Σύνδεση

Peugeot

Peugeot: από το 504 έως το νέο 208. Τα έξι μοντέλα της που κέρδισαν τον τίτλο του Car Of The Year

HyperFocal: 0

Με την ανάδειξη του νέου Peugeot 208 ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020» στις 2 Μαρτίου στη Γενεύη, η Peugeot διακρίνεται για άλλη μια φορά λαμβάνοντας το πολυπόθητο βραβείο αυτοκινήτου στην Ευρώπη.  

Το Peugeot 208 είναι το πρώτο αστικό αυτοκίνητο με σήμα το λιοντάρι που λαμβάνει τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Πέντε ακόμα εμβληματικά Peugeot από διαφορετικές κατηγορίες έχουν επίσης κερδίσει αυτό το ιδιαίτερα πολυπόθητο βραβείο.  Η ναυαρχίδα Peugeot 504 σεντάν (1969), το Peugeot 405 (1988), τα οικογενειακά Peugeot 307 (2002) και Peugeot 308 (2014) και βέβαια το SUV Peugeot 3008 (2017) το οποίο ήταν το πρώτο SUV που κέρδισε το συγκεκριμένο βραβείο από την δημιουργία του θεσμού το 1964.

Το σύνολο των επιτευγμάτων της Peugeot αντικατοπτρίζουν τον κυρίαρχο ρόλο του σχεδιασμού, των τεχνολογικών καινοτομιών και των επιδόσεων των μοντέλων της τα τελευταία πενήντα χρόνια ιστορίας της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Νέο Peugeot 208

Το νέο Peugeot 208 αποτελεί το έκτο μοντέλο της εταιρείας που κατακτά το βραβείο. Πληροί όλα τα κριτήρια για τη νίκη της ψηφοφορίας. Ο τολμηρός σχεδιασμός του ξεχωρίζει αναδεικνύοντας την επιθετική του προσωπικότητα και ενισχύει την μετακίνηση της μάρκας στην premium κατηγορία της αγοράς. Με τεχνολογία που ανοίγει τον δρόμο προς την ημι-αυτόνομη οδήγηση και με τελευταίας γενιάς συστήματα οδήγησης  αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία του. Διαθέσιμο είτε με αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα είτε με κινητήρες εσωτερικής καύσεως, προσφέρει τη δύναμη της επιλογής στους μελλοντικούς οδηγούς.

Το Peugeot e-208 αντιπροσωπεύει ένα νέο στάδιο στον κόσμο του εξηλεκτρισμού. Με αυτονομία 340 χιλιομέτρων (WLTP), 100 kW (136 ίπποι) και 260 Nm ροπής (διαθέσιμη από 0 χλμ./ ώρα) και με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 8,1 δεύτερα, το νέο Peugeot e-208 προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία με τρεις επιλογές οδήγησης: Sport, Normal και Eco.

Το σούπερ μίνι της Peugeot κατέχει ηγετική θέση στις πωλήσεις στην κατηγορία του καθώς έχει ήδη λάβει 130.000 παραγγελίες στην Ευρώπη, εκ των οποίων το 15% αφορά την ηλεκτρική έκδοση, από το λανσάρισμα του μοντέλου τον Σεπτέμβριο του 2019.

Peugeot 504, πρώτος τίτλος για τα όμορφα «μάτια της Σοφίας Λόρεν»

To 1969, το Peugeot 504 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας που κέρδισε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Αυτό το μεγάλο σεντάν απεικονίζει την άνοδο των μοντέλων μεσαίας κατηγορίας. Ακολουθεί τα τεχνολογικά χνάρια του Peugeot 404, με εξαίρεση την ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερεις τροχούς, μια καινοτομία της Peugeot για αυτοκίνητο με κίνηση στους πίσω τροχούς.

Η μοναδική αισθητική του είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ των κέντρων σχεδιασμού των Peugeot Style και Pininfarina, όπου όταν ολοκληρώθηκε το project o Ιταλός σχεδιαστής σχολίασε  πως το νέο μοντέλο έχει «τα μάτια της Σοφία Λόρεν»!

Βασιλιάς της πίστας χάρη στην θρυλική του αντοχή, το Peugeot 504 έχει κερδίσει τα κυριότερα Αφρικάνικα ράλι: το Σαφάρι της Ανατολικής Αφρικής, το Ράλι του Μαρόκο ή το Ράλι Bandama. 

Αυτό το πρώτο Peugeot που κρίθηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς υπήρξε στην γραμμή παραγωγής από το1968 έως το 2005 με 3.713.336 μονάδες περιλαμβανομένων 2.644.326 σεντάν.

Peugeot 405, με σχεδόν ομόφωνη ψηφοφορία

Σχεδόν δύο δεκαετίες αργότερα, το 1988 ένα άλλο σεντάν, το Peugeot 405, κέρδισε το «Αυτοκίνητο Της Χρονιάς» με διαφορά. Τουλάχιστον 54 από τα 57 μέλη του έδωσαν την υψηλότερη βαθμολογία! Με τα αισθητικά του χαρακτηριστικά να είναι παρόμοια με εκείνα του Peugeot 205, το 405 εξασφαλίζει οδηγική απόλαυση και άνεση. Οι σφιχτές αναρτήσεις υφίστανται από τις αρχικές εκδόσεις, ενώ ενσωματώνει νέες τεχνολογίες, όπως το ABS και τον 1.9 turbo diesel με 90 ίππους.

Το Peugeot 405 διέθετε επίσης μια έκδοση Mi16, που υπήρξε πραγματικό σημείο αναφοράς κατά την κυκλοφορία του. Οι 160 ίπποι χρησιμοποιούσαν την πιο αποδοτική τεχνολογία κινητήρα της εποχής: το σύστημα 4 βαλβίδων ανά κύλινδρο.

Σε αυτό το μοντέλο, βασιζόταν η έκδοση coupé rally-raid, που προέκυψε από το saloon, με την οποία ο Ari Vatanen κέρδισε το Παρίσι-Ντακάρ το 1989 και το 1990. Τα μηχανικά του μέρη βασίζονταν σε εκείνα του 205 Turbo 16. Ο ίδιος ο Ari Vatanen, ήταν αυτός που με μια έκδοση που προέρχονταν από το 405 T16, κέρδισε την φημισμένη ανάβαση Pikes Peak International Hill Climb στο Κολοράντο των ΗΠΑ, το 1988 και το 1989. Όλοι το θυμούνται χάρη στην ταινία «Climb Dance», η οποία «εξιστορεί» παραστατικότατα τη θρυλική ανάβασή του.

Πέρα από αυτά τα αγωνιστικά ανδραγαθήματα, το 405 παραμένει ένα πραγματικά δημοφιλές όσο και επιτυχημένο μοντέλο για την μάρκα, με περισσότερες από 5 εκατομμύρια πωλήσεις.

Peugeot 307, το hatchback που ανεβαίνει σε νέα ύψη

Το Peugeot 307 διαθέτει την τέλεια ισορροπία στα νέα γενιάς κομπακτ, ψηλά και ευρύχωρα hatchback που εισχωρούν στην αγορά και κερδίζει τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2002. Ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του χάρη στο ύψος του, διευκολύνοντας τους επιβάτες κατά την είσοδο τους στο όχημα. Ο ελκυστικός και δυναμικός του εξωτερικός σχεδιασμός, εμπνευσμένος από το Peugeot 206 προσφέρει καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός εξαιτίας του μεγάλου παρμπρίζ. Το ευρύχωρο, λειτουργικό και ευπροσάρμοστο εσωτερικό του είναι εμπνευσμένο από τον κόσμο των MPV. Όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης, η χαμηλή στάθμη θορύβου και η δύναμη πέδησης είναι εξαιρετικά. Το Peugeot 307 ήταν εξοπλισμένο με τον καθαρότερο πετρελαιοκινητήρα της εποχής του, τον 2.0 HDi 110 ίππων με φίλτρο μικροσωματιδίων.  Επιπλέον λάνσαρε το εύρος των εκδόσεων στην γκάμα ενός οχήματος, καθώς ήταν διαθέσιμο με 3, 4 και 5 πόρτες, σε εκδόσεις σεντάν, SW, CC χωρίς να ξεχνάμε το 307 WRC το οποίο διαδέχθηκε το 206WRC στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι το 2004 και 2005. Περισσότερα από 3.7 εκατομμύρια PEUGEOT 307 έχουν πουληθεί παγκοσμίως.

Peugeot 308, η κομψότητα και ο δυναμισμός, ποιότητες που επιβραβεύθηκαν

Το 2014, ο κόσμος της Peugeot μπαίνει σε μια νέα εποχή.  Χάρη στη νέα πλατφόρμα EMP2, το νέο Peugeot 308 έχει κομπακτ διαστάσεις και χαμηλότερο βάρος σε σχέση με τον προκάτοχό του συμβάλλοντας σε μια οδηγική συμπεριφορά– σημείο αναφορά στην κατηγορία του.

Το cockpit του νέου 308, το οποίο ενσωματώνει νέες τεχνολογίες και έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία οδήγησης: σπόρ τιμόνι, κεντρική κονσόλα σε υψηλή θέση και μια οθόνη αφής 9,7 ιντσών. Το Peugeot i-Cockpit, εμπνευσμένο από το πρωτότυπο μοντέλο  SR1 θέτει νέα στάνταρτ στον κόσμο της αυτοκίνησης.

1.7 εκατομμύρια μονάδες του Peugeot 308 έχουν πωληθεί από το λανσάρισμά του, στο τέλος του 2013.

Peugeot 3008, το πρώτο SUV στην ιστορία που ψηφίστηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς»

Το πρώτο SUV που κερδίζει το βραβείο από την ίδρυση του θεσμού το 1964 είναι το Peugeot 3008 και σηματοδοτεί την μετακίνηση της μάρκας σε έναν πιο premium χαρακτήρα. Το ένα βραβείο διαδέχεται το άλλο, με αποτέλεσμα το Peugeot 3008 να κατακτήσει 73 βραβεία διεθνώς μέχρι σήμερα! 

Το Peugeot 3008 προσφέρει ένα μοναδικό συνδυασμό στιλ, άνεσης και οδηγικής απόλαυσης, ενώ πρωτοστατεί με το προηγμένο τεχνολογικά Peugeot i-Cockpit. Ειδικά στην τελευταία του γενιά, το Peugeot i-Cockpit προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία πίσω από το κόμπακτ τιμόνι, τα πλήρως ψηφιακά όργανα διάστασης 12,3 ιντσών και την υψηλών προδιαγραφών οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα που πλαισιώνεται από τους πρωτότυπους διακόπτες αεροπορικού τύπου.

Επιπρόσθετα το νέο Peugeot 3008 διαθέτει πολλές τεχνολογικές καινοτομίες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται τα τελευταίας γενιάς συστήματα άνεσης και υποβοήθησης, καθώς και πλήρη υποστήριξη σε επίπεδο διασύνδεσης.

Σχεδόν 900.000 Peugeot 3008 έχουν πωληθεί παγκοσμίως από το λανσάρισμα του τον Οκτώβριο 2016 ενώ έχει λάβει 74 διεθνή βραβεία μέχρι σήμερα.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota