυφαίο συμβατικό μοντέλο της νυν γκάμας. Με δυναμικό παρουσιαστικό, 740 άλογα και 0-100 σε μόλις 3 δεύτερα.
- F50
Και μόνο το ότι είναι το μοντέλο για το 50ο Ιωβηλαίο της μάρκας είναι αρκετό για να την ξεχωρίσουμε. Το ότι θα ήταν high tech, πάντα με τα δεδομένα της εποχής της, ήταν κάτι λίγο πολύ αναμενόμενο.
- Enzo
Enzo Ferrari ο πατριάρχης, Ferrari Enzo το αυτοκίνητο προς τιμήν του, που παρουσιάστηκε το 2002. Με ένα V12 και 660 άλογα ήταν ότι πιο εξωτικό από το Maranello, μέχρι που εμφανίστηκε η LaFerrari.
- LaFerrari
Το πρώτο υβριδικό μοντέλο στην ιστορία της διάσημης ιταλικής μάρκας και αυτό που συνεχίζει επάξια την παράδοση των hyper car της.
- Testarossa
Προ-υπήρχε της εποχής Montezemolo μια και είχε παρουσιαστεί το 1985. Επί di Montezemolo, έστω και το 1991, στις πρώτες μέρες του στην προεδρία, εμφανίστηκε η αναβαθμισμένη έκδοσή της TR, με 428 άλογα. Αν κάποια Ferrari ενσαρκώνει καλύτερα από όλες το κλίμα των ΄80s αυτή είναι χωρίς αμφιβολία η Testarossa.
Γιάννης Σκουφής
