Σύνδεση

Featured

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι μια νέα και ωραία μορφή κινητικότητας (Video)

Πόσο εύκολο είναι να αποφασίσει να πάει κανείς στην εργασία του ή να διεκπεραιώσει τις όποιες δουλειές του, από αγορές μέχρι το να πάει π.χ. σε ένα ATM με το ποδήλατο; Αρκετά εύκολο αν μιλάμε για μια πόλη κατά κανόνα επίπεδη, όπως είναι π.χ. η Καλαμάτα, η Καρδίτσα ή τα Τρίκαλα και σαφώς πιο δύσκολο αν πρόκειται για την Αθήνα. Με τις  μεγάλες αποστάσεις, την κίνηση στους δρόμους και τις ανηφόρες.

Κάπου εδώ έρχονται τα ηλεκτρικά ποδήλατα για να δώσουν λύση, η οποία αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τη στιγμή που εντάσσονται στην επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά» με ποσοστό 40% (επί της καθαρής, προ ΦΠΑ, αξίας) και μέγιστο ποσό τα 800 ευρώ. Χαρακτηριστικό είναι πως το 90% και πλέον των αιτήσεων που υποβάλλονται αφορούν τα ηλεκτρικά ποδήλατα.

   

Πως λειτουργούν όμως τα ηλεκτρικά ποδήλατα; Καταρχήν πρόκειται για… κανονικά ποδήλατα με τα πεντάλ του και με όλα τους, που επιπρόσθετα διαθέτουν μια αφαιρούμενη μπαταρία, είτε ενσωματωμένη στο πλαίσιο είτε τοποθετημένη πάνω σε αυτό, που τροφοδοτεί με ενέργεια έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Ο οποίος δεν μπορεί από μόνος του να κινήσει το ποδήλατο -μη ψάξετε λοιπόν για… χειρόγκαζο- οπότε το να κάνει κανείς πεντάλ είναι απαραίτητο. Ο ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά την κίνηση διευκολύνοντας τον αναβάτη. Στην πράξη πολλαπλασιάζει τη δύναμη που ασκεί ο τελευταίος μέχρι και 4 ή και 5 φορές, ανάλογα με το πρόγραμμα υποβοήθησης που έχει επιλεγεί. Συνήθως υπάρχουν τέσσερα ή και πέντε προγράμματα.

[ngg src=”galleries” ids=”5435″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″] 

Η στάνταρ απόδοση του ηλεκτροκινητήρα είναι 250W, ενώ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία υποβοηθά μέχρι την ταχύτητα των 25 χλμ./ ώρα -δεν απαιτείται δίπλωμα, δεν υπάρχει άδεια κυκλοφορίας και η μόνη απαίτηση είναι η τήρηση του ΚΟΚ. Και όπως και με ένα συμβατικό ποδήλατο να έχει κανείς τα μάτια του δεκατέσσερα -τα ηλεκτρικά πάντως ακολουθούν πιο άνετα τη ροή της κίνησης και έτσι παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια- αλλά και να φορά κράνος. Γιατί όπως θα δείτε σε άλλο θέμα του carzine.gr υπάρχουν δυστυχώς και τα απρόοπτα…

Από τα 25 χλμ./ ώρα και πάνω τα πάντα εξαρτώνται αποκλειστικά από τον αναβάτη και τις αντοχές του. Ο οποίος όποτε θέλει μπορεί να απενεργοποιήσει την υποβοήθηση και να κινηθεί σχεδόν όπως με ένα συμβατικό ποδήλατο. Και λέμε σχεδόν γιατί τα ηλεκτρικά είναι σαφώς πιο βαριά -υπολογίστε από 20 έως 25 κιλά. Φυσικά έτσι κινείται κανείς και όταν αδειάσει η μπαταρία.

[ngg src=”galleries” ids=”5436″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″] 

Η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου με ενεργειακή χωρητικότητα που κυμαίνεται από 400 έως 500 Wh ή και λίγο παραπάνω. Η φόρτισή της σε κοινή πρίζα διαρκεί περίπου 3 με 4 ώρες, και η αυτονομία που εξασφαλίζει κυμαίνεται από 70 έως 100 χιλιόμετρα. Θεωρητικά γιατί εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως το βάρος του αναβάτη, το έδαφος στο οποίο κινείται το ποδήλατο και ο το πρόγραμμα υποβοήθησης. Με ημερήσια χρήση περίπου 20 χιλιομέτρων θα χρειαστεί φόρτιση -το κόστος της με τις τρέχουσες τιμές της kWh είναι πάνω κάτω 0,10 ευρώ- περίπου κάθε τρεις μέρες.

Αν τώρα θέλετε να αγοράσετε ηλεκτρικό ποδήλατο θα πρέπει να επιλέξετε, όπως άλλωστε συμβαίνει και για ένα συμβατικό, τον κατάλληλο σκελετό και ένα που καλύπτει τις ανάγκες σας, καθώς υπάρχουν τα πάντα -city, trekking, crosstrail, mountain. Από κει και πέρα οι τιμές ποικίλουν, ξεκινούν ακόμα και λίγο κάτω από τα 1.000 ευρώ, προ επιδότησης και φτάνουν πολύ ψηλά, ακόμα και κοντά στις 10.000 ευρώ. Τα πιο ακριβά όμως έχουν πιο ισχυρούς κινητήρες, μεγαλύτερες μπαταρίες και αναπτύσσουν ταχύτητες μέχρι και 45 χλμ./ ώρα, οπότε θεωρούνται μοτοποδήλατα και απαιτούνται πινακίδες, άδεια οδήγησης, κ.λπ.   

Με ένα ηλεκτρικό ποδήλατο λοιπόν μπορεί κανείς να κινηθεί άνετα, οικονομικά και φιλικά προς το περιβάλλον, ακόμα και για αποστάσεις που με ένα συμβατικό ποδήλατο ήταν απαγορευτικές για τους περισσότερους. Ταυτόχρονα ασκείσαι, από λίγο έως πολύ ανάλογα με την υποβοήθηση. Καλό ακούγεται. Απλά αν το χρησιμοποιείτε για να κάνετε τις δουλειές σας προσέξτε που το αφήνεται και πως το ασφαλίζεται. Γιατί και σε ότι αφορά την κλοπή είναι… ποδήλατο. Δυστυχώς…

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Επιτέλους! Το Chaos είναι έτοιμο!

Featured

Toyota GR Yaris: Ειδικές εκδόσεις με βαριά ονόματα  

Featured

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda